Czym wzmocnić słuch?

1. Data: 2011-05-24 18:59:56

Temat: Czym wzmocnić słuch?
Od: Greg <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

osoba starsza, słuch już nie ten i w efekcie często musi dopytywać.
Można komuś takiemu sprawić w prezencie jakiś wzmacniacz słuchu, czy
raczej nie jest to wskazane i lepiej nakłaniać na wizytę u laryngologa?

Jeśli spokojnie można cosik kupić - może nawet w aptece - polecicie coś?

2. Data: 2011-05-24 19:31:40

Temat: Re: Czym wzmocnić słuch?
Od: "Ivo Von Shtolcessen" <I...@6...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Greg" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> komuś takiemu sprawić w prezencie jakiś wzmacniacz słuchu, czy raczej nie
> jest to wskazane i lepiej nakłaniać na wizytę u laryngologa?

stań pod drzewem jak będzie burza

3. Data: 2011-05-25 08:39:24

Od: Albercik <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 24.05.2011 20:59, Greg pisze:
> [...]
> raczej nie jest to wskazane i lepiej nakłaniać na wizytę u laryngologa?
>
> Jeśli spokojnie można cosik kupić - może nawet w aptece - polecicie coś?

Nie jestem specjalistą, ale z informacji jakie posiadam, to takie
"zabawki" kupowane "na targu" mogą bardziej zaszkodzić niż pomóc.
Konieczna jest wizyta u specjalisty, celem sprawdzenia w jakim zakresie
słuch jest ułomny.
Chodzi o to że słuch nie pogarsza się w całym zakresie widma, a tylko w
niektórych obszarach, niedopasowany wzmacniacz może spowodować
uszkodzenie tego pasma, które jeszcze poprawnie jest odbierane przez tę
osobę.

4. Data: 2011-05-25 14:35:24

Od: Greg <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-25 10:39, Albercik pisze:

> Chodzi o to że słuch nie pogarsza się w całym zakresie widma,
> a tylko w niektórych obszarach, niedopasowany wzmacniacz
> może spowodować uszkodzenie tego pasma,

Aż tak źle? Miałem nadzieję, że działa to podobnie do słuchawek tyle, że
zamiast muzyki wzmacnia dźwięki z otoczenia. Jasne, słuchawki również
dla słuchu najlepsze nie są, ale sprawdzają się.

OK, dzięki za rzeczową odpowiedź. Spróbuję więc namówić na wizytę u
laryngologa.

5. Data: 2011-05-27 07:10:24

Od: "ta" <t...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> niektórych obszarach, niedopasowany wzmacniacz może spowodować uszkodzenie
> tego pasma, które jeszcze poprawnie jest odbierane przez tę osobę.

Nie wierzę w taki mechanizm. Znaczyło by to, że wszyscy młodzi ludzie
używający słuchawek i MP3 natychmiast głuchną.
Raczej reklama i dopłaty Ubezpieczalni powodują, że ceny aparatów słuchowych
są tak przesadzone. Ceny wahają się wokół 2000zł.
Dodatkowo, nie wszyscy starsi ludzie chcą używać nawet najlepiej dobranych
aparatów. Jest to niewygodne fizycznie a dodatkowo dostarcza nadmiaru
bodźców, co w starszym wieku jest nieznośne.

6. Data: 2011-05-27 09:52:17

Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27-05-2011 09:10, ta pisze:

> Nie wierzę w taki mechanizm.

Jaki?
Że słuch może być uszkodzony tylko w pewnych częstotliwościach albo
tracić wrażliwość w pewnym zakresie?
Czy że źle dopasowany aparat słuchowy może zaszkodzić a nie pomóc?

Rozumiem, że jak w szkole na biologii był o budowie i działaniu
ludzkiego ucha, to Ty miałeś bardziej ambitne zajęcia?

> Znaczyło by to, że wszyscy młodzi ludzie
> używający słuchawek i MP3 natychmiast głuchną.

Nie natychmiast. Ale częste używanie słuchawek szczególnie kanałowych
(ale zwykł tez nie są bez winy) prowadzi do uszkodzeń słuchu.
Im młodsze dziecko, tym uszkodzenie może byc większe.
Dzieci do 15 roku życia nie powinny w ogóle używać słuchawek do
słuchania (nie tylko muzyki).

