Dieta bogata w owoce i warzywa niszczy nieodwracalnie zeby

21. Data: 2004-12-09 15:16:05

Temat: Re: Dieta bogata w owoce i warzywa niszczy nieodwracalnie zeby
Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Profil1 w wiadomości news:cp945r$o13$1@atlantis.news.tpi.pl pisze:

> *** jaśniej nie da się :))) Czyszcząc przestrzenie międzyzębowe możesz z
> nicią robić co chcesz.

No wybacz, ale nieumiejetne poslugiwanie sie nicia moze przyniesc wiecej
szkody, niz pozytku. Wiec nie sugeruj, ze mozna sobie nia bezkarnie
"pilowac" po zebach, przeciagajac "wzdluz", bo to nieprawda, zwlaszcza jesli
chodzi o okolice szyjki. Szczegolnie wazne jest tez, by nie uszkadzac sobie
przy takim czyszczeniu dziasel i nie powodowac odslaniania szyjek.

--
ŻO nie jest dla każdego. Żywienie Optymalne jest dla ludzi inteligentnych. Inni zawze
będą narzekać. Czy obraziłem kogoś? Jeżeli tak to bardzo się cieszę. - Daniel Figlarz

22. Data: 2004-12-09 15:51:23

Od: "jacekplacek" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:cp9psb$gm8$1@inews.gazeta.pl...
> byly na czyjes zamowienie? Jestem zainteresowany, bo osobiscie w nich
> bralem
> udzial. Jako badany, rzecz jasna.

Jeden z 46. Gratuluję. Pisanie, że tej samej grupie jedzenie szkodzi, potem,
że nie szkodzi, potem, że jest to grupa mało reprezentatywna.... To wygląda
na lekkie naciąganie wniosków. Swoją drogą, kto to finansował?

23. Data: 2004-12-09 16:14:54

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

jacekplacek w wiadomości news:cp9s9q$dki$1@news.onet.pl pisze:

> Jeden z 46. Gratuluję. Pisanie, że tej samej grupie jedzenie szkodzi,
> potem, że nie szkodzi,

Rozumiem, ze niepojete moze wydawac sie dla Ciebie to, ze na pewne rzeczy
moze szkodzic, a na inne pomagac, tak? Np. witaminy i flawonoidy z warzyw i
owocow moga pozytywnie wplywac na stan sluzowki jamy ustnej (o czym
osobiscie przekonal sie przynajmniej jeden optymalny, szczegoly znajdziesz w
archiwum grupy dieta.optymalna), ale obnizenie pH sliny w zwiazku ze
spozywaniem kwasnych owocow i sokow, w polaczeniu z niewlasciwie prowadzona
higiena jamy ustnej moze doprowadzic do zwiekszonej erozji.

> potem, że jest to grupa mało reprezentatywna....

Skoro takich badan nikt wczesniej w Polsce nie przeprowadzil, to trudno sie
dziwic pani doktor, ze probuje zachowac dystans do uzyskanych wynikow. Nie
wszyscy naukowcy maja mentalnosc Kwasniewskiego, ktory po pol roku badan nad
kilkunastoma bodaj osobami stwierdzil, ze jego dieta jest dobra dla
wszystkich i w ogole najlepsza pod sloncem, a dalsze badania - zbedne.

> To wygląda na lekkie naciąganie wniosków. Swoją drogą, kto to
> finansował?

Skoro bardzo Cie to interesuje, to zapytaj sam:
http://www.info.am.wroc.pl/jednostki/57szapl.html#za
ch
lek. stom. Katarzyna Herman

--
Opracowane przeze mnie żywienie optymalne jest sposobem odżywiania przeznaczonym
przez bogów dla ludzi. - Jan Kwaśniewski [doktor Kropka]

24. Data: 2004-12-09 19:30:39

Od: "Profil1" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
sobie
> przy takim czyszczeniu dziasel i nie powodowac odslaniania szyjek.

*** jeśli kto masochista to i nicią zrobi sobie przyjemność :)
MM

25. Data: 2004-12-09 19:32:08

Od: "Profil1" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jak sprawdzić czy pomiędzy dwoma zębami jest ubytek?
> Prześwietlenie jakieś czy co?

*** trzeba iść do dentysty.
Onże obejrzy, podświetli to lampą lub zrobi RTG.
MM

26. Data: 2004-12-09 19:37:21

Od: "Profil1" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli to obowiązuje tylko w przypadku posiadania plomb pomiędzy tymi
> czyszczonymi zębami, tak?
*** nie tylko. Zębom, także zdrowym wystarczy jak zostaną tylko raz
rozszerzone - przy wkładaniu nici. Litościwie usuwając nić przeciągajmy ją
między zębami. Ozębna (tkanka łącząca ząb z kością zębodołu ) morfologicznie
zaprojektowana jest przez naturę do znoszenia sił "wciskających" ząb i słabo
radzi sobie z "wyważaniem" zęba.
MM

27. Data: 2004-12-10 06:53:25

Od: "dana" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> spozywaniem kwasnych owocow i sokow, w polaczeniu z niewlasciwie prowadzona
> higiena jamy ustnej moze doprowadzic do zwiekszonej erozji.

