Dieta optymalna a mięśnie

1. Data: 2004-09-09 12:48:11

Temat: Dieta optymalna a mięśnie
Od: "Jerzy WYKROTA" <j...@p...tp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pierwszy raz jestem tu na grupie i mam do Was pytanie: Czy w diecie
Kwaśniewskiego można uzyskać przyrost masy mięśniowej. Wydaje mi się, że
jest tam stosunkowo mało białka a dużo tłuszczów. Nie znam mechanizmu
procesów zachodzących w organiźmnie podczas tej diety, więc może się mylę.
Będę też bardzo wdzięczny za dobre linki dotyczące tej właśnie diety.

Serdecznie pozdrawiam
MJW

2. Data: 2004-09-09 16:19:17

Temat: Re: Dieta optymalna a mięśnie
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy WYKROTA" <j...@p...tp.pl> wrote in message
> [...]
> procesów zachodzących w organiźmnie podczas tej diety, więc może się mylę.
> Będę też bardzo wdzięczny za dobre linki dotyczące tej właśnie diety.

na pewno kiedy pocwiczysz zwiekszy ci sie masa miesniowa.

iwon(k)a

3. Data: 2004-09-09 16:32:14

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy WYKROTA" <j...@p...tp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
mylę.
> Będę też bardzo wdzięczny za dobre linki dotyczące tej właśnie diety.

Głównym celem diety optymalnej jest zdrowie i prawidłowe funkcjonowanie
CAŁEGO organizmu, a nie tylko mięśni :)
Zawsze jest coś za coś... z przyrostem mięśni bywa podobnie.

Z tego, co się orientuję, to na masę mięśniową ludzie stosują dietę
wysokotłuszczową/wysokobiałkową/niskowęglowodanową okresowo
modyfikowaną, o czym możesz poczytać na stronie kulturystów:
http://www.sfd.pl/topic.asp?topic_id=30166

A o DO można poczytać m.in. tu:
http://www.dr-kwasniewski.pl
http://www.dieta-optymalna.info
http://mlodziez.optymalni.one.pl/
http://www.optymal-btw.aktis.i.p.pl/

Pozdrawiam
Krystyna

4. Data: 2004-09-10 06:32:30

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Jerzy WYKROTA" <j...@p...tp.pl> wrote in message
>
> na pewno kiedy pocwiczysz zwiekszy ci sie masa miesniowa.

z małą iloscia białka???? LOL

a miesnie to będą się budowały z tłuszczu w połaczeniu z blizej nieznanymi
nam substancjami

5. Data: 2004-09-10 06:51:10

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

czarnyjanek w wiadomości news:chrhpl$jbs$1@news.onet.pl pisze:

> z małą iloscia białka???? LOL
>
> a miesnie to będą się budowały z tłuszczu w połaczeniu z blizej nieznanymi
> nam substancjami

ale za to jest ich ponad 1000!

--
Żywienie optymalne jest dla mądrych i rozumnych ludzi - bo kto by tymi głupkami
rządził - Karol Braniek [Morgano]

6. Data: 2004-09-10 08:59:46

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@o...pl> napisał w
wiadomości news:chq0hr$i8c$1@news.onet.pl...

> Głównym celem diety optymalnej jest zdrowie i prawidłowe funkcjonowanie
> CAŁEGO organizmu, a nie tylko mięśni :)

to pto wszyscy wiedzą i nikt w to nie watpi

> Zawsze jest coś za coś... z przyrostem mięśni bywa podobnie.

możesz rozwinąć swoją myśl

> [...]
> wysokotłuszczową/wysokobiałkową/niskowęglowodanową okresowo
> modyfikowaną, o czym możesz poczytać na stronie kulturystów:

to nie jest dieta na rozwój masy mięśniowej tylko jest to zwykła dieta
ketogeniczna,której celem jest szybkie spalenie tkanki tłuszczowej bez
utraty siły i masy mięśniowej.
jak sama napisałaś jest to dieta okresowo modyfikowana czyli po kilku
tygodniach następuje powrót do diety weglowo-białkowej.
dieta ketogeniczna nie ma nic wspolnego z dietą kwasniewskiego gdyż na
diecie kwasniewskiego z powodu małej podazy białka dochodzi do katabolizmu
mięsni.

7. Data: 2004-09-10 12:15:30

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:chrqdo$hvv$1@news.onet.pl...

> Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@o...pl> napisał w
> wiadomości news:chq0hr$i8c$1@news.onet.pl...

funkcjonowanie CAŁEGO organizmu, a nie tylko mięśni :)

> możesz rozwinąć swoją myśl

Dieta optymalna dba o JAKOŚĆ mięśni i ścięgien, a nie o ich przerost
wymuszony wysiłkiem na siłowniach.
U kulturystów różnie bywa też z gospodarką neurohormonalną.

> [...]
> jak sama napisałaś jest to dieta okresowo modyfikowana czyli po kilku
> tygodniach następuje powrót do diety weglowo-białkowej.

Na której jednak po pewnym czasie znów można dorobić się tłuszczyku ;]

> dieta ketogeniczna nie ma nic wspolnego z dietą kwasniewskiego

Zgadza się.

