DO - Szkodliwosc nadmiaru witaminy A

1. Data: 2003-05-19 09:32:47

Temat: DO - Szkodliwosc nadmiaru witaminy A
Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kilka dni temu zadałem na grupie pytanie o szkodliwości nadmiaru witaminy A.
Dziwie się ze nikt nie podjął tematu na tej grupie (nawt czarny janek).
Szczególnie liczyłem na wyjadaczy DO.

Na innej grupie jeden z grupowiczów odpisał na ten temat tak:

"możesz wylądować w szpitalu jak przedawkujesz ta witaminę,
ja miąłem przedawkowana w szpitalu w dzieciństwie i do tej pory mam problemy
z tym związane i lekarze mówili, ze do końca życia będę miął.. ;("

kolejna osoba:
"Ja słyszałam o możliwości uszkodzeń wątroby (gdzie ta witamina jest
magazynowana), a sama doświadczyłam czegoś w rodzaju egzemy (dermatolog
stwierdził przedawkowanie beta-karotenu, z którego syntetyzuje się kwit. A)"

Ja sam prawie przez rok przedawkowywałem ta witaminę (żółtka, masło,
śmietana) nic nie wiedząc o jej szkodliwości. Dwa dni temu trafiłem do
szpitala z objawami ostrej arytmii serca.
Niektórzy sugerują ze jest to efekt przedawkowania witaminy A.
Jeśli tak miałoby być to oczekiwałbym aby w podręcznikach o żywieniu
optymalnym ostrzegali
o takich skutkach.
Ktoś na grupie dieta optymalna stwierdził ze w kwestii żywienia optymalnego
jesteśmy dopiero na początku drogi i myślę ze miął dużo racji.
Pamiętacie Paprycjusza, który po 4 latach Żywienia Optymalnego omal nie
przekręcił się na serce i w rezultacie zrezygnował z DO.
Myślę ze mógł mięć to samo co ja po roku DO.
Inny Optymalny, który miął podobne problemy radzi mi ograniczenie spożywania
żółtka, masła, śmietany na korzyść tłuszczów takich jak smalec łój itp.
Czy jednak to nie spowoduje innych ujemnych skutków?
Czy nie lepiej przejść na jakiś wypróbowany sposób żywienia typu "dieta
Japońska"?

2. Data: 2003-05-19 10:27:33

Temat: Odp: DO - Szkodliwosc nadmiaru witaminy A
Od: "brow(J)arek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tomasz <t...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:baa8c1$q5s$...@n...onet.pl...
> [...]
> żółtka, masła, śmietany na korzyść tłuszczów takich jak smalec łój itp.
> Czy jednak to nie spowoduje innych ujemnych skutków?

O ile pamietam ( jak sie jeszcze w DO bawiłem) to głównym zagrożeniem była
wszelkiego rodzaju wątroba, której 100 g powodowało wielokrotne przekrocznie
dziennej normy spożycia wit. A.

Żółtka i masło (którego to masła koniec, końców nawet na DO nie wcina sie
łyżkami) raczej nie powinny powodować problemów. Jak wrócę do domu to znajdę
post w którym roztrząsałem ten temat z netową przyjaciółką.

> Czy nie lepiej przejść na jakiś wypróbowany sposób żywienia typu "dieta
> Japońska"?

Lub śródziemnomorska. Lub normalne żywienie (a nie obżeranie się + słodycze
+ mięso z antybiotykami + żywność z "utrwalaczami, stabilizatorami etc." +
fajki + inne takie).

Mój wniosek w tej sprawie jest taki, że wiekszość ludzi szuka drogi na
skróty najczęściej w sytuacji gdy na 2 tygodnie przed urlopem chcą zrzucić
10 kg albo gdy wskutek lat niewłaściwego trybu życia (nie tylko żywienia)
dorobili się ciężkiego choróbska i teraz liczą, że specjalna dieta pozwoli
im w ciągu miesiąca wyjść ze wszelkich chorób...

Nie tędy droga...

brow(J)arek pozdrawia

3. Data: 2003-05-19 16:15:59

Temat: Re: DO - Szkodliwosc nadmiaru witaminy A
Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
A.
> Dziwie się ze nikt nie podjął tematu na tej grupie (nawt czarny janek).

