Dieta bogata w owoce i warzywa niszczy nieodwracalnie zeby

1. Data: 2004-12-07 01:08:32

Temat: Dieta bogata w owoce i warzywa niszczy nieodwracalnie zeby
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Zerknijcie na wyniki badań dentystycznych wegetarian:
http://vege.spinacz.pl/str.php?dz=71&id=1093 Cytuję:
"Zarówno moje badania, jak i badania zachodnie wykazały
częstsze występowanie erozji [zębów] u wegetarian. Zależność
ta jest istotna statystycznie. Dane z ankiet wskazują na to,
że wegetarianie jedzą o wiele więcej surowych owoców i warzyw
oraz piją dużo soków i herbat owocowych. Prawdopodobnie to
właśnie wpływa na powstawanie erozji - tłumaczy Katarzyna Herman."

A więc tak zalecane przez wszystkich owoce szkodzą naszym zębom!
To właśnie jest dowodem na to, że człowiek NIE JEST OWOCOŻERCĄ
i że Grodecka w swojej wege książce plotła skończone banialuki!
Na dodatek, nie jest istotna ILOŚĆ zjadanych owoców lecz
częstość jedzenia owoców w ciągu dnia - im częściej jesz
te owoce tym gorsze będziesz miał zęby od kwasu w owocach!

2. Data: 2004-12-07 07:19:21

Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Przeglądam pl.misc.dieta
a tam użytkownik Pszemol pisze:

> Zerknijcie na wyniki badań dentystycznych wegetarian:
> http://vege.spinacz.pl/str.php?dz=71&id=1093 Cytuję:
> "Zarówno moje badania, jak i badania zachodnie wykazały
> częstsze występowanie erozji [zębów] u wegetarian.
[...]
> A więc tak zalecane przez wszystkich owoce szkodzą naszym zębom!
> To właśnie jest dowodem na to, że człowiek NIE JEST OWOCOŻERCĄ
[...]
Daleko idące wnioski wysuwasz.

W ramach ripsoty cytuję ten sam artykuł:
"Lepszy stan przyzebia, mniej próchnicy i paradontozy, ale wieksze
skl/onnosci do erozji - wyniki badan, które przeprowadzil/a lek. stom.
Katarzyna Herman z wrocl/awskiej Akademii Medycznej, ogólnie wypadaja
na korzysc wegetarian."

"Ogólnie wyniki wypadaja na korzysc wegetarian - ocenia Katarzyna
Herman. - Jednak na pewno jest jeszcze zbyt mal/o badan na ten temat
(niewiele prac zagranicznych i to na bardzo mal/ych grupach osób; w
Polsce to chyba pierwsze badania), aby wyciagac ostateczne wnioski.
Konieczne sa dalsze badania - podsumowuje Katarzyna Herman."

"W badaniu uczestniczyl/o 46 wegetarian"

IMHO zalety przewyższają wady, zwłaszcza, że pod koniec artykułu Pani
Katarzyna podaje jak chronić zęby przed erozją:

"nalezy ograniczyc spozycie kwasnych produktów do 1-3 posil/ków
dziennie (ilosc nie jest istotna, tylko czestosc). Po kwasnym jedzeniu
nalezy przepl/ukac usta woda albo jeszcze lepiej - roztworem sody
oczyszczonej (szczypta zwykl/ej spozywczej sody na szklanke wody) lub
spozywac gume do zucia bez cukru przez ok. 20 min. Uwaga!
Szczotkowanie zebów po kwasnym posil/ku przyspiesza powstawanie
erozji! Ewentualne ubytki nalezy smarowac zelem fluorowym raz w
tygodniu po wieczornym myciu zebów i raz dziennie pl/ukac usta pl/ynem
z fluorem. Dobrze jest takze stosowac paste do zebów z soda."

3. Data: 2004-12-07 10:14:06

Od: "Profil1" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tygodniu po wieczornym myciu zebów i raz dziennie pl/ukac usta pl/ynem
> z fluorem. Dobrze jest takze stosowac paste do zebów z soda."

