Dania z parowara

1. Data: 2004-02-21 21:26:41

Temat: Dania z parowara
Od: "Tuja" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczow
Mam parowar i chcialabym go uzyc do czegos wiecej niz do gotowania jarzyn.
Moze ktos ma jakeis fajne przepisy z uzyciem parowara i moglby sie nimi
podzielic?
Czy sa moze jakies ksiazki z przepisami do przygotowania w parowarze?
Pozdrawiam, Tuja.

1. Data: 2004-02-21 21:39:42

Temat: Re: Dania z parowara
Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> Mam parowar i chcialabym go uzyc do czegos wiecej niz do gotowania
jarzyn.

Patrz, a ja nigdy nie wiedziałam, że to się "parowar" nazywa. :-)

Możesz w nim wszystko gotować: mięso, ryby, ryż. Raz robiłam takie
chińskie buły na parze z nadzieniem z kaczki. Okazało się, że to są
prawie takie same buły na parze, jakie przez wiele lat gotowała moja
pochodząca z sieradzkiego prababcia, tylko że jej były bez nadzienia, za
to z sosem mięsnym. Bardzo dobre.

Hania

1. Data: 2004-02-22 00:16:05

Od: "Tuja" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Haniu ...
a możesz podać przepis na te "chińskie buły z nadzieniem z kaczki" lub inne
dania mięsne?
Pozdrownienia
Tujka

1. Data: 2004-02-22 00:42:32

Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> a możesz podać przepis na te "chińskie buły z nadzieniem z kaczki"

No dobra, idę po książkę... Jest: "Chinese" Jenny Stacey, z serii
"What's Cooking", strona 50: Steamed Duck Buns.

Składniki - ciasto:
300 g mąki
15 g suszonych drożdży
1 łyżeczka cukru
2 łyżki ciepłej wody
175 ml ciepłego mleka

Składniki - nadzienie:
300 g kaczych piersi
1 łyżka jasnobrązowego cukru
1 łyżka jasnego sosu sojowego
2 łyżki płynnego miodu
1 łyżka sosu hoisin
1 łyżka oleju
1 por, drobno posiekany
1 ząbek czosnku, przeciśnięty przez praskę
1 cm świeżego imbiru, starty

1. Umieścić kacze piersi w dużej misce. Zmieszać cukier, sos sojowy,
miód i sos hoisin. Polać kaczkę, marynować przez 20 minut.
2. Wyjąć piersi z marynaty i piec na kratce nad blaszką w piekarniku
rozgrzanym do 200C przez 35 - 40 minut. Wystudzić, oddzielić mięso od
kości, pokroić w drobną kostkę.
3. Podgrzać olej w woku i smażyć pora, czosnek i imbir przez 3 minuty.
Wymieszać z kaczką.
4. Mąkę przesiać do dużej miski. W drugiej misce wymieszać drożdże,
cukier i wodę, zostawić w ciepłym miejscu na 15 minut. Połączyć z mąką i
mlekiem, mieszać, aż powstanie ciasto.
5. Przez pięć minut wyrabiać ciasto na stolnicy. Rozwałkować w kształt
kiełbaski o średnicy 2,5 cm. Pociąć na 16 kawałków, przykryć i zostawić
na 20-25 minut.
6. Rozpłaszczyć kawałki ciasta, aby powstały kółka o średnicy 10 cm.
Pośrodku każdego kółka umieścić łyżkę nadzienia, unieść brzegi, tworząc
"sakiewkę" z nadzieniem, skręcić na górze, żeby się skleiły.
7. Buły gotować na parze przez 20 minut.

Hania

1. Data: 2004-02-22 08:55:29

Od: Monika Zych-Laine <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja oprocz warzyw gotuje bulki na parze (tzw. pampuchy) oraz owsianke,
ktora smakuje mi najlepiej ugotowana na parze.

monika

1. Data: 2004-02-23 22:22:52

Od: "Tuja" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ale sie napracowalas Haniu!!!Wielkie dzieki.Pozdrawaim.Tujka.

1. Data: 2004-02-23 23:27:55

Od: Lukasz Madeksza <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Tuja wrote:

> Ale sie napracowalas Haniu!!!Wielkie dzieki.Pozdrawaim.Tujka.

[ciaaach cytat gigant pod jedna linijka]

Ty za to nie za bardzo ;)

Pozdrawiam
Lukasz Madeksza

1. Data: 2004-02-24 13:58:26

Od: "Tuja" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A co tobie Lukaszu do tego?!Pozdrawiam.Tuja.
Uzytkownik "Lukasz Madeksza" <m...@g...de> napisal w wiadomosci

1. Data: 2004-02-24 19:19:57

Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> A co tobie Lukaszu do tego?!Pozdrawiam.Tuja.

Netykieta: odpowiadamy *pod* postem, z którego wycięliśmy zbędne cytaty.

Hania

Gdzie _prawdziwe_ wędliny? [Wawa]
złodziejskie pieczenie miesa
co z Kapusty pekinskiej?