Derenie

21. Data: 2008-04-20 10:28:57

Temat: Re: Derenie
Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Skryba napisał:

> Po jesiennym zbiorze owoców cichnąłem kilka patyków (zbyt gęsto rosnacych).
> Bez stosowania ukorzeniacza wsadziłem do ziemi i rosną.
> :-)

posadziłam 2 pędy z kawałkiem korzenia, tak trochę głębiej. Deszcz
leje, to się powinna przyjąć. A tam taka ziemia, że nawet wetknięte
gałązki cisa łatwo się ukorzeniają.

Pozdrawiam, Barbara

22. Data: 2008-04-20 10:32:13

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bpjea napisał:
> Użytkownik "Barbara Miącz" <s...@i...te.ria.pl> napisał w wiadomości

> Tam przy drodze?? To nie jest dobre miejsce dla jodly, jesli jest tam duzy
> ruch i zanieczyszczenie (sol, kurz, spaliny) i szusza.

Znajdę dla niej dobre miejsce, gdy coś wyrośnie.
Zebrałam nasiona, to się pobawię .

Pozdrawiam, Barbara

23. Data: 2008-04-20 10:51:46

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bpjea napisał:

> [...]
> Obydwa te gatunki mozna rozmnazac z sadzonek zdrewnialych wiosna. W
> przypadku C. alba jest to bardzo proste, chociaz C. sanguinea takze dosc
> dobrze sie przyjmuje. Mozna zrobic bez wiekszych problemow pas krzewow
> dlugosci wielu metrow. Wystarczy poszukac jakiegos na poldziko rosnacego
> derenia i pobrac sadzonki albo trafic, na moment, gdy gdzies na jakims
> osiedlu robia przecinke wsrod dereni i jest mnostwo "materialu" do
> ukorzeniania :)
> Szybciej bedzie kupic gotowe krzewy, a tanim dodatkiem bedzie podsadzenie
> ich sadzonkami dereni wlasnorecznie zrobionymi.

W sklepiku już sadzonek nie było, pobawię się więc sama.
Na osiedlu C. alba nie brakuje, niektóre nawet wycięli przy ziemi :-),
pewnie dla kogoś zbyt rozłożyste były.
Skarpie jeszcze raz się przyjrzałam , przemyślałam co , jak i gdzie. Do
jesieni przygotować sadzonki i uporządkować teren, czyli pozbyć się
chwastów, coś wykopać, coś przyciąć itp.

Dziękuję wszystkim za podpowiedzi,
pomogły mi sprecyzować plany.

Pozdrawiam, Barbara

Migdałek - Prunus triloba