Dieta Optymalna Za/Przeciw

11. Data: 2003-12-08 22:53:44

Temat: Re: Dieta Optymalna Za/Przeciw
Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Aha jeszcze takie uzupełnienie.Montignac opierając sie na jakis skomplikowanych
dowodach chemicznych/biochemicznych/medycznych (niepotrzebne skreslic) rowniez
wykazal ze tluszcz sam z siebie nie powoduje tycia.Dlatego zaden problem zjesc
np na obiad dwie porzadne parówki z ryżem pelnoziarnistym i salatką.Natomiast
zjedzenie tych parówek plus np ziemniaki albo frytki to oznacza to ze waga
idzie w tyłek/biodra/brzuch (niepotrzebne skreslic).Nie wiem na czym to
polega,ale rezygnacja z ziemniaków i frytek przyszła mi nadspodziewanie łatwo :)

12. Data: 2003-12-08 23:27:03

Temat: Re: Odnosnie Pepsi
Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> - podobnie jak to ze mozna nia otwierac zapieczone sruby i ze rozpuszcza
> skorupke jajka :>.
> -natomiast nie wiedzialem ze WYPICIE 0,33 l coli (puszka) BLOKUJE
> WCHALNIANIE WIELU MINERALOW (na pewno Mg, Ca, i wielu innych ale nie
> pamietam za dobrze) NA 12 GODZIN!!!
> To juz jest przyslowiowy hardcore! Malusia puszka koli i takie
> spustoszenie, nic nie pomogoa dolomity, plussssze, centrumy, owoce,
> warzywa i tak wysikacie wszystko co w jedzeniu jest zdrowe!!!
> Powtarzam to wszystkim znajomym. Nie pijcie tego cholerstwa

Wiesz,jak rozlejesz pepsi czy cole na niechcące sie odkręcić śrubki to musisz
odczekać i w końcu puszczą heh,taka miejska legenda ale sporo w niej prawdy.
Coca-cola,pepsi to sam cukier z jakąś tam cieczą,tylko człowiekowi bardziej sie
chce pić i nic więcej.

13. Data: 2003-12-09 10:35:44

Od: "andrzej glowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Uzytkownik "Faust" napisal:
> [...]

Tak wylacznie z ciekawosci interesuje mnie to, czy sposród milionów gatunków
zwierzat zyjacych na ziemi sa takie, u których w diecie przewazaja tluszcze?

Pozdrawiam, andrzej

http://www.glowacki.art.pl

14. Data: 2003-12-09 11:23:02

Od: "Larix" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak wylacznie z ciekawosci interesuje mnie to, czy sposród milionów gatunków
> zwierzat zyjacych na ziemi sa takie, u których w diecie przewazaja tluszcze?

Tego nie wiem ale przyszło mi do głowy, że wyższe (ale nie głównie) spożycie
tłuszczów jest uzasadnione jeżeli ktoś ciężko pracuje na mrozie. Eskimosi
jedli bardzo dużo tłuszczu ale i zużycie kalorii mieli ogromne. Jaki człowiek
współcześnie mógłby żyć w takich warunkach (0 stopni w iglo to było dla nich
tak gorąco, że siedzieli rozebrani do pasa)?
Dzisiaj w epoce mieszkań gdzie jest 24 stopnie, samochodów i biur wysokie
spożycie tłuszczów raczej nie wydaje mi się potrzebne.

15. Data: 2003-12-09 12:59:48

Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:br48i0$gai$1@news.onet.pl tako rzecze andrzej glowacki

> Tak wylacznie z ciekawosci interesuje mnie to, czy sposród
> milionów gatunków zwierzat zyjacych na ziemi sa takie, u których w
> diecie przewazaja tluszcze?
Chyba jedynie te co żrą różne rośliny oleiste.

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

16. Data: 2003-12-09 21:21:08

Od: "andrzej glowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Uzytkownik "Faust" napisal:
> [...]

Do poczytania:

http://www.pcrm.org/news/health031120_report.html

Pozdrawiam, andrzej

17. Data: 2003-12-10 11:49:58

Od: "piotr panek" <p...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

andrzej glowacki <f...@U...onet.pl> napisał(a):

> Tak wylacznie z ciekawosci interesuje mnie to, czy sposród milionów gatunków
> zwierzat zyjacych na ziemi sa takie, u których w diecie przewazaja tluszcze?

