Dieta Optymalna - FAKTY

31. Data: 2001-09-26 09:09:42

Temat: Re: Dieta Optymalna - FAKTY
Od: "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik George Zieba <b...@o...com.au> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:c...@p...google.
com...
news:<9oq0v6$2h6$6@news.tpi.pl>...

> Co to znaczy wy ? Podalem kilka faktow zabazowanych na biochemii. Nic
> wiecej.

Wy-czyli zwolennicy diety optymalnej. Ty nie podales faktow- tylko wyciete z
kontekstu zdania.

> Kiedys tracilem czas na wypisywanie tego, ale teraz juz mi sie po
> prostu nie chce. Prosze sobie to przeczytac w ksiazkach.

A gdzie to napisales, chcialabym przeczytac- oczywiscie przy diecie
optymalnej. Bo skad brac te substancje to ja wiem.

> Obu typow.

A mi sie caly czas wydawalo ze cukrzyca I typu jest uwarunkowana
genetycznie- a tu taka niespodzianka- DO leczy choroby genetyczne. Czy tylko
cukrzyce czy moze jeszcze jakies inne tez?

--
Aga

32. Data: 2001-09-26 12:37:15

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 25 Sep 2001, George Zieba wrote:

> Jak Pan sam wie jest to bardzo, bardzo trudne jesli sie proponuje
> cos co jest tak bardzo przeciwko ustalonemu porzadkowi.
> Przygotowywany bedzie niedlugo artykul do The Lancet i JAMA, ale
> czy recenzenci dopuszcza ? Zobaczymy. Poniewaz tak sie sklada , ze
> dosc duzo wiem na temat mechanizmow zakulisowych mam watpliwosci
> czy to sie wogole ukaze.

Wiem o tym, ze burzenie ustalonego porzadku jest trudne.
Staram sie nie byc dogmatycznym w zadnym kierunku,sam zajmowalem
sie i astrologia, homeopatia i ziolami a takze innymi kontrowersyjnymi
rzeczami robiac to samemu na sobie i na wlasna odpowiedzialnosc.
Jednak gdy jakas zasade postepowania mamy polecac innym
osobom lub wlaczyc ja do normalnej praktyki musi byc jakies
udokumentowane potwierdzenie skutecznosci tej metody -
ukazanie sie w renomowanym czasopismie, przyjete na renomowanym
kongresie czy ukazac sie w standardach renomowanej instytucji.
I jesli Panstwo macie potwierdzona przyjeta metodologia badawcza
skutecznosc musicie przebic sie uzyskac takie potwierdzenie
w uznanych czasopismach i kongresach a nie dogmatycznie
powtarzac w tej grupie, ze dieta Kwasniewskiego jest dobra
"na wszystko", jak niektorzy admiratorzy tej metody tu czynia.
Ja osobiscie nie potrafie ocenic wartosci tej metody
i nie czuje sie na silach aby sie tym zajmowac dlatego
jak wiekszosc normalnych osob oczekuje na opinie renomowanej
literatury. Takie oczekiwania ma wiekszosc "normalnie"
myslacych ludzi. Medycyna jest sztuka, gdzie bledne teorie
moga pociagac za soba rzeczy tragiczne w skutkach dlatego
nikt nie wdrozy zadnej nowatorskiej metody bez uzyskania
konsensusu autorytetow z dziedzin medycyny do jej
stosowania. Ciesze sie, ze akurat Pan, jak mi sie zdaje,
rozumie, ze jest to jedyna metoda, ktora potrafi
odrozniac szamanizm od medycyny i starac sie bedzie
zabiegac o takie publikacje.

