Re: Dieta bezresztkowa

From: "Kostuch" <f...@t...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Dieta bezresztkowa
Date: Thu, 7 Feb 2002 00:14:04 +0100

Użytkownik Aleks <a...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@k...net.pl...
> Witam
> Moze ktos dysponuje informacjami dotyczacymi ww diety, i moze zechce sie
> nimi podzielic .
> Szczegolnie interesuje mnie jakie produkty wchodza w jej sklad, przyklad
> jadlospisu itd .
>
> pozdrawiam i dziekuje
>

> Aleksander Podgorni

>Witam
>Odzywianie komorkowe bezresztkowe chodzi tu o zdolnosc wchlaniania
substancji odzywczych w pierwszym odcinku dwunastnicy.Jezeli mowimy o
bezresztkowym odzywianiu to najpierw trzeba wyjasnic sprawe witamin
Mamy witaminy oleiste ktore rozpuszczaja sie tylko w tluszczu A D E K PP Q
i witaminy rozpuszczalne w wodzie grupa B i C Witaminy oleiste aby mogly
byc wchloniete musza byc rozbite na nicelle pod wplywem czasteczki tluszczu
i dopiero w takiej postaci moga byc asymilowane przez srodowisko wodne
czlowieka. Wiadomo ze dzisiejszy czlowiek ogranicza spozywanie tluszczow i
to bardzo dobrze ale w ten sposob ogranicza wchl.tych witamin. Juz dzisiaj
wiadomo ze witaminy oleiste sa wchlaniane w bardzo malym stopniu a sa bardzo
potrzebe.
W tym momencie juz Panstwo widzicie ze ten proces wymaga czasu czyli nasza
witamina jest juz poza dwunastnica czyli jej wchloniecie jest bardzo slabe
w tym samym czasie witaminy z grupy B (b1 b2 b6 b12) i C sa jusz wchloniete
Czyli te dwie grupy sie wchlonely w roznym czasie i ilosci
Nadniar witamin tlyszczowych powoduje obciazenie watroby takze nie mozemy
zwiekszyc dowki czyli powstaje problem.Ponadto istnieja reakcje biochemiczne
w komorce ktore ktore wymagaja jednoczesnie dwuch witamin oleistej i
witaminy C
Jezeli ma to byc odzywianie bezresztkowe to
Produkt musi byc w formie plynnej
wysublimowany z pozywienia naturalnego ph od 3 do 5
witaminy oleiste w formie niceli -mechanicznie tak rozdrobnione ze
zmieszcza sie w strukturze krystalicznej wody
odpowiednie dobranie witamin jako zestawy plus ich nosniki
proporcja weglowodany tluszcz bialko
W takiej formie dostarczone do zoladka zalega w nim od 3 do5 min a nastepnie
jest to wchloniete przez dwunastnice i
nie ma resztek