Dlaczego mainstream wyśmiewa populistów?

1. Data: 2016-02-23 11:11:46

Temat: Dlaczego mainstream wyśmiewa populistów?
Od: LeoTar <L...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Czy świadome społeczeństwo obywatelskie lub inaczej demokracja
uczestnicząca to również populizm? I czy utopia albo anarchia
konstruktywna nie oznaczają takiego właśnie modelu społeczeństwa?

"[...] I to jest dla amerykańskiej demokracji bardzo dobra wiadomość. Bo
wbrew temu, co zwykliśmy sądzić w Polsce (i generalnie w Europie),
populizm nie jest wcale żadną deformacją demokracji. Odwrotnie, on jest
jej solą. Można nawet powiedzieć, że populizm jest tym, co odróżnia
demokrację od autorytaryzmu opartego przecież na zapisanym lub nie
przekonaniu, że tylko jakaś wąska elita, oligarchia, wódz albo partia
wiedzą, w którą stronę naród poprowadzić. A lud (people, peuple, popolo
- w zależności od języka w którym będziemy szukać korzeni słowa
"populizm") winien być trzymany z dala od politycznych decyzji, ponieważ
on wszak nie potrafi spojrzeć na sprawę dostatecznie szeroko i mądrze.
[...]"

Całość pod adresem:
http://wiadomosci.wp.pl/kat,141202,title,Rafal-Wos-W
ybory-w-USA-wygra-amerykanski-Korwin-Mikke,wid,18173
140,wiadomosc.html?ticaid=116880

--
LeoTar
Świat według LeoTar'a @ http://leotar.friko.pl/

2. Data: 2016-02-23 11:40:39

Temat: Re: Dlaczego mainstream wyśmiewa populistów?
Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.02.2016 o 11:11, LeoTar pisze:
> http://wiadomosci.wp.pl/kat,141202,title,Rafal-Wos-W
ybory-w-USA-wygra-amerykanski-Korwin-Mikke,wid,18173
140,wiadomosc.html?ticaid=116880

Głupie porównanie. Trump przynajmniej coś sobą reprezentuje a Korwin
tylko pajacuje.

3. Data: 2016-02-23 11:48:24

Od: LeoTar <L...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-02-23 o 11:40, pinokio pisze:

ybory-w-USA-wygra-amerykanski-Korwin-Mikke,wid,18173
140,wiadomosc.html?ticaid=116880

> Głupie porównanie. Trump przynajmniej coś sobą reprezentuje a Korwin
> tylko pajacuje.

Ani przez moment nie pomyślałem o Korwinie.
Zastanawiałem się raczej nad tym jak blisko jest populizmowi do
autorytaryzmu jeżeli we właściwym momencie nie podeprze się go Prawdą o
tym dlaczego ludzie z łagodnych baranków zamieniają się w ludobójcze
potwory pragnące sprawowania nieograniczonej władzy.

--
LeoTar
Świat według LeoTar'a @ http://leotar.net/

Małe republiki wolności.