Czyszczenie sitka z sokowirówki - jak ?

1. Data: 2009-05-02 22:51:54

Temat: Czyszczenie sitka z sokowirówki - jak ?
Od: Piotrek <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety po użyciu sokowirówki w sitku filtrującym pozostaje mnóstwo
resztek.
Próby wypłukiwania przeciwnym strumieniem nie dają nic - resztki są za
miekkie i nie wylatują.
podobnie płukanie w wodzie i wytrząsanie
Macie jakieś dobre pomysły na czyszczenie tego sitka ?

Piotrek

2. Data: 2009-05-03 00:56:44

Temat: Re: Czyszczenie sitka z sokowirówki - jak ?
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotrek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> miekkie i nie wylatują.
> podobnie płukanie w wodzie i wytrząsanie
> Macie jakieś dobre pomysły na czyszczenie tego sitka ?

Szczoteczką, z obu stron.

3. Data: 2009-05-03 15:49:34

Od: Piotrek <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:
> Użytkownik "Piotrek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> Szczoteczką, z obu stron.

powoduje to zdrapanie tylko tego co wystaje ponad powierzchnię sitka a
to co w dziurkach - zostaje bo są za duże włoski w szczoteczce

czyli - ten sposób nie działa :(

Piotrek

4. Data: 2009-05-03 16:13:02

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> powoduje to zdrapanie tylko tego co wystaje ponad powierzchnię sitka a
> to co w dziurkach - zostaje bo są za duże włoski w szczoteczce
>
> czyli - ten sposób nie działa :(
>
> Piotrek

Wystarczy postukać i wysuszyć.

5. Data: 2009-05-03 20:48:12

Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 03 May 2009 17:49:34 +0200, Piotrek napisał(a):

> powoduje to zdrapanie tylko tego co wystaje ponad powierzchnię sitka a
> to co w dziurkach - zostaje bo są za duże włoski w szczoteczce
>
> czyli - ten sposób nie działa :(

A pomyślałeś o tym, by wziąć inną szczotkę?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

6. Data: 2009-05-03 21:08:54

Od: Bogdan Kwietniak <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek pisze:

> powoduje to zdrapanie tylko tego co wystaje ponad powierzchnię sitka a
> to co w dziurkach - zostaje bo są za duże włoski w szczoteczce
>
> czyli - ten sposób nie działa :(
>
> Piotrek

Musowo działa. Od lat moim letnio-jesiennym zajęciem jest przerabianie
jabłek na soki i oczyszczenie sitka wymaga:
a) płukania przemiennego (wewnątrz/zewnątrz)
b) przeczyszczenia szczoteczką do rąk
c) powtórzenia powyższego ze 3-4 razy
Od biedy można urządzić "burzę w misce wody", ale wymaga to więcej wody.

Bogdan

7. Data: 2009-05-04 06:35:48

Od: szadok <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 03.05.2009 Bogdan Kwietniak <d...@p...onet.pl> napisał/a:

> Musowo działa. Od lat moim letnio-jesiennym zajęciem jest przerabianie
> jabłek na soki i oczyszczenie sitka wymaga:

A potem pasteryzujesz? Pytam na zaś, bo zdaje się, że mi klęska urodzaju
grozi :)

Soki czysto-jabłkowe, czy z domieszkami innych owoców/warzyw robisz?

pzdr, szadok
--
'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
śp. babcia

8. Data: 2009-05-04 07:00:17

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szczotkę odradzam, a polecam zmywak "druciki" - może byc stalowy a dla
bardziej ostrożnych jakiś miększy (widziałem czerwonawe, podobno miękkie,
ale nie używałem). Krzywdy sitku nie zrobi a ładnie czyści,
Jacek

9. Data: 2009-05-04 07:05:36

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> bardziej ostrożnych jakiś miększy (widziałem czerwonawe, podobno miękkie,
> ale nie używałem). Krzywdy sitku nie zrobi a ładnie czyści,

Szczotka stylonowa nie uszkodzi sitka metalowego, a wystarczy namoczyć w
roztworze płynu do naczyń i nic w siatce po szczotkowaniu nie zostanie,
nawet jak facet wysuszył sitko z włóknami roslinnymi, ale ostre krawędzie
"druciaka" i owszem.

10. Data: 2009-05-04 08:44:52

Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Działa, szczotką wzdłuż dziurek, od zewnatrz sitka, pod strumieniem wody - gdybym nie
wiedział, że uspokaja nerwy, to jakbym nie wziął tego sitka i nim o scianę nie
JaC

-----

> Musowo działa.

Resztki uszczelek i kleju na oknach. Czym doczyścić?
stól kuchenny dębowy
Ile ważą szafy?
czym wyczyscic slady po kredce woskowej z mebli
Re: Garnek do gotowania ryżu (elektryczny)