Re: Dieta plaż południowych

From: "Lea" <l...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: Dieta plaż południowych
Date: Wed, 22 Feb 2006 20:28:43 +0100

Użytkownik "Monika" <f...@p...fm> napisał w wiadomości
news:dti3uo$ikk$1@news.interia.pl...
> Witam serdecznie
>
> Ostatnio wpadł mi w ręce artykół o tzw diecie plaż południowych. Przyznam
> szczerze, że wygląda całkiem obiecująco. Ale np nie pisze czy można
> przyprawiać potrawy solą, pieprzem czy ziołami. Czy ktoś mógłby się
> wypowiedzieć na temat tejże diety? Będę wdzięczna za wszelkie informacje
na
> ten temat.
>
> To inaczej dieta South Beach - gorąco polecam. Dieta stworzona przez
lekarza kardiologa Arthura Agatstona.
Jestem na tej diecie już ponad 4 miesiące i schudłam już ponad 15 kg:)
Główne założenia tej diety:
- dieta dzieli się na 3 fazy: I - to faza stabilizacji glukozy we krwi
(najwięcej się chudnie - trwa 2 tyg.), II - faza w której wprowadza się
dobre węglowodany o wyższym IG (obserwacja reakcji organizmu - chudnięcie do
wymarzonej wagi), III - faza, której celem jest utrzymanie wagi - wprowadza
się inne produkty - z oczywistym ograniczeniem tych najmniej
korzystniejszych - trwa do końca życia - przynajmniej powinna;))
- nie jedzenie żywności wysoko przetworzonej
- jedzenie produktów o jak najniższym IG - przynajmniej w I fazie bardzo
rygorystycznie (co łączy się m.in. z punktem wyżej)
- jedzenie chudych odtłuszczonych serów i chudych mięs (pomjając tłuste
ryby)
- jedzenie zdrowych tłuszczy omega (oliwa z oliwek, orzechy, owoce morza)
- nie jest to dieta niskowęglowodanowa ani niskotłuszczowa czy jaka tam
jeszcze - chodzi o jedzenie dobrych tłuszczy i dobrych węglowodanów
- je się do syta
- jest to bardzo prosta dieta, posiłki komponować można samemu i nie trzeba
ku temu jakiś wymyślnych przepisów - a co do tych jest ich bardzo wiele i
nie ma obaw, ze popadnie się w monotonię.

Co do Twojego pytania to możesz użwyać ziół, pieprzu i soli (choć tą lepiej
ograniczyć, bo nie jest zdrowa).
Polecam oczywiście książkę:
Arthur Agatston "dieta south beach" - ona pomaga zrozumieć istotę diety, co
umożliwi samodzielne komponowanie posiłków.

Do poczytania:
http://dietaplazpoludnia.ilonka.org/

Pozdrawiam
Lea (na DSB)