Marcin, czy mam rozumiec, ze "kwasy owocowe" po przeprowadzeniu zmasowanego
ataku na zeby, traca swoja niszczycielska moc i nie wplywaja negatywnie na
przewod pokarmowy?

Rozumiem, ze niepojete moze wydawac sie dla Ciebie to, ze na pewne rzeczy
> moze szkodzic, a na inne pomagac,

Czy mozna stwierdzic czy wiecej pozytku odnosimy czy szkody, jedzac i pijac
w "nadmiarze" zdrowe owoce.

pozdro Dana

28. Data: 2004-12-10 07:00:51

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

dana w wiadomości news:6af2.00000367.41b947e2@newsgate.onet.pl pisze:

> Marcin, czy mam rozumiec, ze "kwasy owocowe" po przeprowadzeniu
> zmasowanego ataku na zeby, traca swoja niszczycielska moc i nie
> wplywaja negatywnie na przewod pokarmowy?

Napisz o tym szkodliwym wplywie kwasnych owocow na przewod pokarmowy,
chetnie poczytam. Tylko nie przesadzaj z niszczycielska moca, bo pomimo
wszystko nie jest tak, ze wegetarianom wypadaja zeby w srody i w soboty.
Przypominam: "Lepszy stan przyzebia, mniej próchnicy i paradontozy".

29. Data: 2004-12-10 07:52:19

Od: "dana" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wszystko nie jest tak, ze wegetarianom wypadaja zeby w srody i w soboty.
> Przypominam: "Lepszy stan przyzebia, mniej próchnicy i paradontozy".

Nie wymagaj zebym pisala na ten temat, nie znam sie na tym. Zadalam tylko
pytanie. Mysle, ze wiecej nam powinien napisac Profil, najbardziej kompetentny
w temacie. Czy ja wysmiewam sie z wege....?
Moge napisac, tak jak Eulalka uwaza(sprawa indywidualna) Tak wsrod wege, jak i
opty wyniki moga byc podobne. Roznice moga byc w wieku. Wege to na ogol ludzie
mlodzi, natomiast opty w przewazajacej liczbie to juz "starszyzna" tak mi sie
przynajmniej wydaje, moze sie myle.

Dana

30. Data: 2004-12-10 08:39:34

Od: "Leszek Serdyński" <l...@o...org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:cp9tmm$5ir$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> owocow moga pozytywnie wplywac na stan sluzowki jamy ustnej (o czym
> osobiscie przekonal sie przynajmniej jeden optymalny, szczegoly znajdziesz

Raczej chodziło o przepuszczalność naczyń krwionośnych. Flawonoidy mają swój
udział w uszczelnianiu naczyń krwionośnych.

ale obnizenie pH sliny w zwiazku ze
> spozywaniem kwasnych owocow i sokow, w polaczeniu z niewlasciwie
prowadzona
> higiena jamy ustnej moze doprowadzic do zwiekszonej erozji.

Ja bym na bazie własnych doświadczeń nie przecieniał wpływu owoców na
erozję.
Myślę, że to bardziej wpływ braku odpowiednich składników odżywczych w
diecie wpływa na małą twardość i podatność na uszkodzenia zęba.
W moim okresie wegetariańskim strasznie "posypały" mi się zęby. Pani
dentystka podczas borowania powiedziała coś w rodzaju: "ale pan ma miękkie
zęby" .

> Skoro takich badan nikt wczesniej w Polsce nie przeprowadzil, to trudno
sie
> dziwic pani doktor, ze probuje zachowac dystans do uzyskanych wynikow.

Zwłaszcza, że wegetarianie nie byli brani z łapanki, tylko zgłaszali się
sami. Jak dużo wcześniej przewidziałem badanie wyszło "na korzyść
wegetarian", bo zgłosili się tylko ci, co uważli, że mają zdrowe zęby. Na
tle pacjentów zgłaszających się do leczenia musieli wypaść dobrze :)

> [...]
> kilkunastoma bodaj osobami stwierdzil, ze jego dieta jest dobra dla
> wszystkich i w ogole najlepsza pod sloncem, a dalsze badania - zbedne.

Kwaśniewski prowadził dwie Arkadie, jedną w Ciechocinku i jedną pod
Kielcami. Gdzieś w swoich pismach podaje ilości pacjentów, ich choroby i
procentowe poprawy zdrowia.
Nie mam czasu szukać tych danych, ale nie są to ilości jednostkowe.

Pozdrawiam
Leszek

Dieta "optymalna" a religia
Cytaty.