Re: Czym smarowac uczulenie???

From: Radosław Rossa <r...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Czym smarowac uczulenie???
Date: Sun, 13 Aug 2006 07:30:03 +0200

> Witam.Szesciomiesieczny nasz synek ciagle ma jakąs wysypke.Sa to such place
> kolo uszu i pod jednym kolanem.Zaczerwienienie widac ze jest suche i
> chcielibysmy jakos ukoic to swedzenie.Czy jest jakas masc ktora moglaby
> pomoc???

Jeżeli ma ciągle te wysypkę, w dodatku za uchem i w zgieciu kolana, a skóra
jest sucha i swędzi, to idźcie czym prędzej do dermatologa (AZS?).
A póki co możecie kupić w aptece preparaty zaw. parafinę (chociażby Oilatum) -
emulsję do kapieli (dodaje się ok. 1-2 nakrętek do wanienki) i mydło (trochę
kosztuje, ale nie wysusza skóry). Dosyć skuteczna jest tez emulsja Balneum, ale
nieciekawie pachnie.
Poza tym (ale dopiero po stwierdzeniu AZS) można miejscowo stosowac maści
sterydowe (nie wiem, czy można u tak małego dziecka), albo zaw. makrolaktamy (te
niestety sa drogie - ca. 100 PLN za 15 g). No i oczywiście (niezaleznie od
wszystkiego) należy usunąć z otoczenia dziecka wszystkie mozliwe alergeny (też
pokarmowe).
Pzdr.
RR ;-)