Dieta Optymalna: argument przeciwnika

1. Data: 2000-01-17 05:26:59

Temat: Dieta Optymalna: argument przeciwnika
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Jak wiecie często dyskutuję na temat Diety Optymalnej, czyli tłustej.
Ostatnio przy okazji jednej z dyskusji przeciwnik tej diety strzelił
Konturkiem:

"maksymalna pojemnosc resorpcyjna jelit
wynosi ok. 14g tluszczu na godzine"
(Konturek, "Fizjologia ukladu trawiennego", PZWL 1976).

Wiadomo, że na tej diecie jada się dużo tłuszczów... 300-350g.
Zobaczcie jak dalej facet nawija:
"Zakladajac ze niezaklucona resorpcja trwa 24 godz/dobe,
co jest malo prawdopodobne, wychodzi na to ze przy IDEALNYCH warunkach
organizm czlowieka moze przyswoic MAKSIMUM te 336 gramow. Tak wiec
reszta jest wydalana z kalem. A wiec _zdrowi_ optymalni nie musza sie
az tak trudzic, wystarczy ze poprzestana na przeliczniku 2:4-5:1
Co z osobami o slabszej resorpcji? czy D.O. ma im cos do zaproponowania?"

No i co mu na to odpowiedzieć? Jak skomentowalibyście taki argument?

2. Data: 2000-01-20 14:34:28

Temat: Re: Dieta Optymalna: argument przeciwnika
Od: "jacek" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol <P...@P...com> wrote in message
> [...]
> az tak trudzic, wystarczy ze poprzestana na przeliczniku 2:4-5:1
> Co z osobami o slabszej resorpcji? czy D.O. ma im cos do zaproponowania?"

Pszemku.
300 gramów to durzo za durzo dla czlowieka na DO
nam wystarcza 150 gramów, a wiec nie jest to wąskie gardło.
Pozdrawiam

3. Data: 2000-01-23 00:55:52

Od: Grzegorz Redlarski <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 20 Jan 2000 14:34:28 GMT "jacek" <o...@p...com> napisal(a):

>300 gramów to durzo za durzo dla czlowieka na DO
>nam wystarcza 150 gramów, a wiec nie jest to wąskie gardło.

Przypomniało mi to wypowiedź pewnej pani dr med. w programie "360st.
dookoła ciała". Stwierdziła ona iż przy diecie optymalnej się chudnie
gdyż: "Ileż łyżek smalcu można zjeść na dobę? Człowiek więc
niedojada." :-))) (cytat z pamięci)
W każdym razie można było po raz kolejny (co w TV chyba raczej jest
regułą niż wyjątkiem) popatrzeć jak wypowiada się "fachowiec" nie
mający zielonego pojęcia o czym mówi.

gr

PS Też jestem dysortografikiem :-)))

4. Data: 2000-01-24 17:02:37

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Redlarski" <g...@k...net.pl> wrote in message

> [...]
> W każdym razie można było po raz kolejny (co w TV chyba raczej jest
> regułą niż wyjątkiem) popatrzeć jak wypowiada się "fachowiec" nie

Biorąc pod uwagę, że w przeciwieństwie do cukrów,
chłonność przewodu pokarmowego w przypadku tłuszczów
jest bardzo ograniczona to można się doszukać nieco
prawdy w tym co mówiła ta pani...

5. Data: 2000-01-25 23:13:07

Od: Grzegorz Redlarski <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 24 Jan 2000 11:02:37 -0600 "Pszemol" <P...@P...com>
napisal(a):

>Biorąc pod uwagę, że w przeciwieństwie do cukrów,
>chłonność przewodu pokarmowego w przypadku tłuszczów
>jest bardzo ograniczona to można się doszukać nieco
>prawdy w tym co mówiła ta pani...

Ale ta pani twierdziła co innego - że ograniczenia ilości
przyswojonych pokarmów nie wynikają z fizjologii, lecz z tego, iż
człowiek nie jest w stanie zjeść tego, co proponuje dieta optymalna
(np. jedzenie smalcu łyżkami).

Pisząc, że pani nie ma pojęcia o czym pisze, miałem na myśli właśnie
twierdzenie, że d. o. zaleca takie odżywianie. A może to ja się mylę i
właśnie obżeranie się _samym_ smalcem jest tu zalecane? Kto ma rację -
ja czerpiący informację z tej listy (na temat d.o. jest to moje jedyne
źródło informacji), czy też pani profesjonalistka - dietetyczka (AFAIR
z tytułem dr) występująca w TV w programie poświęconym medycynie?

gr

6. Data: 2000-01-26 07:05:37

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Redlarski <g...@k...net.pl> w artykule
news:nvir8so118atq1t1fa6dh7gq5ltf97a2gi@4ax.com pisze...

> [...]
> źródło informacji), czy też pani profesjonalistka - dietetyczka (AFAIR
> z tytułem dr) występująca w TV w programie poświęconym medycynie?

Też nie dałbym rady jeść smalcu łyżkami...
Natomiast lubię gęstą śmietanę (30%) - tą właśnie jadam łyżkami :-)
O - właśnie mi się skończyła... muszę sobie jej więcej kupić!

7. Data: 2000-01-27 01:39:09

Temat: Re: Dieta Optymalna: Optymalne Danie
Od: Michał Adamski <a...@l...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

> trochę z innej beczki, więc cytaty wycišłem

Czołem wszyscy Optymalni!

Mam dla Was bardzo, ale to bardzo optymalnš potrawę.
Brać kajeciki i przepisywać!

Przepis
1.Weź puszkę zielonego groszku i puszkę kukurydzy.
2.Wyjmij z lodówki majonez i keczup.
3.Przygotuj salaterkę, otwieracz do konserw i łyżkę.
4.Włšcz stoper.
5.Otwórz obie puszki, wsyp zawartość do salaterki, dodaj 3 łychy majonezu i duży
chlup keczupu, zamieszaj.
6.Wyłšcz stoper.

No i jak? Jaki macie czas?
Ja miałem na poczštku około minuty.
Teraz zszedłem do 25 sekund.

Pytacie co w tym daniu OPTYMALNEGO?
Ano CZAS PRZYRZĽDZENIA.

W zwišzku z nieodpłatnym upublicznieniem przepisu i wrodzonym brakiem skromności,
proponuję od dziś nazywać
to danie:
OPTYMALNA SAŁATKA ADAMSKIEGO.

Z góry dziękuję za pchnięcie przepisu dalej.

A gdyby ktoś uważał, że to żart, niech naprawdę spróbuje.
Jest to po prostu smaczna sałtka.
Optymalny posiłek na około dwa razy lub na podjadanie non-stop dla wszelkich nie
dysponujšcych nadmiarem
czasu ludzi jak:
- internauci (przyrzšdzanie i spożycie bez wychodzenia z sieci),
- starzy kawalerowie (pierwotni i wtórni)
- wdowcy (w tym słomiani),
- medycy (między jednš a drugš pracš lub na dyżurze).

Pozdrawiam

Michał Adamski

Nerw wzrokowy..
tetracykliny
Nostryfikacja?
ENKAPSULACJA, immunoizolacja, biohybrydy
HYDROCORTISONUM