DLACZEGO PSYCHOLOGIA?

1. Data: 2000-03-15 23:37:33

Temat: DLACZEGO PSYCHOLOGIA?
Od: "aleXander" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie wszystkich uzytkowników tej strony. Jestem tu po raz
pierwszy, ale na pewno nie ostatni. Chciałbym sie od was dowiedziec dlaczego
interesuje was psychologia a jezeli są tu psychologowie z wykształcenia to
zwracam sie do nich z pytaniem: DLACZEGO?
Abyśmy na początek troche sie lepiej poznali odpowiem jako pierwszy na
swoje pytanie bo być moze tak naprawde to zadałem je sobie i zapewne tak
właśnie jest - rzecz w tym w jakim celu moja nieświadomość kaze mi
odpowiadać na własne pytanie na forum?! - i tu tez znam odpowiedz, ale jak
na pierwszy raz może tego być za dużo...
Dlaczego psychologia? W moim przypadku jest tak, że pomagając poprzez
psychologiczne wsparcie (i nie tylko zresztą psychologiczne) innym ludziom
tak naprawde pomagam sam sobie.
A jak to wygląda w waszym przypadku???
Pozdrawiam wszystkich Was i przypominam, że jedyną pewną nieskończoną jest
ludzka psychika.

Nie wiem jak tu sie uzyskuje odpowiedzi? Czy mam podać swój email czy
rozgrywa się to wszystko na ogólnym forum? Jak odpowiedzieć komuś na
poruszone zagadnienie? To pytania bardziej z zakresu informatyki, ale
niekoniecznie.

aleXander

1. Data: 2000-03-16 19:33:16

Temat: Odp: DLACZEGO PSYCHOLOGIA?
Od: "Diana" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jacek Placek <j...@p...fm> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8aqe65$g0h$...@i...nask.pl...

> - jest też taki typ studenta, który otwacie przyznaje
> że wybrał to po to by działać w reklamie, marketingu, kadrach
> czyli poniekąd manipulować ludźmi znając ich psychikę.
> (bleeeeee....:(

Chyba nie jest aż tak źle. Nie widzę nic nagannego w tym, że psychologia
staje się coraz powszechniejsza i użyteczna w wielu dziedzinach życia
społecznego i zawodowego. Jeśli ktoś wybiera karierę naukową - to bardzo
pięknie i na pewno takich ludzi nie zabraknie, ale przecież wspaniałe pole
do popisu stwarzają też np. etaty psychologa w dużych firmach stworzone w
celu pomocy w zarządzaniu personelem, rozwiązywania ewentualnych konfliktów,
udzielania fachowej porady w kwestii motywacji pracowników czy negocjacji.
Jest to oczywiście bazowanie na znajomości ludzkiej psychiki, ale nie ma nic
nagannego w prawidłowo i harmonijnie funkcjonującym zespole ludzkim, jakim
jest każda firma.

Pozdrawiam,
Diana

1. Data: 2000-03-16 19:50:15

Temat: Re: DLACZEGO PSYCHOLOGIA?
Od: "Jacek Placek" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

myślę że dużo lepszym sposobem na Twoje problemy
będzie wizyta u psychoterapeuty...

muszę przyznać, że to bardzo typowa tendencja
- studiowac psychologię żeby sobie pomóc.
- jest też taki typ studenta, który otwacie przyznaje
że wybrał to po to by działać w reklamie, marketingu, kadrach
czyli poniekąd manipulować ludźmi znając ich psychikę.
(bleeeeee....:(

wydaje mi się, że człowiek który ma pomagać innym
sam powinien być dostatecznie mocny, poukładany
i nie mieć większych problemów - jak inaczej może wskazywać
odpowiedni kierunek temu z problemami?

>Dlaczego psychologia? W moim przypadku jest tak, że pomagając poprzez
>psychologiczne wsparcie (i nie tylko zresztą psychologiczne) innym ludziom
>tak naprawde pomagam sam sobie.

z ta pomocą nie przesadzałbym,
ten rodzaj rozwiązywania problemów to przecież zwyczajna ucieczka.

jeśli natomiast jest to sposób na samorealizację i wykorzystanie
swoich predyspozycji to świetnie!!!

