Deren

1. Data: 2000-04-07 07:26:23

Temat: Deren
Od: "Jarek Grzelak" <g...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Wczoraj nabylem Cornus alba Sibirica. Tanio i duzy (ok. 1,5m). I tu jest
problem.
Krzew jest w doniczce, malo rozkrzewiony, ma od ziemi dlugie i
nierozgalezione pedy, ktore juz wypuszczaja liscie.
Pytanie: czy mozna/nalezy przyciac te pedy w tym roku w celu krzewienia, czy
poczekac do nastepnego i dopiero wtedy przyciac. Jesli tak lub tak, to na
jaka dlugosc przyciac rosline?
pozdrowka
Jarek

2. Data: 2000-04-07 14:14:41

Temat: Re: Deren
Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Pytanie: czy mozna/nalezy przyciac te pedy w tym roku w celu krzewienia,
czy>poczekac do nastepnego i dopiero wtedy przyciac. Jesli tak lub tak, to
na>jaka dlugosc przyciac rosline?

Ja bym ciął teraz, ale tuż nad miejscem, nad którym wyrastają "pączki" na
pędzie (obejrzyj pęd dokładnie). Z tych merystemów tworzą się potem gałęzie
przewodnie.

Pozdrowienia
p...@r...pl

3. Data: 2000-04-07 17:56:08

Od: "Jerzy Zając" <T...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Siciarski napisał(a) w wiadomości:
<8cksi7$h2o$3@aquarius.webcorp.com.pl>...
>czy>poczekac do nastepnego i dopiero wtedy przyciac. Jesli tak lub tak, to
>na>jaka dlugosc przyciac rosline?

Moze zastanow sie w tym przypadku nad innym pokrojem. Zostaw najsilniejszy
ped, reszte wytnij, potem prowadz jak odmiane pienna. Z tego co zauwarzylem
u siebie, derenia mozna ciac przez caly sezon, chyba ze sie myle.
Jurek

4. Data: 2000-04-08 05:15:59

Temat: Odp: Deren
Od: "Leszek Serdyński" <l...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Siciarski <s...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8cksi7$h2o$...@a...webcorp.com.pl...
> [...]
> na>jaka dlugosc przyciac rosline?
>
> Ja bym ciął teraz, ale tuż nad miejscem, nad którym wyrastają "pączki" na

Dereń "Sibirica" jest ozdobny w zimę z czerwonych gałęzi. Im młodsze tym
bardziej czerwone. Dobrze jest ciąć go co roku i nadawać mu formę jerza.
Ciąć trzeba krótko na kilka centymetrów.
Można jeszcze do pary posadzić dereń złotokory Cornus Stolonifera
"Flaviramea" i prowadzić go tak samo jak "Sibiricę". Mamy wtedy w zimę ładny
kolorowy akcent w ogródku. Jeżeli go dobrze zasilisz ( najlepiej osmocote)
to gałęzie urosną na 1.5 m.
Jeżeli pozwolisz dereniowi rosnąć bez cięcia, to będziesz miał takie sobie
krzaczysko z coraz ciemniejszą i brzydszą korą.

Leszek

5. Data: 2000-04-08 07:18:07

Temat: Re: Odp: Deren
Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Leszek Serdyński" wrote:
> Dobrze jest ciąć go co roku i nadawać mu formę jerza.

Jerzu, jaka nadajesz forme swojemu dereniowi albo jaka Ty masz forme?;-)

--
Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysztof Koterba e-mail: k...@r...pl

6. Data: 2000-04-08 16:16:37

Temat: Re: Deren+jak zatrzymać jeża
Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jerzu, jaka nadajesz forme swojemu dereniowi
przykro mi ale nie mam derenia i doświadczeń w tej materii ale nie zrobiłbym
go nigdy na wzór i podobieństwo swoje. Dwóch takich jak ja jeden długo by ze
sobą nie wytrzymało na jednej działce.

albo jaka Ty masz forme?;-)
beznadziejną [i co gorsza wiem dlaczego], miałem zamiar dzisiaj się
"podformować" na działce ale temp +2 i wiatr temu nie sprzyjały.
Popatrzyłem, przywitałem się z roślinkami i... do komputera ale mam coś do
zrobienia i nie będę nikomu dokuczał ani was denerwował i proszę o
wyrozumiałość dla mnie ja też chcę kiedyś odpocząć. Dajcie mi chociaż przez
tydzień spokój a ja obiecuję, że nie dam wam powodu do...

Aby nie nabijać licznika odpowiem ci na pytanie jak zatrzymać jeża skoro je
masz.
Co zjada to już wiesz, więc hoduj krety!!!
Ale najistotniejsze jest to, że musi gdzieś spać. Najlepsze są wydrążone
pnie drzew i gałęzie, liście, taka mała górka kompostowa. Dlaczego? Jeże
lubią ciepło i żerują wieczorem w miejscach gdzie ziemia jest nagrzana. Z
tego też powodu tak wiele ginie ich na drogach. Nagrzany asfalt niestety je
przyciąga. Ale uwaga, już 6-tyg. jeże mogą prowadzić samodzielny tryb życia.
Hodowanie ich w domu [takich małych] na wiosnę zmniejsza ich szanse
przeżycia, natomiast przed zimą [bo małe mogą być 2 razy w roku] jest sens
trzymania albo podkarmiania do osiągnięcia wagi 600g. Później należy je
wypuścić. Przeżyją.

Pozdrawiam serdecznie jerz
'(||:-)

7. Data: 2000-04-10 06:24:44

Od: "Jarek Grzelak" <g...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki Wszystkim za pomocna dlon. Posty przeczytalem dopiero dzis (w domu
nie mam netu), ale przycialem w sobote i widze, ze dobrze zrobilem. Juz sie
ciesze na ogrodek w tym roku (dwa lata temu byl tu ugor), bedzie bardziej
kolorowo. Na razie mam manie kupowania wsiego co ladne (taki okres u kazdego
poczatkujacego?), na razie sie nie sparzylem :-)))
Mam liste zakupow, przeanalizowalem ja pod wzgledem gleby, naslonecznienia,
wilgotnosci itd, etc, ale ciezko sie powstrzymac czasem.
pozdrowka
Jarek

Użytkownik Jarek Grzelak <g...@p...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:38ed8ea7$...@n...vogel.pl...
> [...]
czy
> poczekac do nastepnego i dopiero wtedy przyciac. Jesli tak lub tak, to na

O postach
Prognoza pogody na kwiecień
Re: Irga bylo Żywopłot - potrzebuję sadzonki
Hortulus - Zapraszamu na Targi
Hurtulus - Zapraszamy na Targi