Dieta optymalna & wegetarianska

31. Data: 2004-10-25 19:24:49

Temat: Re: [OT] Dieta wegetarianska
Od: "Karolina \"duszołap\" Matuszewska" <g...@i...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

czarnyjanek wrote:

> no to nie ma chyba takiej diety ale moze byc nia kazda dieta

I Ty wytykałeś kobietom logikę... :P

> ,która jest
> zgodna z naszą natura i z ktora czujemy się dobrze

Czipsy, cola i bigmaki. Pewnie nie zdziwi Cię, że wiele osób się po tym
świetnie czuje. ;]

Skoro nie potrafimy zdefiniować diety "naturalnej", to proponuję,
żebyśmy nie używali w dyskusji, że jakaś dieta jest "nienaturalna", bo
skoro nie ma wzorca, to jak określić, czy coś przystaje?

Pozdrawiam,
Karola

32. Data: 2004-10-25 20:56:05

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karolina "duszołap" Matuszewska" <g...@i...wytnij.pl> napisał
w wiadomości news:cljjuc$pjh$1@atlantis.news.tpi.pl...

> I Ty wytykałeś kobietom logikę... :P

a co to kobiety są gorsze ??:))

> Czipsy, cola i bigmaki. Pewnie nie zdziwi Cię, że wiele osób się po tym
> świetnie czuje. ;]

ale nie znaczy ,że jest to diet a zdrowa na dłuzsża mete :)

> Skoro nie potrafimy zdefiniować diety "naturalnej", to proponuję,
> żebyśmy nie używali w dyskusji, że jakaś dieta jest "nienaturalna", bo
> skoro nie ma wzorca, to jak określić, czy coś przystaje?

chyba pomieszalismy terminy, "dieta naturalna" i "dieta zgodna z ludzką
naturą"

dieta naturalna to dieta nie wymagająca suplementacji, a zgodna z natura to
tak jak napisałem :)
tylko rodzi się pytanie co z dieta wymagająca suplementacji w skład ,której
włączy sie suplementy jako składnik diety :))

33. Data: 2004-10-26 05:59:53

Temat: Re: Re:[OT] Dieta wegetarianska
Od: "Leszek Serdyński" <l...@o...org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:clj0hm$jho$1@inews.gazeta.pl...

> Nawet nie tyle mnie; sam argument o nienaturalnosci nie wytrzymuje
> konfrontacji z rzeczywistoscia, w ktorej 95% ludzkich zachowan jest
> nienaturalne:

To co robisz to skrajne naciąganie logiki dla celów ideologicznych.
Nie możesz zachowań porównywać z dietą. Dieta to substancje, czyli materia.
Zachowania są niematerialne.

jazda do i z pracy samochodem, zarabianie pieniedzy, ogladanie
> telewizji, zdobywanie pozywienia w hipermarkecie,

Zdaje się, że jak to wegetarianin, przestałeś odróżniać człowieka od
zwierzęcia. Dla zwierząt były by to zachowania nienaturalne. Dla człowieka
korzystanie z techniki jest zachowaniem naturalnym.

oddzielanie seksu od
> posiadania potomstwa,

Popularne wśród małp, ale bez użycia techniki:)

przetwarzanie i dlugoterminowe przechowywanie
> zywnosci, przedluzanie okresow aktywnosci dzieki sztucznym zrodlom
swiatla,
> itd. Dlaczego zatem nienaturalnosc tych zachowan ich nie dyskwalifikuje, a
> ma dyskwalifikowac diete weganska?

A np. taka dieta wodna też jest OK, bo jest nienaturalna jak oglądanie tv?
Trochę logiki Marcin.

> --
> Wiedza świata cywilizowanego na temat żywienia prowadzi do powstawania
chorób. Wiedza optymalnych na ten temat prowadzi do zdrowia. - Leszek
Serdyński

Dobre!

Pozdrawiam
Leszek

34. Data: 2004-10-26 06:05:52

Od: "Leszek Serdyński" <l...@o...org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karolina "duszołap" Matuszewska" <g...@i...wytnij.pl> napisał
w wiadomości news:clj2kr$fq1$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Z ciekawości -- a jaka dieta jest zgodna z ludzką naturą?

Szpikowo-mózgowa z dodatkiem zeskrobanych z kości resztek miesa, trochę
termitów, wybierane ptakom jajka, no i pisklaki, jakiś owoc, czy liść na
zakąskę.

Pozdrawiam
Leszek

35. Data: 2004-10-26 06:16:26

Temat: Re: Dieta optymalna & wegetarianska
Od: "Leszek Serdyński" <l...@o...org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gusiek" <a...@W...onet.pl> napisał w wiadomości

> Nieprawda. Wręcz przeciwnie. Wyłączając weganizm. Lacto-ovo-wegetariańskie
> dzieci świetnie się chowają.