> Troche dobrych informacji jest na :
>
> http://www.members.optushome.com.au/bartim/

dziekuje, ogladalem, tak jak pisalem jednak powyzej
oczekuje na opinie zawarte w renomowanej i uznawanej
powszechnie literaturze medycznej

P.
--
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

33. Data: 2001-09-26 12:41:16

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jak wiekszosc normalnych osob oczekuje na opinie renomowanej
> literatury. Takie oczekiwania ma wiekszosc "normalnie"

Jakkolwiek ogolnie sie zgadzam to w praktyce wiekszosc ludzi nie musi
podzielac tych pogladow.
Ostatecznie wybor sposobu jedzenia jest wyborem indywidualnym
i niekonieczne sa autorytety aby ktos sie zdecydowal na dodawanie
pietruszki do rosolu.

Zatem z ta dieta optymalna to jednak jest tak, ze wcale nie musi byc
nauka,
ani uzyskac renomowanych autoryzacji, gdy nie stwierdzono uzaleznien,
szkodliwego wplywu.

Medycyna jest sztuka,

a zawsze myslalem ze nauka (pl.sci.med a nie pl.art.med)

> [...]
> nikt nie wdrozy zadnej nowatorskiej metody bez uzyskania
> konsensusu autorytetow z dziedzin medycyny do jej
Z DO jest tak, ze wdrazaja je osoby indywidualnie i niepotrzebny jest
konsensus.
A poza tym homeopatia nigdy nie uzyskala konsensusu autorytetow, a wrecz
jest zwalczana
a jednak trwa, trwa, trwa , bo tak naprawde trudno wykazac ze szkodzi.

Ciesze sie, ze akurat Pan, jak mi sie zdaje,
> rozumie, ze jest to jedyna metoda, ktora potrafi
> odrozniac szamanizm od medycyny i starac sie bedzie
> zabiegac o takie publikacje.

Jezeli piszesz ze medycyna to sztuka
to szamanizm tez jest sztuka

> dziekuje, ogladalem, tak jak pisalem jednak powyzej
> oczekuje na opinie zawarte w renomowanej i uznawanej
> powszechnie literaturze medycznej

To jest duze nieporozumienie.
Opinie renomowane moga sie nigdy nie pojawic, poniewaz opinie i badania
kosztuja
a kto ma za to placic i komu.
Konsumenci tlustej diety nie zaplaca , bo i po co i za co.

Producenci tlustej sloniny tez nie zaplaca, bo slonina sie sprzedaje i
tak.

Zatem z DO to jest jak z pytaniem.

Skoro Pan Panie Piotrze taki madry, to czemu nie ma dyplomu z Oxfordu ?

34. Data: 2001-09-26 13:51:38

Od: "em" <e...@p...promail.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A gdzie to napisales, chcialabym przeczytac- oczywiscie przy diecie
> optymalnej. Bo skad brac te substancje to ja wiem.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Aga, upomienie. Nie stosujesz zasad języka polskiego. Należy pisać :
dieta "optymalna" (w cudzysłowiu), bo nie jest to przymiotnik określający
cechy tej diety (no przecież tak nie uważasz) ale nazwa własna.

> A mi sie caly czas wydawalo ze cukrzyca I typu jest uwarunkowana
> genetycznie- a tu taka niespodzianka- DO leczy choroby genetyczne. Czy
tylko
> cukrzyce czy moze jeszcze jakies inne tez?

Teraz usiądź i złap się mocno za brzuch, bo pękniesz ze śmiechu, co o niemal
mi się nie przytrafiło, kiedy na "ich" grupie przeczytałem cały wątek o
wyleczeniu AIDS. Padały tam słowa "cud" itp, czyli jest podwalina do nowej
religii. Zasubskrybuj na opty.mjz.com.pl grupę pl.soc.dieta.optymalna, a
radość będzie wiecznie z Tobą. Ten wątek o AIDS powinien tam jeszcze być!!!

Pozdrawiam, em.

35. Data: 2001-09-26 14:06:59

Od: b...@o...com.au (George Zieba) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
com...

> Wy-czyli zwolennicy diety optymalnej. Ty nie podales faktow- tylko wyciete z

To sa jednak fakty. Sprawdz sama.

Jeszcze raz : wszystko jest dokladnie opisane w kazdej ksiazce
dotyczacej zywienia optymalnego. Przeczytaj, wtedy bedziesz wiedziala,
a nie domyslala sie.