*** moje 3 grosze stomatologa sponad 20 letniej praktyki.
Głodówki i diety wyniszczające powodują powstanie nasilonej próchnicy.
Struktura zęba jest miękka, mazisto-włóknista.
Leczenie mało skuteczne ponieważ zrąb zęba jest za słaby aby utrzymać
wypełnienie.
Z powodu zaburzeń metabolizmu występują różnego rodzaju stany zapalne
przyzębia - dziąseł, wyściółki jamy ustnej.
Czy tak jest u wegetarian - trudno powiedzieć bo żaden z pacjentów nie
przyznał się do tego.
Wskazówki z cytowanego postu wydają mi się mało skuteczne wyjąwszy tę o
nadmiernym szczotkowani "po każdym posiłu" Częst właśnie to jest powodem
powstania próchnicy. Brak umiaru zawsze skutkuje negatywnie.
Obserwowałem próchnicę przyszyjkową - ubytki klinowe u osób ze "zdrowymi "
zębami które przesadnie i nieumiejętnie szczotkowały zęby.
Opisana "erozja" jak mniemam jest inną nazwą ubytków klinowych. Tu pomoże
tylko leczenie zęba, nie pędzlowanie - nawet w początkowej fazie rozwoju
ubytków. To osłabienie szkliwa czesto widziałem u pacjentów "nadużywających"
"zdrowych" soków.
Moim zdaniem także guma do żucia jest niekoniecznie wskazana. Rozwadnia
ślinę przez nadczynność ślinianek które produkują rzadką z małą ilością ciał
odpornościowych ślinę. Przeciążają staw skr.-żuchwowy i żwacze. Wchłaniamy
też chemię zawartą w gumie - barwniki, konserwanty i stabilizatory, środki
smakowe.

I jeszcze na koniec ważna uwaga - używając nici dentystycznych nie
wyciągajmy/wyszarpujmy jej spomiędzy zębów, nić zawsze puszczamy z jednego
końca i PRZECIĄGAMY między zębami !
MM

4. Data: 2004-12-07 12:17:02

Od: Misia <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol wrote:

> A więc tak zalecane przez wszystkich owoce szkodzą naszym zębom!
> To właśnie jest dowodem na to, że człowiek NIE JEST OWOCOŻERCĄ

Powinno byc "NIE JEST KROWA" . Zielone trzeba przezuwac a wiec tarcie
niszczy zeby ktore przez tysiaclecia dostosowaly sie do rozdrabniania
mieska.

> [...]
> częstość jedzenia owoców w ciągu dnia - im częściej jesz
> te owoce tym gorsze będziesz miał zęby od kwasu w owocach!

Nie tylko od kwasu ale od cukru zawartego w owocach i stanowiacego
doskonala pozywke dla bakterii.
A tak wogole to uwazam ze wegetarianizm to powazna choroba,
doprowadzajaca do samo wyniszczenia organizmu.

5. Data: 2004-12-07 15:14:34

Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Profil1" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> I jeszcze na koniec ważna uwaga - używając nici dentystycznych nie
> wyciągajmy/wyszarpujmy jej spomiędzy zębów, nić zawsze puszczamy z jednego
> końca i PRZECIĄGAMY między zębami !

Gdyby dentyści zajmowali się lepiej profilaktyką i dawali pełen zakres
przydatnych porad, to pewnie nie miałbym takich problemów z zębami jak teraz
(ubytki klinowe, erozja i temu podobne). Ale problemy zaczęły się zanim
przeszedłem na wegetarianizm i często śmieszy mnie jak dentystka, która wie
jak się odżywiam, mówi mi, żebym zaczął jeść mięso. Myśle, że przyczyną
ubytków klinowych w moim wypadku było nieprawidłowe mycie, które ostatnio
się dowiedziałem powinno się odbywać tylko od dołu zęba do góry, tak aby nie
odsłaniac szyjki. Inną sprawą było niepłukanie ust po jedzeniu, kiedy
przestałem popijać posiłki. Niestety, człowiek dopiero po własnych błędach
dowiaduje się co robił nie tak :(

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

6. Data: 2004-12-07 16:44:37

Od: "Profil1" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odsłaniac szyjki. Inną sprawą było niepłukanie ust po jedzeniu, kiedy
> przestałem popijać posiłki. Niestety, człowiek dopiero po własnych błędach

