Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-s
po-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Fragile <s...@o...pl>
Subject: Re: :-D
Newsgroups: pl.sci.psychologia
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <50996fe5$0$1298$65785112@news.neostrada.pl>
<509a16f0$0$26705$65785112@news.neostrada.pl>
<15uvq5a2sgup1$.14rhl8gxhh6l7.dlg@40tude.net>
<509ad777$0$1303$65785112@news.neostrada.pl>
<1pi86bmst682b$.6gg3mg6yi075.dlg@40tude.net>
<509b62ca$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Thu, 8 Nov 2012 13:39:11 +0100
Message-ID: <1velxybpx0kj9$.rurxnkfw9bsm$.dlg@40tude.net>
Lines: 63
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 95.49.180.61
X-Trace: 1352378350 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26707 95.49.180.61:49930
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:644780
Ukryj nagłówki
Dnia Thu, 8 Nov 2012 08:44:05 +0100, Ghost napisał(a):
> Użytkownik "Fragile" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:1pi86bmst682b$.6gg3mg6yi075.dlg@40tude.net...
>> Dnia Wed, 7 Nov 2012 22:49:39 +0100, Ghost napisał(a):
>>
>>> Użytkownik "Fragile" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
>>> news:15uvq5a2sgup1$.14rhl8gxhh6l7.dlg@40tude.net...
>>>> Dnia Wed, 7 Nov 2012 09:08:12 +0100, Ghost napisał(a):
>>>>
>>>>> Użytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisał w wiadomości
>>>>> news:50996fe5$0$1298$65785112@news.neostrada.pl...
>>>>>> http://www.youtube.com/watch?v=9gPktcV0A-g&feature=r
elated
>>>>>
>>>>> naprawde warto obejrzec, komentarze pod - tez ciekawe
>>>>>
>>>> Cudne! :)
>>>> Niezwykle dojrzałe podejście dziewczynki
>>>> do sytuacji i do swoich emocji.
>>>> Wielu dorosłych mogłoby się
>>>> od niej uczyć.
>>>
>>> Nasze mozliwosci uczenia sie sa mocno oganiczone w tym zakresie, mam na
>>> mysli sfere emocji itp. To jest podobnie jak z talentami.
>>>
>> Tu się z Tobą zgadzam.
>>>
>>> Nawet nie uzylbym
>>> okreslenia, ze to jest jej "podejscie", po prostu taka jest, szybko
>>> zajela
>>> sie czyms innym.
>>>
>> Tak. Ale to jaka jest i jak postępuje, to nie tylko jej emocje, ale i
>> wzorce zachowań, które obserwuje w domu. Jakaś cząstka naśladownictwa ma
>> prawo się wówczas pojawić.
>
> Nie jestem przekonany, czy nasladownictwo dotyczy emocji. Sposobow
> komunikacji, wykonywania zadan, itp. na pewno dotyczy, ale to tez do czasu,
> gdy pojawia sie kolejne wartosciowe (subiektywnie) wzorce.
>
>> Wpływ rodziców ma IMO kolosalne znaczenie,
>> chociaż oczywiście masz rację pisząc, że sfera emocjonalności jest dość
>> stała. Można próbować na nią pośrednio wpływać, ale IMO jest to działanie
>> skazane na mniejszą bądź większą porażkę. Natomiast kwestia opanowywania
>> emocji, radzenia sobie z nimi, ich uzewnętrzniania bądź skrywania itp. -
>> tu
>> już można próbować nad sobą pracować (w przyszłości) pracować. Jeśli
>> zaistnieje taka potrzeba :)
>
> Rodzice moga np. spieprzyc sprawe, stawiajac czesto dziecko w trudnych
> sytuacjach, wtedy nieprzyjemne emocje beda mu oraly umysl. Przy czym ta sama
> sytuacja dla innego dzieciaka moze byc calkowice neutralna. Dzieci niestety
> nie da sie rowno traktowac, kazde sie rodzi inne.
>
Pełna zgoda. Niestety, wiem coś o tym... Trochę mnie 'przeorano' w
dzieciństwie, choć inne dzieci pewnie w ogóle nie miały trudności w danej
sytuacji. Mnie jednak przerastała. I niestety (tu trochę Chiron ma rację)
pojawiły się przykre dolegliwości somatyczne. Psychika sobie nie radziła,
soma poszla w ruch...
--
Pozdrawiam,
M.
|