> A mi sie caly czas wydawalo ze cukrzyca I typu jest uwarunkowana
> genetycznie- a tu taka niespodzianka-

No wlasnie, Tobie sie wydawalo, a ja mowie : dowiedz sie, zebys
wiedziala.
Tak naprawde, to nie wiadomo, ale ... podloze genetyczne sie juz dawno
wyklucza, przynjamniej w zdecydowanej wiekszosci przypadkow.
Inaczej mielibysmy z epidemia genetyczna na swiecie. Bzdura. Poczytaj
sobie
np. cos na temat apoptozy komorek spowodowanej glukoza itd ...
Jeszcze raz : wtedy bedziesz cos wiedziala, a nie domyslala sie ...

> DO leczy choroby genetyczne.

Staraj sie czytac uwazniej to co pisze.

Gdzie i kiedy napisalem, ze leczy choroby genetyczne ? Tak rodzi sie
plotka. W Polsce uwaza sie, ze jesli pacjent ma ustbilizowane
parametry i nie bierze lekow - jest wyleczony. Na Zachodzie twierdzi
sie,
ze nie jest jesli jest mozliwy nawrot przy np.zmianie diety.
Dyskusja jest czysto akademicka. Celem jest, aby pacjent, czyli w tym
przypadku cukrzyk mogl funkcjonowac normalnie tj. utrzymywac niski
i STABILNY poziom glukozy we krwi BEZ koniecznosci stosowania
srodkow farmakologicznych. No i to sie udaje w prawie 100% pacjentow
z NIDDM. W przypadku IDDM, jest znacznie trudniej, ale ... min. 70%
jest w stanie pozegnac sie z insulina ! Pozostali z ciezkimi
uszkodzeniami
trzustki lub wybitna opornoscia insulinowa redukuja ilosc
wstrzykiwanej
insuliny o ok. 50 do 70%.

A slyszalas o NIEULECZALNYM swinstwie, ktore potocznie nazywa
sie choroba Buergera ( thromboangiitis obliterans ) ? No wiec
jest to uleczalne i nog ludziom nie trzeba obcinac. Trzaba tylko
wiedziec jak leczyc.

A obilo Ci sie o uszy schorzenie takie jak astma ...? itd ... itd ....

36. Data: 2001-09-26 19:16:07

Od: "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Jeszcze raz : wszystko jest dokladnie opisane w kazdej ksiazce
> dotyczacej zywienia optymalnego. Przeczytaj, wtedy bedziesz wiedziala,

A nie mozesz mi napisac?

> [...]
> Tak naprawde, to nie wiadomo, ale ... podloze genetyczne sie juz dawno
> wyklucza, przynjamniej w zdecydowanej wiekszosci przypadkow.

W wiekszosci przypadkow- to mowimy o cukrzycy II typu, a cukrzyca I typu
jest uwarunkowana genetycznie- mi sie nie wydaje, ja wiem.

Poczytaj
> sobie
> np. cos na temat apoptozy komorek spowodowanej glukoza itd ...
> Jeszcze raz : wtedy bedziesz cos wiedziala, a nie domyslala sie ...

A moze napiszesz.

> Staraj sie czytac uwazniej to co pisze.
>
> Gdzie i kiedy napisalem, ze leczy choroby genetyczne ?

Napisales ze leczy- cukrzyce I typu, ktora jest uwarunkowana genetycznie.

> [...]
> uszkodzeniami
> trzustki lub wybitna opornoscia insulinowa redukuja ilosc

Taki efekty osiaga sie stosujac diete o niskim wskazniku glikemicznym- wiec
po co "optymalna". Zreszta jeden z twoich "optymalnych" kolegow pochwalil
sie na grupie swoim cukrem 125mg glukozy na czczo. A moze wedlug nowej
medycyny pana K jest to niski poziom?

> A slyszalas o NIEULECZALNYM swinstwie, ktore potocznie nazywa
> sie choroba Buergera ( thromboangiitis obliterans ) ?