Co z tego, że świetnie się chowają?
Cielaki na diecie lacto też świetnie się chowają.
Problem w tym, czy ograniczona dieta zapewnia odpowiednie ilości substancji
dla PRAWIDŁOWEGO rozwoju mózgu?

Pozdrawiam
Leszek

36. Data: 2004-10-26 06:22:09

Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Przeglądam pl.misc.dieta
a tam użytkownik Leszek pisze:

> Szpikowo-mózgowa z dodatkiem zeskrobanych z kości resztek miesa, trochę
> termitów, wybierane ptakom jajka, no i pisklaki, jakiś owoc, czy liść na
> zakąskę.
Sprawdź jak przez wieki odżywiali się chłopi na wsiach.

37. Data: 2004-10-26 08:59:22

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek Serdyński" <l...@o...org> napisał w wiadomości
> [...]
> Cielaki na diecie lacto też świetnie się chowają.
> Problem w tym, czy ograniczona dieta zapewnia odpowiednie ilości

Ale ta dieta nie jest ograniczona. Nie wymaga żadnej suplementacji, wyniki
morfologii są wzorcowe (u mnie też, ale nie wychowywałam się niestety jako
wege, więc nie jestem dobrym przykładem), znam także osoby w tej chwili juz
dorosłe, które zostały wychowane jako wegetarianie. Nie wykazują żadnych
oznak niedorozwoju mózgu, ani niczego innego :)
A przykłąd z cielakami jest bez sensu, gdzie ja pisałam o diecie
czystomleczniej???
Pozdrawiam, Agata

38. Data: 2004-10-26 10:13:27

Od: "Leszek Serdyński" <l...@o...org> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Leszek Serdyński" <l...@o...org> napisał w
wiadomości
> substancji
>
> Ale ta dieta nie jest ograniczona.

Jak nie jest ograniczona? A wykluczenie z diety mięsa to co?

Nie wymaga żadnej suplementacji,

Tak Ci się tylko wydaje. Wymaga suplementacji produktów mięsnych!

wyniki
> morfologii są wzorcowe (u mnie też, ale nie wychowywałam się niestety jako
> wege, więc nie jestem dobrym przykładem),

Ile masz pozycji tych wyników?
Czy zawierają też test na IQ?

znam także osoby w tej chwili juz
> dorosłe, które zostały wychowane jako wegetarianie. Nie wykazują żadnych
> oznak niedorozwoju mózgu, ani niczego innego :)

Gdybyś chciała rzeczywiście stwierdzić, czy nie mają oznak niedorozwoju
mózgu, to musiała byś mieć te same osoby na diecie z mięsem, jako
porównanie. Musiała byś badać ich życie, sukcesy jakie osiągają. Ciekawe,
czy robiono takie porównania w stosunku do bliźniaków jednojajowych? Nie da
się jednak zaobserwować w tym wypadku wpływu odżywiania się matki :)
Ponieważ nie da się zrobić takiego badania w stosunku do pojedyńczych osób,
to trzeba wyciągać wnioski z dużych populacji. Wspaniałym przykładem są
Indie. Mając jedną szóstą ludności świata są na samym dole w ilości nagród
Nobla, a także w ilości olimpijczyków. Za to bardzo wysoko stoją w ilości
ryksiarzy, czyli pracy wymagającej intelektu konia.

> A przykłąd z cielakami jest bez sensu, gdzie ja pisałam o diecie
> czystomleczniej???

Pokazałem Ci, że nawet na diecie czysto mlecznej można się świetnie chować,
ale jak się jest cielakiem.

Pozdrawiam
Leszek

39. Data: 2004-10-26 10:18:40

Od: "Leszek Serdyński" <l...@o...org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jaszczur" <j...@a...at.reply-to.invalid> napisał w
wiadomości
or.workplace.pl...
> Przeglądam pl.misc.dieta

> Sprawdź jak przez wieki odżywiali się chłopi na wsiach.

Ho ho. Widzę, że wprowadzasz nową jakość do nauki o rozwoju człowieka. Ja
dotąd myślałem, że ważne dla tego rozwoju jest 8 milionów lat pobytu w
Afrykańskim rowie tektonicznym. Myślałem, że ważne jest stepowienie tego
terenu i przechodzenie praludzia z odżywiania roślinnego na zwierzęce.
Ty twierdzisz, że dla rozwoju człowieka ważne jest odżywianie chłopów na
wsiach?
Ale wieś zanika. To chyba to odżywianie było niewłaściwe, prawda? :)

Pozdrawiam
Leszek

40. Data: 2004-10-26 11:46:24

Od: Barbara Anna <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

jaszczur:

> Czy dałoby się zmiksować dietę wegetariańską z otymalną w ten sposób
> aby pozostały najważniejsze zasady tej i tej (oprócz żarcia mięsa
> w diecie optymalnej oczywiście)? ;-)

Wyjdzie cos w okolicach wege MM? ;)

BA

Adipex