Dlaczego od piwa rośnie brzuch.

21. Data: 2006-10-20 09:48:42

Temat: Re: Dlaczego od piwa rośnie brzuch.
Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dr.Endriu" <nmp1(to_skasuj)@interia.pl> napisał w wiadomości
news:eh8msf$ruu$1@news.interia.pl...

> [...]
> węglowadanów nie za wiele) na tłuszcz,
> czy raczej powiększaniem apetytu (i przy złych założeniach żywieniowych)
> zjadaniem jednak tłuszczów.
>
> Chętnie zapoznam się ( i kolegów grupowiczów również) z ewentualnymi
> mechanizmami
> zamiany węglwodanów na tłuszcz. jeżeli takie istnieją w naszym organiżmie.
>
> Z moich niedługich rozwarzań żywieniowych zdołałem ustalić iż w przyrodzie
> jest jedna maszynan zamieniająca węglowodan na białko zwana.... krową :).
> Tylko że ona ma siedem żołądków.....
>
> Jak to jest z człowiekiem...? Czy opanowaliśmy zamianę węglwodanu na

Organizm nigdy nie zamienia węglowodanów na białko, nie ma takich
mozliwości. Potrafi natomiast wytworzyc składowe białka, czyli aminokwasy,
ale nie wszystkie. Na 20 aminokwasów, sam potrafi wytworzyć 12, a 8 trzeba
zjeść w pokarmach. Orgaznim potrzebuje te 20 aminokwasów, gromadzi je, ale
jeżeli w krótkim czasie nie ma całego kompletu 20 (egzogennych i
endogennych), spala je, likwiduje.Dlatego pokarm zwierzęcy jest tak
konieczny, ponieważ aminokwasy te (8 różnych) nie występują w roślinach.
Białko organizm zamieni na tłuszcz, ale wcześniej musi je zamienić na
cukier. Odwrotna zamiana, która sugerujesz - nie występuje.
Pozdrawiam Jurek M.

22. Data: 2006-10-20 09:53:01

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest jedna maszynan zamieniająca węglowodan na białko zwana.... krową :).

Świetnie, że podkreśliłeś żołądki krowy. Człowiek ma tylko jeden i to bardzo
mały. I to jest dowod, że nie powinien zjadać duzych ilości pożywienia. A
jeść mało i szybko nasycać się mozna tylko mięsem, jajami, podrobami, serem
i tłuszczem (przy nuiewielkiej podaży ale koniecznej podaży gotowanych
jarzyn codziennie).
Pozdrawiam Jurek M.

23. Data: 2006-10-20 11:00:56

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 20 Oct 2006 11:17:05 +0200, Arek wrote:

> Czy tycie po piwie nie da sie wyjasnic bardziej prosto.
> Na przyklad czlowiek zjadl w ciago dnia 1500 kcal i normalnie tyle samo
> zuzywa.
> Jesli wieczorem wypije 4 piwa to jest dodatkowe 360 Kcal bez wzgledu na to
> czy przy okazji cos je czy nie. Organizm ma wiec do zagospodarowania nadmiar
> energii w wysokosci 360 Kcal.
> Przeciez na tluszcz nie musi zamieniac sie piwo a to co on przez caly dzien
> jadl.
> Jesli jestem w bledzie to mnie poprawcie.

Nie jesteś w błędzie, masz rację. Każda superata kaloryczna się odłoży:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

24. Data: 2006-10-20 11:06:10

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 20 Oct 2006 11:48:42 +0200, j...@n...pl wrote:

> [...]
> ale nie wszystkie. Na 20 aminokwasów, sam potrafi wytworzyć 12, a 8 trzeba

O dziwo musze napisać, że się zgadzam:)

> Orgaznim potrzebuje te 20 aminokwasów, gromadzi je, ale
> jeżeli w krótkim czasie nie ma całego kompletu 20 (egzogennych i
> endogennych), spala je, likwiduje.

A tu nie wiem o co chodzi. Możesz jaśniej? W jakim krótkim czasie? Po co
gromadzi? Gdzie gromadzi? Po kiego mu (organizmowi znaczy) akurat ten
komplet? I jak on ma wyglądać? :)

> Dlatego pokarm zwierzęcy jest tak
> konieczny, ponieważ aminokwasy te (8 różnych) nie występują w roślinach.