Nie nie slyszalam.

No wiec
> jest to uleczalne i nog ludziom nie trzeba obcinac. Trzaba tylko
> wiedziec jak leczyc.

Zawsze trzeba wiedziec jak leczyc.

> A obilo Ci sie o uszy schorzenie takie jak astma ...? itd ... itd ....

I na to tez pomaga DO?- no to macie monopol na zdrowe zycie- dziwne ze tak
wiele ludzi nie stosuje waszej diety a tez sa zdrowi i szczesliwi- jak to
wytlumaczyc? Czy DO nalezy stosowac profilaktycznie czy tylko w przypadku
zachorowan? Czy pan K placi wam za werbowanie nowych czlonkow? Czy pan K
jest wlascicielem fabryki smalcu?

--
Aga

37. Data: 2001-09-26 19:16:27

Od: "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik em <e...@p...promail.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9osmoj$c75$...@n...tpi.pl...

> [...]
> dieta "optymalna" (w cudzysłowiu), bo nie jest to przymiotnik określający
> cechy tej diety (no przecież tak nie uważasz) ale nazwa własna.

Juz sie poprawilam :)))
Aga

38. Data: 2001-09-27 04:33:06

Od: Artur Drzewiecki <d...@p...bez.onet.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy pan K placi wam za werbowanie nowych czlonkow? Czy pan K
> jest wlascicielem fabryki smalcu?
Głoszenie wiary należy do obowiązków wyznawców diety optymalnej
:-)))))))))).
A w ogóle smalec to ohyda:-DDDDDDD.
--
Politycznie niepoprawny Artur Drzewiecki

Jeśli chcesz wysłać mi list, usuń słowa "bez." i "spamu." z mego adresu w nagłówku.

39. Data: 2001-09-27 07:39:19

Od: "Zbyszek" <z...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A nie mozesz mi napisac?
Agnieszko nie oczekuj od Jurka aby Ci przepisali na grupie książkę JK.
Przeczytaj ją sama (o ile sobie przypominam "Dieta Optymalna" kosztowała
mnie 27 zł).
Można tu na grupie dyskutować na temat jej zawartości. Przeczytaj, a potem
dopiero zacznij krytykować. Jest napisana prostym językiem i czyta się ją
lekko. Wystarcza do zrozumienia kurs biologii na poziomie szkoły
podstawowej.

> W wiekszosci przypadkow- to mowimy o cukrzycy II typu, a cukrzyca I typu
> jest uwarunkowana genetycznie- mi sie nie wydaje, ja wiem.

Nie wiem kto Ci tę prawdę objawił ale niekoniecznie to musi być prawdziwe.
JK twierdzi, że nie jest to choroba genetyczna ale jest to autoageresja
organizmu w stosunku do trzustki. Nie jest to dla mnie istotne. Natomiast
istotne są efekty, które przedstawia. Otóż jeżeli chory zachował conajmniej
15% wysepek trzustkowych produkujących insulinę, będzie mógł na DO (nie od
razu oczywiście lecz stopniowo) obyć się bez podawania insuliny. Istotnym
jest jak najwcześniej rozpocząć w takiej sytuacji DO aby ocalić jak
najwięcej komórek produkujących insulinę. Ja tego nie sprawdzałem bo jestem
zdrowy. Gdyby było inaczej nie zawahał bym się tego zrobić bo korzyści
wielokrotnie przewyższyłyby ewentualne ryzyko. Ryzyko jest tym mniejsze, że
możesz to zrobić pod kontrolą lekarza dla którego będziesz tylko kolejnym
wyleczonym z cukrzycy przy pomocy DO. Czy interesują Cię namiary na tych
lekarzy?

