Dawkowanie augmentinu

1. Data: 2007-04-16 10:25:44

Temat: Dawkowanie augmentinu
Od: "Monika" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja 6-miesieczna córka ma zapalenie ucha. Lekarz zalecił antybiotyk
2x dziennie po 4 ml. Na ulotce z kolei zalecane jest podawanie 3x
dziennie (oczywiscie odpowiednia do wagi). Czy częstotliwość podawania
przy zachowaniu dawki dobowej ma jakiekolwiek znaczenie?
Z góry dziękuję za odpowiedź :)

2. Data: 2007-04-16 12:17:32

Temat: Re: Dawkowanie augmentinu
Od: "darked" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Apr 16, 11:25 am, "Monika" <m...@o...pl> wrote:
> [...]
> dziennie (oczywiscie odpowiednia do wagi). Czy częstotliwość podawania
> przy zachowaniu dawki dobowej ma jakiekolwiek znaczenie?

Owszem. Lek wchlania sie nie natychmiastowo tylko w okreslonym czasie,
dochodzi do szczytu, nastepnie jest wydalany/rozkladany. Przy zbyt
rzadkich podaniach spadek sezenia leku we krwi antybiotyku bedzie
ponizej dawki terapeutycznej/zabijajacej bakterie co byc moze pozwoli
w tym czasie przezyc jakiejs populacji bakterii a byc moze nawet
uzyskac odpornosc. IMHO o ile lekarz nie jest super-specem leczenia
zakazen bakteryjnych i nie powoluje sie na publikacje medyczne lepiej
zalozyc iz sie pomylil i przyjmowac tak zak zaleca producent ktory to
dany lek na tysiacach pacjentow przebadal wybierajac optymalne cykle
terapeutyczne.

Pozdr.

3. Data: 2007-04-16 13:15:01

Od: "rychu" <t...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

wyrzuć to do kosza , miałem taka sraczke po tym, nie mogłem dojść do siebie
później , zmieniłem na penycyline w kapsułkach i ok

4. Data: 2007-04-16 16:42:05

Od: "Aicha" <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rychu" napisał:

> wyrzuć to do kosza , miałem taka sraczke po tym, nie mogłem
> dojść do siebie później , zmieniłem na penycyline w kapsułkach

A żarłeś (żeby pozostać w stylistyce) jogurt, probiotyki albo
nystatynę? A wiesz, że przed zażyciem penicyliny należy wykonać próbę
uczuleniową? A wiesz, że antybiotyki powinno się stosować wg
antybiogramu a nie widzimisię? Widzę, że wszyscy lekarze już wyjechali
na głębokie prowincje, gdzie nie ma nawet radiowego netu, zostali
tylko niesubordynowani pacjenci.

--
Pozdrawiam - Aicha

5. Data: 2007-04-16 21:21:04

Od: "darked" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Apr 16, 1:17 pm, "darked" <d...@g...com> wrote:

> [...]
> zalozyc iz sie pomylil i przyjmowac tak zak zaleca producent ktory to
> dany lek na tysiacach pacjentow przebadal wybierajac optymalne cykle

Odszczekuje to co napisalem. Dawkowanie zalezy od koncentracji
skladnikow. Te o wiekszej koncentracji przyjmuje sie co dwanascie
godzin, mniej skoncentrowane co 8h:
Zobacz dokument od producenta (ang):
http://us.gsk.com/products/assets/us_augmentin_powde
r.pdf

Pzdr.

6. Data: 2007-04-16 22:52:11

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aicha" <b...@t...pl> napisał w wiadomości

> A żarłeś (żeby pozostać w stylistyce) jogurt, probiotyki albo
> nystatynę? A wiesz, że przed zażyciem penicyliny należy wykonać próbę
> uczuleniową?

A podasz mi wiarygodne źródło tego newsa ,że przed zażyciem Augmentinu
należy wykonać próbę uczuleniową ?

Pozdrawiam
regen

7. Data: 2007-04-16 23:27:32

Od: "Aicha" <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "regen" napisał:

> A podasz mi wiarygodne źródło tego newsa ,że przed zażyciem
> Augmentinu należy wykonać próbę uczuleniową ?

Nie pisałam o Augmentinie (tu tylko zalecają dokładny wywiad):
http://www.polfa-tarchomin.com.pl/index.php?menu=3&p
odstrona=462&show=266&grupa=produkty

ale o penicylinie:
http://www.polfa-tarchomin.com.pl/index.php?menu=3&p
odstrona=462&show=33&grupa=produkty

--
Pozdrawiam - Aicha

8. Data: 2007-04-18 07:23:18

Od: Monika <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Kwi, 15:15, "rychu" <t...@t...net> wrote:
> wyrzuć to do kosza , miałem taka sraczke po tym, nie mogłem dojść do siebie
> później , zmieniłem na penycyline w kapsułkach i ok

To nie jest kwestia: wyrzuć do kosza. Początkowo wyglądało, że
obejdzie się bez antybiotyku, dlatego lekarz wypisał receptę na
zasadzie: "jeśli się pogorszy". Niestety po chwilowej poprawie
pogorszyło się, a z tego co wiem zapalenia ucha, szczególnie u małych
dzieci, nie należy lekceważyć.
Starsza córka też swojego czasu przerabiała różne antybiotyki i nigdy
nie miała problemów żołądkowych. Ale zawsze dostawała lakcid, ew.
jogurty, kefir, maślankę etc. Młodsza z racji wieku jogurcików dostać
nie może, ale bierze lakcid i, odpukać, na razie sensacji nie ma.
Swoją drogą macie nosa - w poście nie napisałam nazwy antybiotyku a tu
się domyśliliście, że chodzi o augmentin. Jestem pod wrażeniem :))))

9. Data: 2007-04-18 07:24:51

Od: Monika <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Kwi, 09:23, Monika <m...@o...pl> wrote:

> [...]
> Swoją drogą macie nosa - w poście nie napisałam nazwy antybiotyku a tu
> się domyśliliście, że chodzi o augmentin. Jestem pod wrażeniem :))))

Sorry, jestem przed kawą a po niezbyt przespanej nocy - oczywiście, że

10. Data: 2007-04-18 20:47:33

Od: "adavi" <a...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika wrote:
> [...]
> dziennie (oczywiscie odpowiednia do wagi). Czy częstotliwość podawania
> przy zachowaniu dawki dobowej ma jakiekolwiek znaczenie?

Istotna jest masa ciała dziecka i to, jaki preparat Augmentinu dostałaś tj.
Augmentin ES (600 mg amoksycyliny/5 ml), Augmentin 156 mg/5 ml (czyli
zawierający 125 mg amoksycyliny/5 ml) , 312 mg/5 ml (250 mg amoksycyliny/5
ml), czy 457 mg/5ml (400 mg amoksycyliny/5 ml)? Dotychczas w zapaleniu ucha
stosowało się Augmentin w dawce 60-80 mg amoksycyliny/kg na dobę w 2
dawkach, teraz ze względu na rozwój oporności bakterii zaleca się nawet
podawanie 90 mg amoksycyliny/kg/dobę w 2 dawkach (w ulotkach leków
wyprodukowanych wcześniej nie ma jeszcze tej informacji).

Pozdrawiam,
G.

lekarz medycyny chińskiej/Poznań
uporczywe uczulenie (chyba)
doklejanie na zasadzie adchezji ( stomatologia)
powiększone wezły chłonne
Problem z okiem/coś wpadło?