*** gdyby pacjenci słuchali co mówią im ich dentyści nie było by tak dużo
mechanicznych uszkodzeń zębów.
Dentystka studiowała 5 lat medycynę i wie co mówi. Moim zdaniem ma rację.
Techniki mycia zębów są różne, niekoniecznie tylko "od dołu zęba do góry" :)
Dokładnej porady na temat profilaktyki i higieny jamy ustnej można zasięgnąć
w specjalistycznych poradniach stomatologicznych. Także tam można wykonać
odpowiednie testy i badania w tym kierunku.
MM

7. Data: 2004-12-07 22:41:44

Od: "Adrian" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Erozje zębów powoduje też nerwowe zgrzytanie nimi. Niestety nerwowy ze mnie
człowiek i chyba muszę pogodzić się z tym, że mogą mi nie starczyć do
emerytury :(

8. Data: 2004-12-08 00:22:57

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"jaszczur" <j...@a...at.reply-to.invalid> wrote in message
or.workplace.pl...
> Daleko idące wnioski wysuwasz.

Pisałem wyłącznie o jedzeniu warzyw i owoców i skutkach tego jedzenia.

> [...]
> skl/onnosci do erozji - wyniki badan, które przeprowadzil/a lek. stom.
> Katarzyna Herman z wrocl/awskiej Akademii Medycznej, ogólnie wypadaja

No właśnie napisałem o tym - jedzenie owoców i warzyw powoduje erozje.

> IMHO zalety przewyższają wady, zwłaszcza, że pod koniec artykułu Pani
> Katarzyna podaje jak chronić zęby przed erozją:

Trzeba by się zastanowic z czego wynikają zalety...
Natomiast co do wad zostało to wyraźnie podkreślone: jedzenie warzyw
i owoców, picie soków jest przyczyną erozji zębów przez kwasy...

> [...]
> tygodniu po wieczornym myciu zebów i raz dziennie pl/ukac usta pl/ynem
> z fluorem. Dobrze jest takze stosowac paste do zebów z soda."

Nie rozumiem po co powtarzasz - sądzisz, że nie czytałem całości ?
Przeczytaj teraz jeszcze raz to co napisałem - a nie napisałem
nic na temat próchnicy czy chorób przyzębia - tylko o erozjach...

9. Data: 2004-12-08 09:46:09

Od: "dana" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w specjalistycznych poradniach stomatologicznych. Także tam można wykonać
> odpowiednie testy i badania w tym kierunku.

Wyglada na to, ze owoce, soki dzialaja na zeby tak jak dzialalo zelazo, czyli
niszcza szkliwo. Pamietam jak dawno temu zalecano pic preparaty z zelazem przez
rurke.
Moze to nie technika mycia niszczy zeby a nowoczesne pasty do zebow, w ktorych
znajduje sie pelno chemii, majacej wybielac zabki.
Czy erozja to to samo co scieranie zebow (zjadanie)?

pozdro Dana

10. Data: 2004-12-08 14:33:40

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

dana w wiadomości news:5d7a.00001fe7.41b6cd60@newsgate.onet.pl pisze:

> Wyglada na to, ze owoce, soki dzialaja na zeby tak jak dzialalo zelazo,
> czyli niszcza szkliwo.

Przeciez to nie jest zadna wiedza tajemna, ukrywana przez kaplanow
stomatologii przed motlochem, ze szkliwo mieknie pod wplywem kwasnego
srodowiska.

> Moze to nie technika mycia niszczy zeby a nowoczesne pasty do zebow, w
> ktorych znajduje sie pelno chemii, majacej wybielac zabki.

Nieprawidlowo dobrana pasta i zle nawyki zwiazane z technika mycia IMHO moga
wplywac w podobny sposob.

--
Jedząc pokarmy roślinne, mało wartościowe, powodujesz, że Twój organizm traci wiele
sił na ich trawienie, a niewiele ma z nich korzyści. Tym samym nie ma już nadmiaru

Dieta "optymalna" a religia
Cytaty.
dieta zgodna z grupa krwi
[SPAM] Święta - Prezenty i te sprawy :)