Dla znudzonych tradycją - klopsiki curry w sosie pomidorowym

1. Data: 2006-09-05 06:41:58

Temat: Dla znudzonych tradycją - klopsiki curry w sosie pomidorowym
Od: Tatiana <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ponieważ mężczyźni mojego życia sztuk trzy, stwierdzili, że nie mogą już
patrzeć na tradycyjne klopsy, tudzież mielone, postanowiłam zaserwować im
coś, co nudne nie będzie. Wybór padł na pierś z indyka, która spoczywała w
zamrażalniku, a inwencja podpowiedziała mi, co następuje:

1kg piersi z indyka
2 jajka
trzy garście bułki tartej
oregano (miałam świeże)
curry
pieprz czosnkowy
ciut ostrej papryki

Indyka zmieliłam, wymieszałam z powyższymi dodatkami, przy czym curry
nadawało główną nutę smakową, dalej pieprz czosnkowy, papryka była dla
koloru i pikanterii, a oregano dla sprawdzenia, co z tego wyjdzie ;)

Masę mięsną podzieliłam na porcje, uformowałam kuleczki i obsmażyłam z obu
stron na oleju.

W tak zwanym międzyczasie zagrzałam butelkę przecieru pomidorowego
(musiałam użyć półproduktu, czyli gotowej Valfrutty, bo czasu by mi na limy
nie wystarczyło), doprawiłam trochę solą, cukrem, pieprzem. Obsmażone
klopsiki - do gara z przecierem. Niestety okazało się, że pomidorów jest
trochę za mało jak na 18 klopsików, więc musiałam dorzucić jeszcze puszkę
krojonych. Dusiło się to ok. pół godziny, podane zostało z ziemniakami.

Niezłe :) Dość pikantne, bo tak wymagają MMŻ, sycące, a jednocześnie
niebanalne.

A dzisiaj robię im zapiekanki ziemniaczane :) Z cebulą, boczkiem i szynką.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

2. Data: 2006-09-05 08:28:24

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,
Jeśli lubisz klopsiki z mielonego, ale takie mniej standardowe to polecam
przepis, który u mnie sprawdza się od dawna:

Klopsiki:
80 dkg mięsa mielonego
1 kg kapusty słodkiej (1/2 głowy)
3 jajka
1,5 szklanki kaszki manny
vegeta lub inne naturalne przyprawy
sól
pieprz
seler suchy

Sos:
2 litry wody
1słoiczek koncentratu pomidorowego
3 kostki rosołowe z drobiu
1 duży (2 małe) liść laurowy
pieprz w ziarenkach
ziele angielskie

Wykonanie:

Klopsiki:
Kapustę zetrzeć na tarce do jarzyn.
Wymieszać wszystkie składniki klopsików.
Smażyć kotlety (lub kulki) obtoczone w bułce tartej

Sos:
Wszystko zagotować (oprócz smietany).

Wrzucić kotlety i gotować na małym ogniu około 20 minut.
Wyjąć kotlety.
Zagęścić sos śmietaną (śmietana kwaśna + trochę mleka + 1,5 łyżki mąki).

Pozdrawiam i życzę smacznego
Barbara i Maleńka

3. Data: 2006-09-05 09:47:11

Od: Tatiana <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 5 Sep 2006 10:28:24 +0200, Waćpanna lub waćpan Barbara K., w
wiadomości <news:edjcec$6pm$1@opal.icpnet.pl> zawarł, co następuje:

> Klopsiki:
> 80 dkg mięsa mielonego
> 1 kg kapusty słodkiej (1/2 głowy)

Takie fałszywe gołąbki, prawda? Z kapustą w środku :)
Dzięki za przepis.

4. Data: 2006-09-05 10:13:39

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Takie fałszywe gołąbki, prawda? Z kapustą w środku :)

No mniej więcej :-)

> Dzięki za przepis.

Mam nadzieję, że będą smakowały. Ja chyba też się nieługo pokusze o
zrobienie ich.

Pozdrawiam
Barbara i Maleńka z ochotą na domowe pierogi z mięsem, ale brakiem sił na
zrobienie ich :-(

5. Data: 2006-09-05 10:28:33

Od: Tatiana <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 5 Sep 2006 12:13:39 +0200, Waćpanna lub waćpan Barbara K., w
wiadomości <news:edjijn$emg$1@opal.icpnet.pl> zawarł, co następuje:

> Barbara i Maleńka z ochotą na domowe pierogi z mięsem, ale brakiem sił na
> zrobienie ich :-(

Dawaj adres, przyjadę i Ci polepię, w zamian za pełen talerz :)

6. Data: 2006-09-05 14:46:14

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dawaj adres, przyjadę i Ci polepię, w zamian za pełen talerz :)

Chętnie - wreszcie zjem sobie pierogi :-) a w ramach wdzięczności oddam
nawet dwa talerze...

Pozdrawiam
Barbara i Maleńka (~11.10.2006)

7. Data: 2006-09-05 16:53:04

Od: "walkie!" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tatiana napisał(a):

> A dzisiaj robię im zapiekanki ziemniaczane :) Z cebulą, boczkiem i szynką.
czyli jesien? :)
--
Justyna/walkie!
http://walkie.cegla.art.pl

8. Data: 2006-09-05 16:58:47

Od: Tatiana <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 05 Sep 2006 18:53:04 +0200, Waćpanna lub waćpan walkie!, w
wiadomości <news:edka1q$2suk$1@wroclaw.net.pl> zawarł, co następuje:

> czyli jesien? :)

Powoli jesień. Zresztą wg Twoich wskazówek, AFAIR.

9. Data: 2006-09-05 17:32:02

Od: "walkie!" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tatiana napisał(a):
> Dnia Tue, 05 Sep 2006 18:53:04 +0200, Waćpanna lub waćpan walkie!, w
> wiadomości <news:edka1q$2suk$1@wroclaw.net.pl> zawarł, co następuje:

> Powoli jesień. Zresztą wg Twoich wskazówek, AFAIR.
no dla mnie na zapiekanka to nierozlaczny element jesiennego
menu :)

dlatego jeszcze poczekam, na razie wole cieszyc sie latem :)
--
Justyna/walkie!
http://walkie.cegla.art.pl

10. Data: 2006-09-05 17:43:23

Od: Tatiana <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 05 Sep 2006 19:32:02 +0200, Waćpanna lub waćpan walkie!, w
wiadomości <news:edkcas$4vk$1@wroclaw.net.pl> zawarł, co następuje:

> no dla mnie na zapiekanka to nierozlaczny element jesiennego
> menu :)
>
> dlatego jeszcze poczekam, na razie wole cieszyc sie latem :)

E tam lato. Leczo robię, tyle z tego lata.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

PRZEROB JABLEK
Kruche ciasteczka
karczek z rękawa albo...
ALE JAJA !!!