To akurat nie jest prawda. Aminokwasy niezbędne występują w roślinach,
ale nie wszystkie we wszystkich. Da się ułożyć jadłospis oparty na
roślinach tak, żeby zapewnić właściwą podaż aminokwasów (dla dorosłego).

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
Tylko uogólnienia mogą tworzyć naukę, nie pojedyńcze fakty.
/Claude Bernard/

25. Data: 2006-10-20 11:07:28

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 20 Oct 2006 11:53:01 +0200, j...@n...pl wrote:

> Świetnie, że podkreśliłeś żołądki krowy. Człowiek ma tylko jeden i to bardzo
> mały.

Etam. Mały, kiedy pusty.

> I to jest dowod, że nie powinien zjadać duzych ilości pożywienia.

Człowiek nie powinien się obżerać, bo to nie zdrowe. Powinien zjadać
tyle, ile potrzebuje.

> jeść mało i szybko nasycać się mozna tylko mięsem, jajami, podrobami, serem
> i tłuszczem (przy nuiewielkiej podaży ale koniecznej podaży gotowanych
> jarzyn codziennie).

Bzdura.

26. Data: 2006-10-20 12:45:16

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> O dziwo musze napisać, że się zgadzam:)

> A tu nie wiem o co chodzi. Możesz jaśniej? W jakim krótkim czasie? Po co
> gromadzi? Gdzie gromadzi? Po kiego mu (organizmowi znaczy) akurat ten
> komplet? I jak on ma wyglądać? :)

"Biochemia" Harpera....
Pozdrawiam Jurek M.

27. Data: 2006-10-20 12:46:51

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> O dziwo musze napisać, że się zgadzam:)

> A tu nie wiem o co chodzi. Możesz jaśniej? W jakim krótkim czasie? Po co
> gromadzi? Gdzie gromadzi? Po kiego mu (organizmowi znaczy) akurat ten
> komplet? I jak on ma wyglądać? :)

"Biochemia" Harpera, przedmiot traktowany po macoszemu..., nie, nie przez
Ciebie, przez wszystkich...:)))
Pozdrawiam Jurek M.

28. Data: 2006-10-20 12:47:54

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

29. Data: 2006-10-20 12:59:23

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 20 Oct 2006 14:46:51 +0200, j...@n...pl wrote:

> "Biochemia" Harpera, przedmiot traktowany po macoszemu..., nie, nie przez
> Ciebie, przez wszystkich...:)))

Tak się składa, że z biochemii miałem celujący na studiach i był to
jeden z moich ulubionych przedmiotów na drugim roku.

A skoro już powołujesz się na Harpera - proszę o stronę, na której
Harper pisze to, co Ty. Znaczy gdzie w biochemii Harpera jest napisane,
ze organizm "magazynuje komplet aminokwasów", w jakiej postaci ten
"komplet" magazynuje, jaki jest skład takiego "kompletu", ile konkretnie
tych aminokwasów ulega "zmagazynowaniu" o którym piszesz i po jakim
czasie ulegają likwidacji (jako komplet) - co Twoja wypowiedź zdawała
się sugerować.

Nie wystarczy przeczytać Harpera, żeby zrozumiec biochemię. Nie
wystarczy zrozumieć bochemii żeby zrozumieć metaboliozm. Nie wystarczy
machnąć Harperem, żeby zamknąć wszystkim usta.

Organizm to nie hipermarket. Aminokwasy nie są towarami z datą
przydatności do spożycia.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

30. Data: 2006-10-20 13:11:17

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 20 Oct 2006 14:47:54 +0200, j...@n...pl wrote:

> Bzdura.

Taaak:)

Człowiek zjadł (znaczy dostarczył sobie) 3500 kilokalorii, zużył 1800.
Co dzieje z taką superatą? Wyparowuje? Znika? Zostaje wypromieniowana
jako prądy selektywne? ;P

Każda superata (w sensie nadmiarowej ilości kalorii - znaczy
niewykorzystanych budulcowo lub energetycznie białek, tłuszczy czy
cukrów) bezpośrednio lub pośrednio ulega zmagazynowaniu. Czy to jako
tłuszcz, czy jako glikogen - nie ma to znaczenia.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

gronkowiecc
studia
Leasing urzadzen medycznych
Pytanie o astme......
Ból w ramieniu / w odcinku kostnym między łokciem a ramieniem