A jak to wygląda w waszym przypadku???

w moim to chyba chęć zrozumienia otaczającej mnie rzeczywistości....

1. Data: 2000-03-17 10:23:27

Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

"Jacek Placek" <j...@p...fm> writes:

> Całkowicie się zgadzam ale co powiesz na mega reklamę!
> Kreowanie konsumenckiego stylu życia!
> I choćby nowe trendy jak np.: techno?

Lubie techno. fajnie sie przy tym samochod prowadzi.

> To wszystko tworzyli i tworzą specjaliści od ludzkiej psychiki!

No przecie ze nie tluczki do miesa :)

> Jakie wartości wpaja się człowiekowi w mediach?

Nie wiem prawde mowiac bo nie slucham/ogladam mediow.

> Czym staje się życie człowieka, który temu ulega?
> (wszyscy ulegamy w pewnym stopniu)

zapytaj tych co ulegli :)

> Najgorsze ograniczenie to te, których nie dostrzegamy!

Niechybnie wizyta u okulisty potrzebna ;)

>a gdzie duchowość człowieka?

wyekspirowala ;)

> Ktoś może mi zarzucić,
> że wiąże te rzeczy niepotrzebnie
> ale ja widzę związek.

No, jak zwiazales, to zwiazek....
...a nie rozwiazek ;)

> To przecież psychologia daje narzędzia do takich działań!

To straszne. i zabijmy wszystkich przychlogow :)))

PS: przepraszam, nie chcialam nikogo urazic ;)
--
Nina (Mazur) Miller
n...@p...ninka.net

1. Data: 2000-03-17 17:10:14

Od: "Diana" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jacek Placek <j...@p...fm> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8asriv$7lv$...@i...nask.pl...

> nic
>
> No dobra z tymi kadrami trochę przesadziłem...
>

> Całkowicie się zgadzam ale co powiesz na mega reklamę!
> Kreowanie konsumenckiego stylu życia!

Sądzisz, że to psychologowie kreują konsumencki styl życia? Wydaje mi się
raczej, że takie są po prostu prawa rynku. Jeżeli ktokolwiek to świadomie
kreuje to raczej ludzie przemysłu i handlu. Psychologowie mogą ewentualnie
współuczestniczyć w tworzeniu efektywnej reklamy i tutaj już sprawa jest
dyskusyjna i ociera się o etykę zawodu.

> I choćby nowe trendy jak np.: techno?

Chyba nie rozumiem. Muzyka techno wypromowana przez psychologów??? Jakieś
przykłady?

> Przecież to przede wszystkim wielkie pieniądze, komercja i często ludzkie
> nieszczęście.
> Dzięki pracy tych "perfidnych" :) psychologów człowiek traci swoją
> indywidualność
> staje się uzależniony, nie wzrasta w pełni...
> Jakie wartości wpaja się człowiekowi w mediach?
> Czym staje się życie człowieka, który temu ulega?
> (wszyscy ulegamy w pewnym stopniu)

Nie widzę tego w tak pesymistycznym świetle. Wydajesz się sugerować, że cała
otaczająca nas rzeczywistość została wykreowana przez psychologów. Nie sądzę
na przykład, że idea reklamy jest wymysłem psychologa. W końcu nietrudno o
wpadnięcie na pomysł, że aby ludzie coś kupili, muszą się o tym przede
wszystkim dowiedzieć. :)

> Na czym zależy ludziom, którzy za tym stoją?
> Im potrzebny jest konsument, człowiek (raczej jakiś mechanizm,
> hiperrobociarz),
> który będzie robił co mu każą, kupował co mu chcą sprzedać,
> myślał co będa chcieli i na dodatek wszytkim tym cieszył sie!