Chcesz zrobić dzieciakowi krzywdę na całe życie - kup mu MP3 na komunię.
Jeżeli nie należy do tych szczęściarzy, których od słuchawek boli głowa,
będzie lekko przygłuchy zanim skończy 18 lat.

Wg badań Komitetu Naukowego UE ds. Pojawiających się i Nowo Rozpoznanych
Zagrożeń dla Zdrowia 10% użytkowników słuchawek ryzykuje znaczne
uszkodzenie słuchu. W Europie w tej chwili może być już kilka milionów
ludzi, głównie młodych (w tym dzieci) którzy źle słyszą właśnie z tego
powodu.

I na zakończenie - już w latach 80-tych, kiedy chodziłam do szkoły
muzycznej, mieliśmy zakaz słuchania czegokolwiek przez słuchawki - a to
były jeszcze głównie wielkie "gąbczaki", teoretycznie najbezpieczniejsze
bo głośnik był odsunięty od kanału słuchowego. Walkmany z małymi,
przylegającymi słuchawkami to była dopiero nowinka z zachodu,
nieosiągalna dla zwykłego zjadacza chleba, o kanałówkach nikt nie słyszał.
A rodzice byli uczulani na samym poczatku szkoły, że głuchawy muzyk to
nie muzyk.

ps. wyskoczy ktoś z Beethovenem czy nie.... ciekawe...

--
Maddy

7. Data: 2011-05-27 15:12:25

Od: animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-27 09:10, ta pisze:

> [...]
> aparatów. Jest to niewygodne fizycznie a dodatkowo dostarcza nadmiaru
> bodźców, co w starszym wieku jest nieznośne.

Przede wszystkim trzeba zacząć od przetkania uszu.
Słuch się poprawi.

--
animka

8. Data: 2011-05-27 18:25:55

Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przylegającymi słuchawkami to była dopiero nowinka z zachodu, nieosiągalna
> dla zwykłego zjadacza chleba, o kanałówkach nikt nie słyszał.

To już gruba nieprawda.
Polskie słuchawki kanałowe, dynamiczne, bardzo dobrej jakości,
można było łatwo kupić już w połowie lat 60-tych. Jak byłem
w wojsku w latach 74-76 to do wszystkich dozymetrów miałem
conajmniej jedną słuchawkę kanałową. A dozymetrów było
grubo ponad 2000 sztuk. Pasowały też do mojego radyjka na
UKF Dana, można było słuchać na warcie i nikt nie widział co robię.

> A rodzice byli uczulani na samym poczatku szkoły, że głuchawy muzyk to nie
> muzyk.
>

> ps. wyskoczy ktoś z Beethovenem czy nie.... ciekawe...

No, ja wyskoczę... i co?

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

9. Data: 2011-05-27 20:45:32

Temat: Re: Czym wzmocni? s?uch?
Od: mokpl <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-27 20:25, Krzysztof Tabaczy?ski pisze:

> No, ja wyskocz?... i co?

I niepotrzebnie, bo to NTG.
Ten gość miał taką wiedzę teoretyczną na temat harmonii i muzyki w
ogóle, że mógłby komponować będąc nawet w 100% głuchym. To nie ma nic z
medycyną wspólnego.

10. Data: 2011-05-29 18:32:32

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> raczej nie jest to wskazane i lepiej nakłaniać na wizytę u laryngologa?
>
> Jeśli spokojnie można cosik kupić - może nawet w aptece - polecicie coś?
Nie rub tego.
Raczej jedynie, albo aż, rozeznaj się w temacie:
rozeznaj się w rodzaju użądzeń, cenie, wygodzie (od ludzi), także w
laryngologah itp.
Nic na siłę, możesz namawiać, nie możesz zmuszać ani wciskać.

W domu, do TV (lub radia) wygodne są zwykłe duże (gąbkowe?) słuhawki
bezpszewodowe.
Ale w trakcie rozmowy to nie pomaga.

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

Re: Assistance medyczny w Alior Banku - pytanie
borelioza - krotka historia zachorowania i prawie-wyleczenia
Poszukuję prywatnego sanatorium
Materac Tempur - czy ktos poleci?
Czy woda filtrowana jest zanieczyszczona?