> gdyż na diecie kwasniewskiego z powodu małej podazy białka dochodzi
> do katabolizmu mięsni.

I tu jest pies pogrzebany :) To niezupełnie tak.
1. ALBO chcesz rozbudowywać mięśnie ponad ich naturalną wielkość
(czyt. wymuszać na organizmie ogromnym wysiłkiem ich objętość,
często kosztem innych potrzeb reszty organizmu), co w dodatku
nie musi być równoznaczne z ich jakością (patrz: kontuzje, zerwania
ścięgien, mikrourazy włókien mięśniowych, rozstępy skórne itp.)
Ich objętość wynika z obecność w nich dużej ilości enzymów
potrzebnych do wytwarzania energii z dużej ilości białka i węglowodanów
dostarczanych w codziennym pokarmie. Wtedy cały organizm pracuje na
rzecz tych mięśni i poświęca na to dużo czasu w ciągu każdej doby
i przez wiele lat.
2. ALBO chcesz zajmować się rozwojem intelektualnym (czyt. mięśnie
ćwiczysz w granicach sportu rekreacyjnego), wtedy mięśnie mają swoją
normalną, optymalną wielkość i nie muszą "pakować" do swych komórek
dużej ilości zbędnych enzymów. Pracują i wytwarzają energię na miarę
swoich optymalnych możliwości i potrzeb organizmu jako całości.

Oczywiście predyspozycje genetyczne też mają znaczenie. Jeden ma typ
budowy atletycznej, a inny tzw. typ pykniczny (krępy, przysadzisty),
lub leptosomiczny (długi, wąski, wyciągnięty). W związku z tym ich
wkład w osiągnięcie rozrostu mięśni i efekty - będą różne.

Jednak przesadzasz mówiąc, że na DO dochodzi do katabolizmu mięśni.
Na DO należy jeść ilość adekwatną do aktywności fizycznej. Im większy
wysiłek - tym więcej białka i reszty składników.
Poza tym budowa mięśni widoczna u kulturystów nie leży w naturze
genetycznej człowieka (nikt nie rodzi się kulturystą), więc do
rozwoju kulturystyki zaistaniała konieczność takich modyfikacji
żywieniowych, aby owe mięśnie odpowiednio wymodelować.
Dlatego tak trudno ustalić jedną stałą dietę dla wszystkich
kulturystów i dlatego istnieje szereg metod wspomagania jej
wszelkimi suplementami, a nawet sterydami.

--
Krystyna

Jesteśmy tacy ....jak jemy. Michel Montignac

8. Data: 2004-09-10 12:49:27

Od: WiRAHA <w...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna*Opty* napisał(a):

> Ich objętość wynika z obecność w nich dużej ilości enzymów
> potrzebnych do wytwarzania energii z dużej ilości białka i węglowodanów
> dostarczanych w codziennym pokarmie.

zawsze myslalem ze ten proces nazywa sie hipertrofia i polega na
zwiekszeniu objetosci wlokien miesniowych. w dodatku jakos tak wydawalo
mi sie ze to wlasnie mocne, duze miesnie sa mniej podatne na kontuzje -
choc oczywiscie - osoba ktora nie cwiczy wogole ma mniejsze szanse jej
zlapanie kontuzji niz ktos kto robi to regularnie. tylko co z tego? a
rozstepy - znasz wiele osob ktore nie biorac koksu je maja? bo ja nie.

> [...]
> dużej ilości zbędnych enzymów. Pracują i wytwarzają energię na miarę
> swoich optymalnych możliwości i potrzeb organizmu jako całości.

hehe - albo masz duze miesnie albo duzy mozg jak widac. poza tym powiedz
mi co to jest "normalna, optymalna wielkosc miesnia" - optymalna do
czego, normalna dla kogo?

pozd
WiRAHA

9. Data: 2004-09-10 12:54:40

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> wrote in message

> z małą iloscia białka???? LOL
>
> a miesnie to będą się budowały z tłuszczu w połaczeniu z blizej nieznanymi
> nam substancjami

w koncu optymalni wcinaja jaja, przetwory mleczne, plus jakies
miesiwo. akurat tyle tego wystarczy, bo nie przypuszczam, iz autor tekstu zamierza
byc terminatorem.

iwon(k)a

10. Data: 2004-09-10 13:03:56

Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Przeglądam pl.misc.dieta
a tam użytkownik WiRAHA pisze:

> a rozstepy - znasz wiele osob ktore nie biorac koksu je maja? bo ja nie.
Ja znam kobiety po ciąży, które mają rozstępy...

> poza tym powiedz
> mi co to jest "normalna, optymalna wielkosc miesnia" - optymalna do
> czego, normalna dla kogo?
Nawiązując do wcześniejszej dyskusji o jogurtach rzekłbym, że
"normalna, optymalna wielkosc miesnia" oznacza "optymalną" zawartość
tłuszczu w mięśniu, ale to bez sensu przecie.

Banki
Banki
moja dieta :/
rak trzustki... jaka dieta?