Mnie, jako wyjadaczce DO - serce pracuje bez problemu. Temat po prostu
dobrze stosujących DO - nie dotyczy. Gdyby było inaczej, dawno w ciągu tych
trzydziestu pięciu lat istnienia DO udowodniono by jej szkodliwość. Z dr
Religą włącznie.
A swoją drogą - ilu optymalnych z chorym sercem spotkałeś na kardiologii?
Należało spisać sobie na kartce z dwiema rubrykami: ile spotkałeś na
kardiologii pacjentów na DO i ile na innych dietach. Miałbyś własną
wiarygodną statystykę.

> [...]
problemy
> z tym związane i lekarze mówili, ze do końca życia będę miął.. ;("

Ale z pewnością nie jedzeniem naturalnym, tylko podawanym np. w kroplach.
To mogą być końskie dawki i bez porównania do naturalnego jedzenia.

> [...]
> szpitala z objawami ostrej arytmii serca.
> Niektórzy sugerują ze jest to efekt przedawkowania witaminy A.

Tak Ci powiedzieli lekarze w szpitalu?

> Jeśli tak miałoby być to oczekiwałbym aby w podręcznikach o żywieniu
> optymalnym ostrzegali o takich skutkach.

Gdyby to było prawdą, to takie skutki powinny być wśród optymalnych regułą.

> Ktoś na grupie dieta optymalna stwierdził ze w kwestii żywienia
optymalnego
> jesteśmy dopiero na początku drogi i myślę ze miął dużo racji.

To prawda.

> Pamiętacie Paprycjusza, który po 4 latach Żywienia Optymalnego omal nie
> przekręcił się na serce i w rezultacie zrezygnował z DO.

A ja po pięciu latach się nie przekręciłam, więc jak to jest? Mam takie
końskie serce?

> Myślę ze mógł mięć to samo co ja po roku DO.

Po prostu wyguglaj go sobie i napisz do niego.

> [...]
> żółtka, masła, śmietany na korzyść tłuszczów takich jak smalec łój itp.
> Czy jednak to nie spowoduje innych ujemnych skutków?

Z taką wiedzą o diecie optymalnej, to rzeczywiście powinienieś z niej
zrezygnować.

--
Krystyna*Opty* K...@p...onet.pl

Medycyna idzie naprzód. Tylko nasz organizm
nie może za nią nadążyć. Władysław Katarzyński

4. Data: 2003-05-19 18:28:49

Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Tomasz" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> A.

problem ten nie dotyczy osób prawidłowo stosujacych diete optymalna patrz nizej
przykład Krysi

> [...]
> Należało spisać sobie na kartce z dwiema rubrykami: ile spotkałeś na
> kardiologii pacjentów na DO i ile na innych dietach. Miałbyś własną

heheeh zgadzam sie z toba optymalnych nie tylko nie znajdziesz na kardiologi
ale tez na innych oddzialach . optymalni jesli juz maja jakies problemy
zdrowotne a zdarza sie to niezwykle rzadko to lecza sie w arkadiach u
prawdziwych lekarzy (optymalnych)

> problemy
>
> Ale z pewnością nie jedzeniem naturalnym, tylko podawanym np. w kroplach.
> To mogą być końskie dawki i bez porównania do naturalnego jedzenia.

czy jedzac produkty naturalne mozna przedawkowac witaminy??

> Tak Ci powiedzieli lekarze w szpitalu?
okłamali go heheh uwierzył w zapewnienia o etyce lekarzy nieoptymalnych

> Gdyby to było prawdą, to takie skutki powinny być wśród optymalnych regułą.

a nie sa gdyz dieta optymalna nie ma negatywnych skutków

> optymalnego
>
> To prawda.

ja tez sie zgadzam ze jest to poczatek drogi i nie wierz doktorom którzy
wmawiaja ci ,ze bedzie to droga krótka przed optymalnymi widze swietlana
przyszłóść

> A ja po pięciu latach się nie przekręciłam, więc jak to jest? Mam takie
> końskie serce?

nie Krysiu ty w przeciwieństwie do Patrycjusza prawidłowo stosujesz diete
optymalna a Patrycjuszowi wydawało sie tylko ze był przez 4 lata na diecie
optymalnej

moze ty tez nie stosujesz prawidłowo diety optymalnej

> Po prostu wyguglaj go sobie i napisz do niego.

