Czym zabezpieczyć drewno domku letniskowego?

1. Data: 2001-05-22 00:21:36

Temat: Czym zabezpieczyć drewno domku letniskowego?
Od: "MJH" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,
Za około 3 tygodnie stanie na naszej działce domek letniskowy z belki 4 cm.
Zbuduje go góral-stolarz. Będzie on z surowego drzewa świerkowego.
Zabezpieczenie drewna mamy wykonać sami. Czego użyć aby zabezpieczyć go
przeciwgrzybicznie, przeciwogniowo i ogólnie przed zniszczeniem?
Czym pomalować drewnianą podłogę wewnątrz? Znacie jakieś sprawdzone środki?

Z góry dziękuję za pomoc.

Monika

2. Data: 2001-05-22 00:51:37

Temat: Re: Czym zabezpieczyć drewno domku letniskowego?
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"MJH" <m...@k...net.pl> wrote in message news:9ecbq9$doh$1@news.tpi.pl...
> [...]
> przeciwgrzybicznie, przeciwogniowo i ogólnie przed zniszczeniem?
> Czym pomalować drewnianą podłogę wewnątrz? Znacie jakieś sprawdzone środki?

Najlepiej chyba zapytaj gorala. Chaty gorralskie stoja dlugo
i dobrze sie maja. Wez tez pod uwage wlasne zdrowie.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2001-05-22 10:45:01

Od: "Don Pedro" <D...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik MJH <m...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9ecbq9$doh$...@n...tpi.pl...
> [...]
> przeciwgrzybicznie, przeciwogniowo i ogólnie przed zniszczeniem?
> Czym pomalować drewnianą podłogę wewnątrz? Znacie jakieś sprawdzone

Pedro wita.

Przepraszam, że się wtrącę ( do tej pory jedynie od czasu do czasu
przeglądałem tą grupę - zatem ponownie witam wszystkich stałych i
okazjonalnych bywalców), ale co właściwie ma być z tych "belek" 4
centymetrowych? Czyżby cały domek?
Kiedys miałem paliki do pomidorów - były napewno grubsze.
A do budowy domku nie jest potrzebny stolarz tylko cieśla - stolarz może
zrobic Ci do niego mebelki.

Zdrówka życzę.

4. Data: 2001-05-22 11:39:08

Od: "Ewa Złotowska" <e...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

,
>Za około 3 tygodnie stanie na naszej działce domek letniskowy Będzie on z
surowego drzewa świerkowego.
>Zabezpieczenie drewna mamy wykonać sami.

Drewnochronem 2x w 1-szym roku , za rok ponownie.
Sadolin ( bezbarwny) mnie się nie sprawdził , 'wypłukało go' - cena
nieporównywalnie wyższa.
a podłogę - czymś b.odpornym na ścieranie, bo piach działa jak najleszy
papier ścierny, ale nie poradzę bo sama mam ten sam problem.
>może grupa budolana doradzi?
pozdr.ewa

5. Data: 2001-05-22 14:20:19

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa Złotowska <e...@p...wp.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9edjg9$226r$...@n...ipartners.pl...
> Drewnochronem 2x w 1-szym roku
a na to pokost na gorąco [w temp. ok. 60-70 st. C długim wałkiem] i
spokój na 8-10 lat.
pozdr. Jerzy

6. Data: 2001-05-23 09:10:16

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> dyskusyjnych napisał:9edjg9$226r$...@n...ipartners.pl...
> a na to pokost na gorąco [w temp. ok. 60-70 st. C długim wałkiem] i

A czy ja mogłabym cokolwiek usłyszeć na temat jakichś metod
próżniowo-ciśnieniowych?

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2001-05-23 09:53:22

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9efv21$74n$...@z...polsl.gliwice.pl...

> Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
>
> A czy ja mogłabym cokolwiek usłyszeć na temat jakichś metod
> próżniowo-ciśnieniowych?
W skrócie rzecz ujmując, metoda ta polega na wytworzeniu podciśnienia w
specjalnym urządzeniu zwanym autoklawem [wcześniej wypełnionego drewnem],
co sprawia wyssanie powietrza znajdującego się we wnętrzu komórek drewna,
a jak to już się stanie to wprowadza się impregnat i zwiększa ciśnienie co
pozwala na jego przenikanie w głąb drewna.
Pozdrawiam, Jerzy

8. Data: 2001-05-23 10:01:36

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> a jak to już się stanie to wprowadza się impregnat i zwiększa ciśnienie co
> pozwala na jego przenikanie w głąb drewna.

A czy może znasz opinię kogoś, kto zastosował to osobiście?
Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2001-05-23 10:47:57

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9eg20d$e4p$...@z...polsl.gliwice.pl...
> A czy może znasz opinię kogoś, kto zastosował to osobiście?
Metodę? Nie.
Produkty, tak. Są na tyle trwałe, że jeszcze się nie zniszczyły a siedzą w
ziemi 5-6 lat.
Pozdrawiam, Jerzy.

10. Data: 2001-05-25 12:35:53

Od: "Jan Pawluczuk" <p...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stosują tę metodę przy nasycaniu podkładów kolejowych, a wiadomo w jakich
warunkach one "pracują".
Moim zdaniem jest to metoda najlepiej (bo najgłębiej) zabezpieczająca drewno
ale chyba najdroższa bo potrzebny jest specjalistyczny sprzęt i duże zużycie
impregnatu.

pozdrawiam

(technolog drewna)
JJP

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> cokolwiek usłyszeć na temat jakichś metod
>
> A czy może znasz opinię kogoś, kto zastosował to osobiście?
> Pozdrawiam, Basia.

Betonowa kratownica na trawnik
Winobluszcz
Drzewa owocowe - szkodniki