Czym pomalować/polakierować meble?

1. Data: 2009-06-05 06:42:10

Temat: Czym pomalować/polakierować meble?
Od: "m@rkop" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Posiadam meble, które były raz polakierowane bezbarwnym lakierem.
Teraz chciałbym je polakierować drugą warstwą lakieru i dodatkowo
zmienić ich kolor. Czego użyć do realizacji moich planów? Czy
lakierobejca, to dobry pomysł?
Pzdr

2. Data: 2009-06-05 13:03:41

Temat: Re: Czym pomalować/polakierować meble?
Od: "Kajetana Kinga" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "m@rkop" <m...@g...com> napisał w wiadomości
c.googlegroups.com...

Hej,

miałam lakierobejcę i moim zdaniem nie działa - po pomalowaniu 2 x (ciemny
palisander) praktycznie nic nie było widać. Ewentualnie osobno bejca osobno
lakier - tak chce zrobić na stary stół nigdy niczym nie malowany.
Teraz kupiłam lazurę do drewna - w kolorze palisandru, działa właśnie
barwiąco i ochronnie, akurat używam jej na płot kratkowy na zewnątrz i
wystarcza po pomalowaniu podobno na 3 lata.
Jeszcze nie próbowałam, jak nie będzie padać to w weekend pomaluję i dam Ci
znać.
Natomiast jeśli mebel był już lakierowany to pytanie o "przyczepność" w/w
preparatów i myślę że na to pytanie mogą Ci konsultanci w sklepie
odpowiedzieć.

Kaja

3. Data: 2009-06-05 13:11:09

Od: "Kajetana Kinga" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "m@rkop" <m...@g...com> napisał w wiadomości
c.googlegroups.com...

Tu jest napisane że lazurę można stosować wewnątrz i na zewnątrz
pomieszczenia ale jeśli mebel był już lakierowany, to trzeba go potraktować
papierem ściernym:
http://www.v33.pl/lazury/lazura-ochronna,384.html?&v
ars=cHJvZHVpdF9pZD0zNTY%3D

4. Data: 2009-06-05 21:01:27

Od: mk <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Cze, 14:03, "Kajetana Kinga" <k...@g...pl> wrote:
> Jeszcze nie próbowałam, jak nie będzie padać to w weekend pomaluję i dam Ci
> znać.

Z góry dzięki :)

5. Data: 2009-06-07 08:57:42

Od: jack <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 5 Jun 2009 15:11:09 +0200, Kajetana Kinga napisał(a):

> [...]
>
> Tu jest napisane że lazurę można stosować wewnątrz i na zewnątrz
> pomieszczenia ale jeśli mebel był już lakierowany, to trzeba go potraktować

dobrze rozwarz lazurę - ja uzywałem co prawda na zewnątrz ale juz tego nie
zrobie - schodzi szybko - wygląda dobrze po pomalowaniu ale trwałe u mnie
nie było. Zdarłem do drewna i poamalowałem dobrą lakierobejcą - teraz jest
ok. Co do malowanych juz mebli lakierem to nic nie zrobisz bez pozbycia się
lakieru. Lazura to prawda "chwyci" się lakieru ale zabarwi tylko lakier a
nie drewno. Wszelkiej masci bejce/lakierobejce powinny byc nakładane na
drewno a nie lakier.

6. Data: 2009-06-07 10:48:02

Od: mk <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Cze, 09:57, jack <s...@g...pl> wrote:
> Zdarłem do drewna i poamalowałem dobrą lakierobejcą - teraz jest
> ok.

Dzięki za info. Dobrą, czyli jakiego producenta?
Pzdr

7. Data: 2009-06-08 12:49:56

Od: "Justyna" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Teraz chciałbym je polakierować drugą warstwą lakieru i dodatkowo
> zmienić ich kolor. Czego użyć do realizacji moich planów? Czy

"Podobno" bardzo dobry do lakierowania mebli drewnianych jest lakier
samochodowy. Sama nie próbowałam, ale czytałam w gazecie - kobieta odnawiała
stół i twierdzi, że teraz na blacie może stawiać zimne, gorące, mokre...
(tylko bez skojarzeń) i powierzchni nic nie szkodzi.

Justyna

8. Data: 2009-06-08 16:02:59

Od: Marek <s...@s...i.wynocha> szukaj wiadomości tego autora

Cześć Justyna
Mon, 08 Jun 2009 14:49:56 +0200 w
<news:6069.000007dc.4a2d08f4@newsgate.onet.pl> napisałeś:

> "Podobno" bardzo dobry do lakierowania mebli drewnianych jest lakier
> samochodowy.

najlepiej srebrny metalik + alufelgi ;)
MSPANC
Marek
Tajemnicą powodzenia jest szczerość.
Jeżeli potrafisz ją udawać, sukces masz zapewniony.

jaka pralka slim?
Jak się pozbyć gołębii
Pralka na 60 Hz
Zlew pod oknem i grzejnik pod oknem