> [...]
> zachorowan? Czy pan K placi wam za werbowanie nowych czlonkow? Czy pan K

Spróbuję Ci wytłumaczyć dlaczego Jurek tak usilnie promuje tę dietę.
Zauważ, że on i każdy odżywiający się w sposób optymalny człowiek działa
wbrew swoim bezpośrednim interesom. Wzrost zainteresowania DO spowoduje
natychmiast wzrost ceny jaj, masła, słoniny, boczku i.t.p. Ja mam stale
kłopoty z odnowieniem w zamrażarce zapasu wędzonej słoninki.
Jak wytłumaczyć ten upór stosujących DO w promowaniu jej.
Zrób takie doświadczenie myślowe apropo cukrzycy typu I właśnie.
Załóż, że jesteś matką 9-letniego syna. Okazuje się, że stwierdzono u niego
cukrzycę typu I. Tragedia. Co robić? Dziecko jeszcze, a już wiadomo jak
straszne będzie mieć życie. W dającej się przewidzieć perspektywie, ślepota,
rak trzustki, amputacja kończyn i nie iwem co jeszcze. Co dalej?
Jeżeli teraz uda ci się znaleźć cudowny sposób, który zlikwiduje objawy
cukrzycy u twojego dziecka i pozwoli wam zapomnieć o tej chorobie czy
potrafisz zachować tę wiedzę w tajemnicy przed innym człowiekiem w podobnej
potrzebie?
Jak myślisz, jak byś się wtedy zachowała?
Podpowiem Ci jeszcze jeden pomysł. Jeżeli chcesz zobaczyć takich ludzi jest
to możliwe. Tak zwani optymalni organizują spotkania, na ogół z lekarzem
optymalnym.
Wybierz się na takie zanim zaczniesz z nimi walczyć.

Drugi powód działań Jurka jest trochę innej natury.
Jurek mieszka w Australii. Nie wiem czy byłaś na tzw. Zachodzie. Nasza
polska nacja nie wypada najlepiej na tle innych. Taka niestety jest smutna
prawda.
Teraz wyobraź sobie, że jeden polski lekarz odkrył rewelacyjną dietę
pozwalającą zapomnieć o większości cywilizacyjnych chorób. Jest to przecież
świetna okazja by pokazać, że ten nasz naród coś jednak potrafi. A co robią
jego uczeni przedstawiciele?
Na wszelki sposób próbują zniszczyć i zgnoić jego i jego pomysł. Efekt
będzie taki, że za 5 lat jakiś Amerykanin dostanie za ten pomysł kolejną
nagrodę Nobla.
Przyznaj, że to może boleć.

Pozdrawiam,
Zbyszek z komunistycznego Krakowa (100% SLD do senatu z Krakowa)

40. Data: 2001-09-27 10:40:07

Od: "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Zbyszek <z...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9oulag$56m$...@n...tpi.pl...
> Agnieszko nie oczekuj od Jurka aby Ci przepisali na grupie książkę JK.
> Przeczytaj ją sama (o ile sobie przypominam "Dieta Optymalna" kosztowała
> mnie 27 zł).

Nie oczekuje zeby mi przepisywal ksiazke. Chce zeby napisal zjadam to i to
tu sa takie i takie witaminy tyle i tyle aa egzogennych tyle i tyle NNKT-
wszystko, a wszyscy "optymalni" odsylaja mni do ksiazki- po pierwsze to nie
jest argument bo ja ich odesle do pierwszej lepszej ksiazki dotyczacej
zywienia- i po co dyskusja.
Wiele ludzi czyta te same artykuly i wyciaga rozne wnioski, moje argumenty
moga niektorych ludzi przekonac a innych nie.
Za to wszyscy "optymalni" pisza KUP KSIAZKE- wiec ja sie pytam czy dostaja
pieniadze za werbowanie nowych czlonkow. Wole te 27 zloty przeznaczyc na cos
innego- chociazby lakier do paznokci bardziej mi sie przyda.

> Można tu na grupie dyskutować na temat jej zawartości. Przeczytaj, a potem
> dopiero zacznij krytykować.

Ja nie krytykuje- mam po prostu inne zdanie.

