Dla miłośników roślin i kamieni

101. Data: 2006-01-11 01:46:37

Temat: Re: Dla miłośników roślin i kamieni i coś dla Janusza
Od: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po pierwsze tuf, skąd go wziąć, po drugie jak Ci bardzo zależy, dam Ci
> kontakt z osobą która choduje Dionysie, mieszka w Poznaniu:-)
> Pozdr.
> P.s

Pod Krakowem, a dokładniej w okolicach Krzeszowic, m.in. w Filipowicach (tuf
filipowicki) i w Sudetach tam są kamieniołomy skał piroklastycznych, a do takich
skał zaliczają się właśnie tufy. Tylko musi być spełniony jeden warunek dla
tufów wykorzystywanych w ogrodach do nasadzeń w nim roślin. Musi to być materiał
z wierzchnich warstw (wychodne skał) poddanych erozji, miękkie frakcje zostały
wypłukane z materiału przez lata, a twarde utworzyły w skałach właśnie te
charakterystyczne zagłębienia. I z tym jest właśnie największy problem bo
większość takich "wychodnych skał" jest pod ochroną jako że znajdują się na
terenach Parków Narodowych lub Krajobrazowych. Dlatego tuf jest stosunkowo
drogi. Dla roślin lubiących podłoże wapienne można używać zwane popularnie "tufy
wapiennych".Z wyglądu bardzo podobne to tufów właściwwych. Widziałem takie w
naturalnych warunkach w okolicach Siewierzy.

Pozdrawiam,
Paweł Woynowski

102. Data: 2006-01-11 02:06:53

Od: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wapiennych".Z wyglądu bardzo podobne to tufów właściwwych. Widziałem takie w
> naturalnych warunkach w okolicach Siewierzy.

Janusz, pozwolisz że Ci coś zacytuję a może zmienisz zdanie na temat tufów:
"Istnieje jeszcze jedna zaleta wulkanicznego tufu, o której zapewne nie wiedzą
mieszkańcy Filipowic, bo w przeciwnym razie na pewno zostałaby ona przez nich
wykorzystana. Otóż, gleba utworzona na zwietrzałej powierzchni tufowych skał
nadaje się jak żadna inna do uprawy winorośli. Wino z takiej winnicy
charakteryzuje się niepowtarzalnym bukietem i wspaniałymi walorami smakowymi.
Być może artykuł ten sprowokuje mieszkańców Filipowic i stoki Kowalskiej Góry
pokryją wkrótce plantacje winnego krzewu wzorem stoków Wezuwiusza. Produkowane z
nich wino mogłoby np. nosić nazwę Ignimbris lub w spolszczonej wersji Ognista
chmura."
Cytat pochodzi z tej witryny:http://www.krakow.friko.pl/html/w_wulkaniczn
ym.html

103. Data: 2006-01-11 03:01:52

Temat: Re: Dla miłośników roślin i kamieni
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

piotrh wrote:

> Na mnie działa tak wszystko co zawiera chlorofil ;-)

Chlorofilowa pasta do zebow tez? :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

104. Data: 2006-01-11 03:13:28

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> Hejka. To pierwsze zdjęcie (zbliżenie kwiatu) irysa sofrana czy sofarana
> wręcz zapiera dech. :-)
> http://wwwlb.aub.edu.lb/~webpleb/photos/iridaceae43/
html/thumbs1.html

Istotnie efektowne, ale zblizenia czesto zapieraja dech :-)

Pozdrowienia,
Michal

105. Data: 2006-01-11 07:11:22

Od: "Majka" <m...@g...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Widziałam fragementy ogrodu Majki na zdjęciach i przyznaję, że mnie ten
> ogród fascynuje:)
>
> I miło Cię tu widzieć znów:)

Jestem cały czas i czytam, tylko niektóre wątki nie zachęcają do odzywania
się ;-(((

Majka

106. Data: 2006-01-11 09:54:01

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:Ay_wf.32865$%D1.26037@tornado.ohiordc.rr.com...

> Chlorofilowa pasta do zebow tez? :-)

Idąc w tym kierunku najbardziej lubię świeży wiosenny szczypiorek ;-)
--

pozdrawiam :-) piotr

107. Data: 2006-01-11 10:10:41

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w
wiadomości news:dq15be$964$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Krasnale to zbyt oczywisty przykład. Każdy wie, że to kicz

Oczywiste są tylko subiektywne , własne odczucia .
Wszystko inne podlega różnym ocenom i już oczywiste nie jest .
Co do kiczu : mam taką definicję , wg której pierwsza makatka z
"jeleniami na rykowisku" była sztuką (powiedzmy ludową) ,
natomiast tysięczna pochodząca z fabryki jest kiczem
(zauważmy jakie znaczenie dla kiczu ma moda ! ) ,
podobnie krasnale , trawniki (fabryka nie jest konieczna
do produkcji kiczu , możemy go stworzyć sami ) thuje
i tysiące innych rzeczy .
Dodam , że mimo negatywnych konotacji kicz ma jednak
pewne walory estetyczne i użytkowe .
W takim rozumieniu ogród tufowy kiczem na pewno nie jest .
Może się nie podobać z innych subiektywnych powodów
lecz obiektywnie jest formą podlegającą właśnie ocenom .
Aby były one obiektywne należałoby wprowadzić jakieś warunki
i kryteria , oczywiście obiektywne !
Możemy to zrobić widząc np. zdjęcia ??? ;-)
Czu wogóle jes to możliwe ?
--

pozdrawiam :-) piotr

108. Data: 2006-01-11 11:21:54

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Tkaczyk wrote:

> Czyli na upartego i przy odrobinie szczęścia da sie toto utrzymac w
> ogrodzie. W moim raczej nie, bo mi nawet lithodory "pleśnieją" (kolejną
> białą szlag trafił jesienią) :((

Czyżby coś na moje piaski bez konieczności codziennego podlewania? ;)

Najpiękniejszą muzyką przed snem

109. Data: 2006-01-11 11:41:43

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

piotrh wrote:
(...)
> [...]
> Aby były one obiektywne należałoby wprowadzić jakieś warunki
> i kryteria , oczywiście obiektywne !
> Możemy to zrobić widząc np. zdjęcia ??? ;-)

No właśnie, czy możliwe jest obiektywne ocenianie sztuki?
Tworzenie ogrodu świadomie zaliczam do sztuki. Są
pewne uznane kanony piękna. Te kanony zmieniają się
w czasie i np. "rubensowska piekność" dla współczesnej kobiety
komplementem nie będzie ;) Sztuka sama w sobie jest subiektywna,
wyraża subiektywne odczucia twórcy i do jednych odbiorców
trafia, do innych - nie. Fotografowanie także jest sztuką
i albo oddaje klimat, jak. np. jesienny ogród Kasi, albo
nie mówi nic.
Obiektywna jest matematyka :)

Najpiękniejszą muzyką przed snem

110. Data: 2006-01-11 13:12:23

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Paweł Woynowski napisał:

> http://www.botanic.co.il/english/research/iris_leban
on.htm.
> A tak przy okazji.

Przy okazji znalazłam Eriginum yuccifolium :-)
Dziękuję

Pozdrawiam, Barbara

Dla miłośników roślin i kamieni
nowa prosi o identyfikację roślinki
Szkodniki w natarciu
[SierraHome] LandDesigner v6.0
25 letni mężczyzna podejmie pracę na terenie Warszawy lub okolic