Człowiek nie jest aż takim bezrefleksyjnym robotem, którym można by do tego
stopnia manipulować. To, że pokażą mi w reklamie "pyszne paluszki rybne,
które rozpływają się w ustach" wcale nie znaczy, że zaraz pobiegnę je kupić!
A nawet jeśli je kupię, to albo mi zasmakują (dzięki czemu sprawię
przyjemność również sobie, w końcu i tak muszę coś jeść) albo stwierdzę, że
są niesmaczne i wtedy pomimo nieustannego powtarzania tejże reklamy, więcej
już na nie pieniędzy nie wydam!

> To przecież psychologia daje narzędzia do takich działań!

Wydaje mi się, że stanowczo demonizujesz jej zastosowanie. Poza tym zauważ,
że psychologowie skupiają się raczej na naukowym podejściu do
rzeczywistości, starając sie zrozumieć i wytłumaczyć zjawiska w niej
zachodzące, a to, że obecny świat jest tak skonstruowany, że rządzi nim
pieniądz, komercja, reklama i jak twierdzisz "brak jest w nim duchowości" to
po prostu wynik postępu. Wszyscy ludzie są w pewnym sensie psychologami i
starają sie tak żyć, żeby wyjść na tym jak najlepiej. Jeśli wiesz, co
zrobić, żeby przypodobać się szefowi albo jak wykręcić się od czegoś, albo
jeśli jesteś handlowcem - jak sprzedać coś najlepiej - starasz sie do tego
doprowadzić i wcale nie potrzebna Ci jest tutaj zaawansowana wiedza
psychologiczna.

Pozdrawiam,
Diana

1. Data: 2000-03-17 17:48:23

Od: "Jacek Placek" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

że wiąże te rzeczy niepotrzebnie
ale ja widzę związek.

To przecież psychologia daje narzędzia do takich działań!

Ciekaw jestem
czy ktoś myśli podobnie
jak ja.

1. Data: 2000-03-17 18:27:11

Od: "Pajonk Hfat" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

<n...@p...ninka.net> wrote in message

> Lubie techno. fajnie sie przy tym samochod prowadzi.

Ty tez :-)
Ja tez lubie, ale tylko w samochodzie :-)

Pajonk

1. Data: 2000-03-17 18:50:05

Od: b...@k...kalisz.pl (Bartek Nagorny) szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, "Pajonk Hfat" <m...@k...net.pl> z na pl.sci.psychologia
napisał(a):

>Ty tez :-)
>Ja tez lubie, ale tylko w samochodzie :-)

Podobnie jak ja - tez lubie w samochodzie... czyims i tylko wowczas gdy
drzwi sa szczelnie zamkniete a ja stoje daleko - nie slychac tego
łupania... :)
DGCC.

Pzdr.

--
Bartek
b...@k...kalisz.pl , PGP 5.x key id:0xDB53615D

...Natura zawsze stoi po stronie zła

1. Data: 2000-03-18 00:19:02

Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

"Jacek Placek" <j...@p...fm> writes:

> lubisz zjeść kwas lub nawąchać się czasem?

Nie widze zwiazku.
Powiem raczej tak: jak ktos sie chce nawachac albo dac sobie w zyle,
to sobie pretekst zawsze znajdzie.

wo nad sobą zapanować

Alez, troche wiecej dystansu do siebie samego i otoczenia :))))
Jakos sie latwo dales z rownowagi wyprowadzic ;)

1. Data: 2000-03-18 02:19:19

Od: "Jacek Placek" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

>Lubie techno. fajnie sie przy tym samochod prowadzi.

lubisz zjeść kwas lub nawąchać się czasem?

>Niechybnie wizyta u okulisty potrzebna ;)

WOW doprawdy rozbrajające...

>To straszne. i zabijmy wszystkich przychlogow :)))

To straszne! jakie wnioski!

>PS: przepraszam, nie chcialam nikogo urazic ;)

niełatwo nad sobą zapanować

pytanie z testu ogólno-intelektualnego na psychologię:))
Znudzenie ludzmi
Dziedziczenie
Psychoanaliza, psychiatria i religia
osobowość, a zdrowie człowieka