Dieta Shreka

1. Data: 2004-02-20 18:56:31

Temat: Dieta Shreka
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Shrek wrote:
> Musze shudnac conajmniej o 3kg do konca marca - takie mam postanowienie
> - a co!
> Pozdr.,
> Shrek

Opisze Ci danie, ktore wczoraj jedlismy, moze przyda Ci sie w tym
smetnym czasie...

2 filety (na 2 osoby) ryby basa (grube biale filety)
1 lyzka oliwy
1 lyzka masla
10 pieczarek
1 biala cebula
3 lyzki posiekanej pietruszki
1 zabek czosnku
1 szklanka rosolu
1 lyzka sosu sojowego, najlepiej grzybowego
sol, pieprz

zielone szparagi - maly peczek
1/4 szklanka wody

Odlamac konce szparagom. Przygotowac garnek z duzym dnem w ktorym
ugotowac szparagi na parze w ostatniej chwili.

Cebule pokroic drobno, pieczarki pokroic w grube plastry, czosnek i
pietruszke posiekac. Rybe posolic i popieprzyc z obu stron. W dwu
patelniach rozgrzac tluszcz - do tej z oliwa dodac rybe i smazyc na
srednim ogniu, do tej z maslem dodac cebule, i po zeszkleniu dodac
pieczarki, i smazyc odkryte na srednim ogniu az do przewrocenia ryby.

Gdy na drugiej patelni brzegi filetu stana sie biale na okolo na 2 cm,
przewrocic filet, posypac czosnkiem i pietruszka i smazyc, az ryba
bedzie przesmazona na wylot w najgrubszym miejscu, ale zdjac z patelni w
momencie jak to sie stanie i przelozyc na cieple talerze.

Po przewroceniu filetow zalac grzyby i cebule rosolem, dodac sos sojowy
i przykryc. Dusic na malym ogniu.

Dolac pol szklanki wody do patelni po rybie, doprowadzic wode do
wrzenia, troche odparowac i przelac do sosu grzybowego. Zamieszac sos i
doprawic sola lub pieprzem wedle potrzeby. Jesli sos jest zbyt plynny,
zagotowac go na duzym ogniu zeby troche odparowal.

Ugotowac szparagi - zzparagi powinny stac sie szmaragdowe (zmieniaja
kolor w czasie parowania), ale nie miekkie, ciagle chrupiace - wtedy
maja najlepszy smak. Szparagi kontynuuja proces gotowania po wyjeciu z
wody czy pary, tak jak makaron.

Ulozyc na talerzach, dodac filety i polac kazdy sosem grzybowym.

Jak sie ma juz zorganizowane skladniki ustawione w kolejnosci, to calosc
zabiera 15 minut, wiec jest to latwa alternatywa na szybki, smaczny
obiad w te dietetyczne dni :))

I jeszcze uwaga: patelnie po rybie mozna zalac bialym winem zamiast
woda, okolo 1/4 szklanki, i gotowac na duzym gazie, az wino odparuje do
polowy, potem przelac do grzybow. Powinno sie uzyc to samo wino, ktore
bedzie sie pilo do obiadu. Jesli ktos jest nieortodoksyjny i pije
czerwone wino do ryby, nie nalezy wtedy dodawac bialego wina, tylko
wode, bo takie smakowe mieszanie win jest niewskazane.
Magdalena Bassett

1. Data: 2004-02-20 22:19:30

Temat: Re: Dieta Shreka
Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> Opisze Ci danie, ktore wczoraj jedlismy, moze przyda Ci sie w tym
> smetnym czasie...

Dziekuje uprzejmie z troske i przepisik.
Brzmi ciekawie, zwlaszcza ze na starosc z miesozernego stalem sie frutti
di mare zerny :D
W kazdym razie musze sie do przepisiku przymierzyc ;)
Co zas sie tyczy odchudzania, to czas nie jest taki smetny jak by sie
moglo wydawac. Rok temu sie zawzielem po raz pierwszy i zchudlem 11kg w
2.5 miesiaca. Potem niestety odpuscilem i mi te 3-4kg przybylo, wiec
teraz musze znowu sie troche postarac ;) W kazdym razie mam praktyke,
wiec jakos to bedzie. Jem wiecej owocow, ktore tez ostatnio polubilem i
rybki i jakos zyje. Na oslode zycia i zapewne z troski o mnie, Krolewna
mi robi sushi, albo cos rownie delikatnego i lekkiego. Sama przyjemnosc
- ic tylko sie odchudzac :D
Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2004-02-20 22:34:04

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Shrek wrote:

> rybki i jakos zyje. Na oslode zycia i zapewne z troski o mnie, Krolewna
> mi robi sushi, albo cos rownie delikatnego i lekkiego. Sama przyjemnosc
> [...]

Dobra, kochana Krolewna. Moj komputer mam nastawiony na meski glos,
ktory tak do mnie mowi :)) (dobrah, kohanah kroolevnah)
rowniez mowi "groobah, twoosta kroolevnah" jak i "biednah, biednah
kroolevnah" :))))))

MB

1. Data: 2004-02-20 22:40:16

Od: "Betty" <n...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ktory tak do mnie mowi :)) (dobrah, kohanah kroolevnah)
> rowniez mowi "groobah, twoosta kroolevnah" jak i "biednah, biednah

a co na to Twój psychiatra? czy stosujesz sie do jego rad? jeśli nie, to nie
wróżę nic dobrego.

1. Data: 2004-02-20 22:55:09

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ktory tak do mnie mowi :)) (dobrah, kohanah kroolevnah)
> rowniez mowi "groobah, twoosta kroolevnah" jak i "biednah, biednah

Komputery sa omylne :D
A moze on mowil o innej krolewnie (przynajmniej jesli chodzi o druga
czesc zdania)?
Pozdr.,
Shrek

P.S.
Chyba jutro wyprobuje zupke rybni-kalmarowo-krewetkowa na motywach
przepisu, ktorym mnie natchnal pewien znajomy szef kuchni.
Bardzo dietetyczna :D

Pozdr.

1. Data: 2004-02-21 00:31:38

Od: wiku <s...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Shrek wrote:

> Chyba jutro wyprobuje zupke rybni-kalmarowo-krewetkowa na motywach
> przepisu, ktorym mnie natchnal pewien znajomy szef kuchni.

juz po raz drugi sie chwalisz :) zrob ja prosze i podziel sie przepisem,
bo obudziles moja ciekawosc

wiku

1. Data: 2004-02-21 14:18:51

Od: "majkel" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości
> [...]
> ktory tak do mnie mowi :)) (dobrah, kohanah kroolevnah)
> rowniez mowi "groobah, twoosta kroolevnah" jak i "biednah, biednah
A ja mam komputer nastawiony na głos starej kobyły.
Kto z Was ma jeszcze na cos nastawione. Jak nie macie to sobie nastawcie.
Tak należy.
m.

1. Data: 2004-02-21 15:36:55

Od: "Ernest Szymczak" <z...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

majkel <m...@o...pl> napisał(a):

> A ja mam komputer nastawiony na głos starej kobyły.

Sam pierdzisz jak stara kobyła.

> Jak nie macie to sobie nastawcie.

A ty se nastaw swojego złamanego huja.

1. Data: 2004-02-21 16:11:20