Re: Datura

1. Data: 2000-09-19 21:50:49

Temat: Re: Datura
Od: b...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

GRECHU <g...@p...fm> napisał:

>Jak należy ją przechowywać przez zime,jak ją rozmnożyć?
> W jakich kolorach można ją spotkać?
> Czym się różni od bielunia?
Witam.
Bielun dziedzierzawa i Datura staromonium to to samo.
Trzeba pamietac ze jest to roslina bardzo trujaca
Pochodzi z Ameryki Polnocnej.
Zawiera skopolamine ,atropine i hioscyjamine.
Dawka smiertelna to 20 nasion.( nie rozpowszechniac)
kwiaty biale lub bladolila.
Przechowywanie szklarnia chlodna dzien 5-10C noc minimum 2C.
O rozmnazaniu nie bede pisal gdyz nie wiem w jakim celu? chcesz ja pozyskac ,gdyz
kwiaty sa nieciekawe ,bez wyrazu tyle ze duze.
Pozdrawiam.
Botan Botanicus.

2. Data: 2000-09-20 12:52:21

Od: "Resselowie" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:2...@p...onet
.pl...

> [...]
> O rozmnazaniu nie bede pisal gdyz nie wiem w jakim celu? chcesz ja
pozyskac ,gdyz kwiaty sa nieciekawe ,bez wyrazu tyle ze duze.

A ja tam lubie daturę. Fakt, jest trochę efekciarska, ale kwiaty ładnie
pachną wieczorami, no i można podtruć teściową ;-))))
Ewa
PS. Kwiaty mogą być także różowe, żółte i krwistopomarańczowe (te ostatnie
chyba najładniejsze).

SPRZEDAM CHOINKI!!!!
Re: Re: Re: Re: Re: Co to jest kermik?
Datura