> [...]
> jest jak najwcześniej rozpocząć w takiej sytuacji DO aby ocalić jak
> najwięcej komórek produkujących insulinę. Ja tego nie sprawdzałem bo

A ja napisalam ze stosujac diete o niskim wskazniku glikemicznym osiagasz to
samo- wiec po co "optymalna"- skoro nawet nie jest smaczna. Jezeli mamy
alternatywe to mozemy wybierac.
Po co zmuszac sie do jedzenia smalcu jezeli komus nie smakuje.

> [...]
> wyleczonym z cukrzycy przy pomocy DO. Czy interesują Cię namiary na tych

Nie nie interesuja mnie gdyz jestem zdrowa.

> [...]
> wbrew swoim bezpośrednim interesom. Wzrost zainteresowania DO spowoduje
> natychmiast wzrost ceny jaj, masła, słoniny, boczku i.t.p.

No i widzisz ja sie pytam czy "optymalni" sa wlascicielami fermy drobiu,
choduje tluste swinie, czy sa wlascicielami fabryki smalcu- ze tak bardzo im
zalezy na upowszechnieniu tej diety. Przeciez my nie wiemy co oni na prawde
jedza- moze tylko tak mowia bo chca zarobic.
Czy uzytkownik DO- dostaje 100% pewnosc ze zostanie "wyleczony"- czy pan K
placi odszkodowania ludziom ktorym ta dieta zaszkodzila?
Jezeli nie placi to dlaczego jezeli jest przekonany o slusznosci tego typu
odzywiania.

Ja mam stale
> kłopoty z odnowieniem w zamrażarce zapasu wędzonej słoninki.

A co lubisz spozywac benzopiren?

> [...]
ślepota,
> rak trzustki, amputacja kończyn i nie iwem co jeszcze.

Mam w rodzinie wujka chorego na cukrzyce I typu, obecnie ma 55 lat stosuje
diete o niskim wskazniku glikemicznym i zyje ma sie swietnie, nie oslepl nie
dostal raka trzustki, nog mu tez nie obcieli wrecz przeciwnie swietnie
tanczy. Ale fakt ze rygorystycznie przestrzegal diety.

> [...]
> optymalnym.
> Wybierz się na takie zanim zaczniesz z nimi walczyć.

Ja z nikim nie walcze- prubuje sie czegos dowiedziec, ale nikt mi nie chce
odpowiedziec- tylko slysze KUP KSIAZKE, przyjdz na spotkanie, przeczytaj
liste uzdrowionych- moja kolezanka byla kiedys w sekcie i tez tak to sie
zaczynalo.

> [...]
> Teraz wyobraź sobie, że jeden polski lekarz odkrył rewelacyjną dietę
> pozwalającą zapomnieć o większości cywilizacyjnych chorób.

No wlasnie chorob cywilizacyjnych tym mozna ZAPOBIEGAC a nie leczyc. Mam
pytanie czy dieta "optymalna" dziala u palaczy i nalogowych alkoholikow? Czy
potrafi "leczyc" depresje?

Jest to przecież
> świetna okazja by pokazać, że ten nasz naród coś jednak potrafi.

Polscy naukowscy sa barzo cenieni w wielu galeziach nauki, przykre jest
tylko to ze nasz kraj tak malo pieniedzy przeznacza na badania
naukowe-dlatego polscy naukowscy niejednokrotnie pracuja poza granicami
naszego kraju.

> [...]
> Na wszelki sposób próbują zniszczyć i zgnoić jego i jego pomysł. Efekt
> będzie taki, że za 5 lat jakiś Amerykanin dostanie za ten pomysł kolejną

A panu K mazy sie nagroda Nobla? Przeciez wczesniej byla dieta Attkinsona
oparta na takich samych zasadach a dieta pana K- wiec chyba nie on jest jej
tworca. Kto byl pierwszy Atkinson czy Kwasniewski?

Aga

www.stomatologia.info.pl - DOMENA na sprzedaż
Czy Strix jest bezplatny dla IB?
GARDLO!!!