> spożywania
>
> Z taką wiedzą o diecie optymalnej, to rzeczywiście powinienieś z niej
> zrezygnować.
e ja polecilbym raczej dokształcenie sie w temacie i przejscie na diete
optymalna bo to co stosuje Tomasz to nie jest dieta optymalna gdyz na diecie
optymalnej nie ma problemów zdrowotnych a jesli sa to sa to efekty poprzedniej
nieprawidłowej diety na której był wiele lat

5. Data: 2003-05-19 20:51:42

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bab00e$3nv$1@news.onet.pl...

> [...]
> Należało spisać sobie na kartce z dwiema rubrykami: ile spotkałeś na
> kardiologii pacjentów na DO i ile na innych dietach. Miałbyś własną

Proponuje w zamian inna, rownie wiarygodna, "statystyke": policzyc na
kardiologii chorych na serce ludzi i kosmitow. Dowiedziesz w ten sposob
niezbicie, ze Szarzy nie choruja na serce wcale.

6. Data: 2003-05-19 21:57:12

Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:babg6s$6md$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> kardiologii chorych na serce ludzi i kosmitow. Dowiedziesz w ten sposob
> niezbicie, ze Szarzy nie choruja na serce wcale.

Obecny stan badań nad ochroną zdrowia cechuje eksplozja informacji
specjalistycznych, której wbrew oczekiwaniom towarzyszy eksplozja ignorancji
specjalistycznych i ogólnych. Julian Aleksandrowicz

7. Data: 2003-05-20 05:23:57

Od: "Kama-sama" <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> ale tez na innych oddzialach . optymalni jesli juz maja jakies problemy
> zdrowotne a zdarza sie to niezwykle rzadko to lecza sie w arkadiach u

no i właśnie dlatego nie możemy ich spotkać w szpitalach

> czy jedzac produkty naturalne mozna przedawkowac witaminy??

oczywiście że tak, szczególnie jak dieta będzie mało urozmaicona i będziesz
dostarczał organizmowi ciągle tych samych substancji

> okłamali go heheh uwierzył w zapewnienia o etyce lekarzy nieoptymalnych

z czego wynika że lekarze nieoptymalni to nieetyczni niedouczeni idioci, a
tylko optymalni znają się na tym co robią??? no nie przesadzajcie!

> a nie sa gdyz dieta optymalna nie ma negatywnych skutków

to zależy co zaliczasz do negatywnych skutków, może i dla organizmu jest ona
dobra (nie wiem, nie znam się na niej), ale zauważyłam u większości
znajomych stosujących opty zmiany w ich psychice, np. zwiększoną
agresywność, czy denerwujące ciągłe staranie się by przekonać cały świat do
tego że DO jest najlepsza i wszyscy powinni na nią przejść, a to nie tędy
droga

> nie Krysiu ty w przeciwieństwie do Patrycjusza prawidłowo stosujesz diete
> optymalna a Patrycjuszowi wydawało sie tylko ze był przez 4 lata na diecie
> optymalnej

nie wiem, rozmawiałeś z Nim? pytałeś jak stosuje dietę? może właśnie
stosował się do niej w 100% i jakoś Mu nie pasowala? czemu z góry zakładasz
że coś robił źle? bo wpłynęłoby to negatywnie na wizerunek DO??

Sorki, miałam się nie odzywać i dać sobie spokój z debatami na temat tego
która dieta jest lepsza czy gorsza, ale kiedy tutaj widzę coś takiego i w
realu ktoś próbuje mnie przekonać że robię głupotę będąc na MM a nie na DO i
że tylko DO jest najlepsza i zbawi świat to już poprostu nie mogę
wytrzymać...

pozdrówka
Kama MM

8. Data: 2003-05-20 05:50:53

Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> realu ktoś próbuje mnie przekonać że robię głupotę będąc na MM a nie na DO i
> że tylko DO jest najlepsza i zbawi świat to już poprostu nie mogę

rotfl

9. Data: 2003-05-20 06:11:02

Od: Evunia <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 20 May 2003 07:50:53 +0200, c...@p...onet.pl wrote:

> rotfl

I dla napisania tego jednego skrótu nie mogłeś wyciąć tekstu z postu, na
który "odpowiadałeś" ? Zlituj się, człowieku...

--
Eva Sheers

10. Data: 2003-05-20 06:12:14

Od: "slawek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> rotfl
>

> --
O tym razem Jasiu ci się udało ;)))
Slawek

pigułki antykoncepcyjne
[MM] oliwa + kapusta pekinska + poledwica + kielbasa
Czy jest mozliwe schudniecie po hormonach?
stronki z ćwiczeniami...
Cukier