Dla piekących chlebki

1. Data: 2004-11-29 09:39:34

Temat: Dla piekących chlebki
Od: "Zora" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wygoglowałam całkiem sympatyczną stronkę, wyjaśniającą mi parę problemów,
zwłaszcza dotyczących problemu: zakwas czy drożdże. Dzielę się niniejszym:
http://www.technolog.friko.pl/piekarstwo/piek.spis.h
tm

Pozdrawiam i życzę udanych wypieków
Zora

1. Data: 2004-11-29 10:19:52

Temat: Re: Dla piekących chlebki
Od: "osinka" <o...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zwłaszcza dotyczących problemu: zakwas czy drożdże. Dzielę się niniejszym:

Fajna strona, jeszcze bardziej udoskonalę moje "piekarstwo" ;) Dziękuję!
i pozdrawiam serdecznie

1. Data: 2004-11-29 10:59:43

Od: "Atunia " <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zora <z...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> zwłaszcza dotyczących problemu: zakwas czy drożdże. Dzielę się niniejszym:

To ja podpowiem, że cała masa informacji, lepiej uporządkowanych niż tam,
jest w książce Technologia piekarstwa, A. Reński... Zdaje się, że na tym, i
na podobnej książce bodajże Z. Ambroziaka, jest oparty cały Almanach, który
na dzień dobry wygląda bardzo obiecująco, ale potem budzi niestety masę
wątpliwości. I przez ten Almanach i przez dalsze dokształcanie się w zakresie
piekarstwa to ja przestałam na razie piec, bo czekam na kamionkowy garnek na
zakwas i lepszą kuchenkę ;-). Ale pieczenie wciąga strasznie, więc pewnie
wrócę doń.
A znacie to forum: http://forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=23433 ?

Pozdrawiam chlebowo
Atunia

1. Data: 2004-11-29 12:21:05

Od: "Zora" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zakwas i lepszą kuchenkę ;-). Ale pieczenie wciąga strasznie, więc pewnie

No co Tyyyyy, kamionkowego gara na zakwas nie posiadasz ?????
;)

Dzięki za namiar na książkę,

> A znacie to forum: http://forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=23433 ?

Znam i pozdrawiam
Zorz

1. Data: 2004-11-29 12:38:27

Od: "Atunia " <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zora <z...@g...pl> napisał(a):

> No co Tyyyyy, kamionkowego gara na zakwas nie posiadasz ?????
> ;)

Ano, bo ja dopiero się kuchnią zaczęłam interesować w momencie, gdy
próbowałam zrobić chleb :))) No ale w słoiku ten żurek też jakoś wychodził,
ale może w kamionce wyjdzie mi zakwas zgodny z definicją?

> Dzięki za namiar na książkę,

Dodam jeszcze, że w części pierwszej są normy technologiczne i bardziej
szczegółowe opisy, część drugą dostałam najpierw i mnie szlag ciężki trafił,
były opisane wady pieczywa (większość których widziałam we własnych
wypiekach), skrócone informacje o tym, jak tych wad unikać, ale przepisy, do
których się to odnosiło, były oczywiście w pierwszej części.
Książki można upolować na allegro (bywa najtaniej, ostatnio widziałam chyba
po 4 złote), w merlinie lub w antykwariacie Feniks
(http://antykwariat.literacki.com/wysz/k.htm)

Pozdrawiam
Atunia

1. Data: 2004-11-29 12:54:48

Od: "Zora" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ano, bo ja dopiero się kuchnią zaczęłam interesować w momencie, gdy
> próbowałam zrobić chleb :))) No ale w słoiku ten żurek też jakoś wychodził,
> ale może w kamionce wyjdzie mi zakwas zgodny z definicją?

??????
A zmieści Ci sie ten kamionkowy garnuszek w Twoje osobiste "chłodne miejsce",
żeby zakwas przechowywać w godziwych warunkach?

Kamionkowy garnek ma wpływ głównie na nasze odczucia estetyczne no i chyba
lepiej trzyma temperaturę niż cienkie szkło. Ponieważ nie przepuszcza światła,
miejsce przechowywania może być widne. Jeśli jednak zakwas przechowujesz w
lodówce lub piwniczce, myślę, że zakwas nie będzie się niczym różnił.

Pozdrawiam Zora

1. Data: 2004-11-29 15:33:00

Od: "Atunia " <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zora <z...@g...pl> napisał(a):

> ??????
> A zmieści Ci sie ten kamionkowy garnuszek w Twoje osobiste "chłodne
miejsce",
> żeby zakwas przechowywać w godziwych warunkach?

Zakwas chcę zrobić zgodny z definicją z podręcznika piekarstwa. Na ile dobrze
zrozumiałam, to on ma być właśnie w cieple trzymany i najlepiej w naczyniu
kamionkowym wychodzi.
Taki normalny żurek, zwany roboczo zakwasem, to w słoiku robiłam :)))

Pozdrawiam
Atunia

1. Data: 2004-11-30 11:12:24

Od: "Zora" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kamionkowym wychodzi.
> Taki normalny żurek, zwany roboczo zakwasem, to w słoiku robiłam :)))

A, wszystko jasne :)
U mnie gar zajęty notorycznie przez kwas chlebowy /ten do picia/. Pyyycha, jak
ktoś lubi.

Pozdrawiam Zora

1. Data: 2004-11-30 12:26:26

Od: "Atunia " <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zora <z...@g...pl> napisał(a):

> A, wszystko jasne :)
> U mnie gar zajęty notorycznie przez kwas chlebowy /ten do picia/. Pyyycha,
jak
> ktoś lubi.

Ja chcę garnczek wielkości słoika litrowego, ciekawe czy taki znajdę... A co
do kwasu chlebowego, to kiedyś widziałam w sklepie taki, zerknęłam z
ciekawości na skład chemiczny, ależ tego tam nawrzucali! Zgroza!

Pozdrawiam
Atunia
PS. zapomniałam, ale pewnie znacie też to: www.piekarnie.pl, tam co jakiś
czas opracowania różne publikują, rozśmieszyło mnie jedno, z którego
wynikało (opisane mądrze strasznie), że chleb na zakwasie lepiej się
przechowuje :)

1. Data: 2004-12-01 07:49:24

Od: "chimeryna" <c...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zora" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> A, wszystko jasne :)
> U mnie gar zajęty notorycznie przez kwas chlebowy /ten do picia/. Pyyycha,
> [...]

A u mnie jeden taki gar od kilku lat prosi o kwas, a ja nie mam przepisu na
polskie warunki?.. Podzielisz się, jak gar z garem?

CH.

patelnia tytanowo-teflonowa ...
Sos chili
foremki do ciastek Warszawa i Poznań - gdzie?
Trwałość konserw po otwarciu
kolacje