Pewnie by się znalazło jakieś. Tak, jak są takie, które jedzą prawie
wyłącznie węglowodany (ksylofagi) albo białko. Tyle, tylko, że co ma dieta
kornika do diety człowieka?

W sumie to DO stosują eskimosi - tłuszcze, białko zwierzęce, a węglowodany,
to chyba tylko glikogen, no i z rzadka sałatka z treści pokarmowej renifera :-
)

Tyle, że oni mają troszkę inną niż reszta ludzkości ścieżkę matabolizmu
tłuszczowców, więc nie grozi im dna i inne takie. Natura naturą i nie
spodziewam się, żeby po kilkunastu latach stosowania DO u nieeskimosa nie
odłożył się pokaźny osad kwasu moczowego w stawach... Poza tym, to średnia
długość życia u nich nie jest porażająca i to w dużej mierze przez
ten "antywegetarianizm" (nawet rybi tłuszcz nie jest bezgrzeszny).
> Pozdrawiam, andrzej

pzdr
piotrek
(biolog, wszystkożerca, z kilkuletnim epizodem wegetariańskim)

18. Data: 2003-12-10 14:14:42

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "piotr panek" napisał:
>
> Pewnie by się znalazło jakieś. Tak, jak są takie, które jedzą prawie
> wyłącznie węglowodany (ksylofagi) albo białko. Tyle, tylko, że co ma dieta
> kornika do diety człowieka?

Kornika może i niewiele, ale zanim człowiek został człowiekiem przeszedł
bardzo długą drogę ewolucyjną. To ona ukształtowała nasz przewód pokarmowy.
Wydaje mi się, że w świecie zwierzęcym, do którego ja osobiście zaliczam
człowieka, odżywianie się w głównej mierze tłuszczami, jest bardzo
nietypowe.

> [...]
węglowodany,
> to chyba tylko glikogen, no i z rzadka sałatka z treści pokarmowej

Oprócz "sałatki", o której wspomniałeś, kiedy tylko się da, zbierają różnego
rodzaju jagody. Przypuszczam, że gdyby tylko mogli, na pewno robiliby to
częściej. Ich dieta jest zdeterminowana warunkami w jakich żyją i nie mają
innego wyboru.

Pozdrawiam, andrzej

http://www.glowacki.art.pl

19. Data: 2003-12-14 11:42:34

Od: Pawel Poreba <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!
Dnia 09-12-2003 22:21, Pan/Pani andrzej glowacki nawrotal:

> Do poczytania:
>
> http://www.pcrm.org/news/health031120_report.html

Chcialbym sie dowiedziec, co myslicie o PCRM? Prawde mowiac
- po przeczytaniu kiedys kilku tekstow tam zamieszczonych,
doszedlem do wniosku, ze jest to organizacja ideologiczna
ktora publikuje artykuly z klucza ideologicznego a nie
merytorycznego.

Zaznaczam, ze nie jestem uprzedzony, sam jestem
wegetarianinem i jak najdalszy jestem od zachwytu nad DO.

pozdrawiam
Pawel Poreba

20. Data: 2003-12-14 13:22:10

Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pawel Poreba" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> merytorycznego.
>
> Zaznaczam, ze nie jestem uprzedzony, sam jestem
> wegetarianinem i jak najdalszy jestem od zachwytu nad DO.

To zrozumiałe. Podałeś linka do strony, która z dietą optymalną
nie ma nic wspólnego. Porównywanie PCRM do diety optymalnej jest
bez sensu i wprowadza w błąd.
Dieta optymalna jest dietą NISKOBIAŁKOWĄ, a co za tym idzie
i efekty jej stosowania są odmienne.
Aby poznać różnice między tymi dietami, warto przeczytać wyjaśnienia
samego autora diety optymalnej:
1. http://tinylink.com/?OlzPVODpiB
2. http://tinylink.com/?Jokt5gZqr4

Pozdrawiam
Krystyna

Tajemnice i Rzeczywistość Steroidów Anabolicznych
czerwone krwinki
Znieczulenie
Hipochondria
goraczka