Dentysta a otwarcie paszczy

1. Data: 2006-04-25 16:27:13

Temat: Dentysta a otwarcie paszczy
Od: "Dorjanka" <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Potrzebuje inspiracji w dzialaniu na osi dentysta o otwarcie paszczy
przez dziecko.
Ten problem u moich dzieci (6, 4) datuje sie od niedawna (czyt. oboje
mieli wyrywane piatki, w znieczuleniu miejscowym, do dzis ogladam z
niemym podziwem rozmiar korzenia).
Do ostatnich ekstrakcji wszystko bylo ok, dzieciaki do dentysty
chodzily z przyjemnoscia, ba, wrecz bylo to dla nich pewnego rodzaju
nagroda, wyroznieniem. Nie bylo problemu z borowaniem, wypelnianiem,
zarowno u starszego jak i mlodszego dziecka. Niestety ostatnie wizyty
kojarza sie im jedynie z bolem i nieprzyjemnosciami. A pozostale zeby
wygladaja nienajlepiej i leczyc je trzeba.
O ile jeszcze otworza usta, dadza sobie sprawdzic co trzeba, to dalej (
u starszego ostatnio po zastrzyku znieczulajacym) jest pod gorke,
paszcza sie zamyka a delikwent odmawia wspolpracy.

Moge odpuscic na kilka tygodni, aczkolwiek boje sie powtorki z
rozrywki. Przed Nowym Rokiem wszystko bylo sprawdzone, naprawione, trzy
miesiace i kolejne zeby polecialy. Z przyczyn medycznych narkoza w
przypadku moich dzieci jest ostatecznym rozwiazaniem, ktorego chce
uniknac.

Jesli ktos ma jakis pomysl, drobny hincik ulatwiajacy przekonanie
upartego rodzenstwa, bede ogromnie wdzieczna za podzielenie sie nim.

pozdrawiam
Dorjanka

2. Data: 2006-04-25 16:36:18

Temat: Re: Dentysta a otwarcie paszczy
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dorjanka" <d...@v...pl> wrote in message
ps.com...

> [...]
> miesiace i kolejne zeby polecialy. Z przyczyn medycznych narkoza w
> przypadku moich dzieci jest ostatecznym rozwiazaniem, ktorego chce

mozna-przekupic, zaszanazowac, nagrodzic itp itd (psychologia)
mozna- dac srodku uspokajajace (anksjolityki typu relanium, ale dla dzieci),
mozna - isc do gabinetu, ktory podaje podtelnek azotu (gaz rozweselajacy)
mozna- po otwarciu przez dziecko buzi zalozyc mu z ang bite block, czyli
tak jakby gumowy klin miedzy zeby, ktory uniemozliwia zamkniecie buzi i
na sile robic (niekiedy zawija sie dziecko nawet w "kaftan" zeby nie byc
pokopanym przez dziecko ;))

iwon(k)a

3. Data: 2006-04-25 16:39:39

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Dorjanka" <d...@v...pl> napisal w wiadomosci
ps.com...

> Jesli ktos ma jakis pomysl, drobny hincik ulatwiajacy przekonanie
> upartego rodzenstwa, bede ogromnie wdzieczna za podzielenie sie nim.

Nie mam pojecia, ale slyszalam ze mozna dac nie narkoze od razu, tylko tzw
"glupiego jasia".
Moze tak w ostatecznosci spróbowac jak tlumaczenia, blagania i przekupstwo
nie zadzialaja?

A moze umówic sie z dentysta ze pójda pare razy tylko na wizyte symulowana,
siada, otworza paszcze, dentysta popuka w zeby i "do widzenia panstwu,
strasznie panstwo dzielni byli"?
Moze to jakos oswoi ich strach i zapomna to rwanie?

--
Edyta Czyz
// varium et mutabile semper femina // Wergiliusz

4. Data: 2006-04-25 16:41:19

Od: "Carol" <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Iwon(k)a" <i...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
> tak jakby gumowy klin miedzy zeby, ktory uniemozliwia zamkniecie buzi i
> na sile robic (niekiedy zawija sie dziecko nawet w "kaftan" zeby nie byc

Wierzyc mi sie nie chce, ze stosuje sie takie metody, a jeszcze bardziej w
to, ze dla Ciebie to zabawne :-(

pozdrówka
Karolina

5. Data: 2006-04-25 16:45:39

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Carol" <c...@c...pl> wrote in message

> Wierzyc mi sie nie chce, ze stosuje sie takie metody, a jeszcze bardziej w
> to, ze dla Ciebie to zabawne :-(

metody takie sie stosuje. jesli dziecko
musi miec zeby wyleczone, narkozy miec nie moze, to co ma rodzic/dentysta
zrobic?

iwon(k)a

6. Data: 2006-04-25 17:02:34

Od: "Magdalena W." <b...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Sowa" <m...@w...pl> napisal w wiadomosci

> Nie mam pojecia, ale slyszalam ze mozna dac nie narkoze od razu, tylko tzw
> "glupiego jasia".
Albo gaz rozweselajacy.

> A moze umówic sie z dentysta ze pójda pare razy tylko na wizyte
> symulowana, siada, otworza paszcze, dentysta popuka w zeby i "do widzenia
> panstwu, strasznie panstwo dzielni byli"?
Madrze gadasz.

A jezeli pytajaca jest z miasta stolecznego W-wy, to polecam ten gabinet
http://www.rancewicz.com/index.php?go=glowna

pozdrawiam
Magdalena

7. Data: 2006-04-25 17:50:24

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:e2ljng$k24$1@news.onet.pl>
Iwon(k)a <i...@p...onet.pl> pisze:

> metody takie sie stosuje. jesli dziecko
> musi miec zeby wyleczone, narkozy miec nie moze

Co to znaczy "nie może mieć narkozy"?
Wszelkie konieczne operacje i zabiegi też przeprowadza się wtedy w kaftanie?

> to co ma rodzic/dentysta zrobic?

Znieczulenia miejscowego nie stosuje się u dzieci?

--
Nixe

8. Data: 2006-04-25 18:20:53

Od: "zona alberta" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe wrote:

> Znieczulenia miejscowego nie stosuje się u dzieci?

Z tym znieczuleniem, to trochę nie trafione. Znam przypadki, które wcale
nie usiądą na fotel bez użycia siły.

--
Ewa (29.11), Julka (3.8), Zuza (1.9)
http://julka.gourl.org , http://zuza.gourl.org

9. Data: 2006-04-25 19:07:18

Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> widzenia panstwu, strasznie panstwo dzielni byli"?
> Moze to jakos oswoi ich strach i zapomna to rwanie?

a skasuje jak za kanalowe ;) bo przeciez dorobic trzeba.
p.

10. Data: 2006-04-25 19:21:07

Od: "Carol" <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> to co ma rodzic/dentysta
> zrobic?

Skorzystać z wcześniej wymienionych przez Ciebie metod?

pozdrówka
Karolina

Moja córka uczy sie slówek!
komunia