Dlaczego kolezanka powinna pracowac z mezem?

1. Data: 2002-08-16 12:23:46

Temat: Dlaczego kolezanka powinna pracowac z mezem?
Od: "Harmony Wroclaw" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

mam kolezanke - niech bedzie ze Asie. Asia skonczyla studia (dosc
specyficzny kierunek) i nie moze znalezc pracy w swoim zawodzie. Jakis czas
temu jej maz zatrudnil sie w firmie zagranicznej - z tego co wiem to razem z
paroma osobami prowadzi on przedstawicielstwo tej firmy na Polske, ale
informacje te moga byc nie do konca dokladne. Poniewaz jest to mloda firma
na razie pracuja w niej tylko 3 osoby - mąż Asi, szef firmy i zona szefa
jako sekretarka. Firma powoli sie rozrasta i juz teraz wiadomo ze beda
potrzebowali nowe osoby. Mąż Asi chciałby, aby Asia objela jedno z
powstajacych wlasnie stanowisk (co prawda nie jest ono do konca zgodne z jej
wyksztalceniem i jest powiedzialabym troszke ponizej jej ambicji
zawodowych - ale lepsza taka praca niz zadna). Szef zaprosil ja na rozmowe,
ale zastrzegl, ze chcialby aby ona go przekonala ze to ze bedzie pracowala w
jednej firmie ze swoim mezem dobrze wplynie na ta firme itp. itd. Ogolnie
chodzi o to, ze on ma powazne zastrzezenia co do tego czy jej praca razem z
mezem jest dobrym pomyslem. Byc moze sparzyl sie na pracy razem ze swoja
zona, ale tego nikt nie wie (to tylko takie domniemania). Jeżeli macie
jakies pomysly na to jak Asia powinna go przekonac, albo chociaz jakich
argumentow powinna uzyc, a jakich raczej nie to mozecie sie nimi ze mna
podzielic - na pewno przekaze je zainteresowanej.
Uprzedzajac komentarze - wiem ze temat wspolnej pracy malzenstw byl niedawno
poruszany, ale nie znalazlam tam zbyt wielu argumentow za pracą w jednej
firmie (moze oprocz listu Hanki Skwarczyńskiej, ktory juz przekazałam Asi).
Pozdrawiam
H.
-
Najlepsze strony Avonu - www.avonwroclaw.prv.pl
-

2. Data: 2002-08-17 05:59:10

Temat: Re: Dlaczego kolezanka powinna pracowac z mezem?
Od: "111" <c...@c...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Harmony Wroclaw <h...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych n
apisał:ajir77$cjn$...@c...magma-net.pl...
.
-
> praca pary małżeńskiej w jednej firmie b.b.b.często prowadzi
do kłopotów/rozpadu małżeństwa, w szczególności dot. małych firemek.
pozdrowienia:)

3. Data: 2002-08-17 19:53:55

Temat: Odp: Dlaczego kolezanka powinna pracowac z mezem?
Od: "Kania" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pracuje z moim mezem od momentu naszego poznania sie. Najpierw w duzej
firmie, najpierw w roznych miejscach, pozniej w tym samym pokoju. Obecnie
razem prowadzimy firme i pracujemy ze soba 24h/dobe.

Jakie sa tego plusy?? Dla mnie oczywiste. Spedzam z mezem lub przynajmniej w
jego poblizu duzo czasu. Jego obecnosc mobilizuje mnie do dzialania, lubie
jak jest dumny z moich dokonan. Z drugiej strony zawsze moge sie go
poradzic, jesli czegos nie wiem. Nigdy nie mialam problemu z tym, ze maz
zostawal w pracy po godzinach, bo moglam mu towarzyszyc. Czujac jego
obecnosc gdzies w poblizu bylam spokojniejsza, latwiej bylo mi sie skupic na
pracy. W domu czesto rozmawialismy, moj maz pokazywal jakie bledy robie,
pomagal poprawiac je.

Uwazam, ze to wspaniale moc pracowac z mezem. mam znajomych, oboje sa
dentystami, prowadza wspolnie prywatny gabinet. oni rowniez chwala sobie
taka prace.

Kania

4. Data: 2002-08-17 19:54:55

Od: "Kania" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aha i proponuje, wrzuc to na pl.praca.dyskuzje, tam podrzuca kilka
argumentow.

Kania

5. Data: 2002-08-18 13:42:56

Od: "Hippotam" <h...@p...interia> szukaj wiadomości tego autora

Harmony Wroclaw mowi:
> Witam,
[ciach]
> [...]
> przekonac, albo chociaz jakich argumentow powinna uzyc, a jakich
> raczej nie to mozecie sie nimi ze mna podzielic - na pewno przekaze
[ciach]

Cześć!

Jest sporo plusów pracy razem, ale nie wszystkie mogą sie podobać przyszłemu
pracodawcy (np. wspólne wypady na lody do sklepu naprzeciwko).

Moja TZ i ja pracujemy razem od prawie pięciu lat, teraz juz w trzeciej
firmie z kolei. Gdybym mial przekonac pracodawcę, że warto nas zatrudnic,
użyłbym chyba takich argumentów:

- Nie tęsknimy za sobą w ciągu dnia
- Nie musimy spieszyć się, żeby się zobaczyc po pracy
- Jeśli pracujemy nad jednym projektem to "napędzamy" się nawzajem - żadna
fuszerka nie wchodzi w grę, a krytyka jest bezlitosna :-)
- Jeśli jedno z nas musi zostać po godzinach, zostajemy razem

Poza tym, trzeba przekonac pracodawce, ze Asia i jej TZ sa profesjonalistami
i nie łączą spraw zawodowych z rodzinnymi. Może pracowali juz wcześniej
razem i mają się czym pochwalić? Może przygotowywali wspólnie jakąś pracę na
studiach?

Warto przed taką rozmową zastanowić sie, czego może się obawiac pracodawca -
przeprowadzic mały "eksperyment myślowy" i spróbować wejść w jego rolę.
Jakie pytania moze zadać? Jakie pytania chciałby zadać, ale tego nie zrobi,
bo nie wypada? No, a potem podczas rozmowy Asia musi rozwiać jego
watpliwosci. Powodzenia!

Hippotam

PS. To mój pierwszy post, zatem - witaj grupo!

6. Data: 2002-08-19 10:48:15

Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze jeden argument 'za' (aczkolwiek ja jestem akurat 'przeciw')

- mając jedno żródło dochodu walczyć będą zębami i pazurami by firma
się rozwijała a nie 'padła'

Pozdrawiam
Qwax

7. Data: 2002-08-19 15:55:45

Od: "Kania" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Qwax <...@...q> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:2...@2...17.138.62...
> Jeszcze jeden argument 'za' (aczkolwiek ja jestem akurat 'przeciw')
>
> - mając jedno żródło dochodu walczyć będą zębami i pazurami by firma
> się rozwijała a nie 'padła'

No... co do tego to mialabym pewne watpliwosci...

Kania

8. Data: 2002-08-20 06:51:31

Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

> No... co do tego to mialabym pewne watpliwosci...

Ja też (powtarzam - jestem 'przeciw') ale słyszałem taki argument to
podrzucam.

Pozdrawiam
Qwax

Mafia koscielna
Mam wolne miejsca noclegowe w Krakowie!!!
test
Ech, faceci....
nowy problemem