Dlaczego tak właściwie lekarze wciąż strajkują ?

21. Data: 2008-01-12 21:09:38

Temat: Re: Dlaczego tak właściwie lekarze wciąż strajkują ?
Od: "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

(...) Bałbym się po prostu leczyć zęby u stomatologa,
> którego nie stać na prywatną praktykę.

interesujace kryterium doboru lekarza...

i.

22. Data: 2008-01-13 01:35:13

Od: "jaQbek" <j...@s...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> (...) Bałbym się po prostu leczyć zęby u stomatologa,
> interesujace kryterium doboru lekarza...
Tak. Rozumiem, że w państwowej przychodni, na państwowym etacie pracuje lekarz
świeżo po studiach, odbywający tzw staż. Ale jeśli ktoś przez x * 10 lat nei
odważył się na to, by swoje umiejętności zmierzyć z wolnym rynkiem, to do kogoś
takiego strach iść. Tak uważam.

23. Data: 2008-01-13 01:38:09

Od: "jaQbek" <j...@s...eu> szukaj wiadomości tego autora

> nie za bardzo. Tez co lek wypisuje tez jest odpowiedzialny.
Naprawdę? Co mogę zrobić lekarzowi z państwowej przychodni, który postawił złą
diagnozę, przepisał leki na zasadzie "a nuż się uda", kuracja okazała się
niewłaściwa i zmarnowałem tydzień, siedząc w domu i udając, że się leczę ?

24. Data: 2008-01-13 02:15:28

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(K)a wrote:

> nie za bardzo. Tez co lek wypisuje tez jest odpowiedzialny.

ROTFL!!!!

Widziałaś kiedyś lekarza, który poniósł odpowiedzialność za błędną decyzję?
Nie mówię o błędach typu "pomylił penicylinę z piłą łańcuchową"

Albo może widziałaś lekarza, który krytycznie wyraził się o innym lekarzu?

Pewnie widziałaś, bo... nie mieszkasz w Polsce.

--
www.vegie.pl

25. Data: 2008-01-13 02:16:23

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

jaQbek wrote:

> [...]
> złą diagnozę, przepisał leki na zasadzie "a nuż się uda", kuracja okazała
> się niewłaściwa i zmarnowałem tydzień, siedząc w domu i udając, że się

zapytaj tego lekarza, on dość dosadnie powie Ci co możesz mu zrobić. A jego
koledzy murem za nim staną. Ot, mafia.

--
www.vegie.pl

26. Data: 2008-01-13 13:27:40

Od: QWERTY <n...@m...me> szukaj wiadomości tego autora

jaQbek pisze:

> [...]
> postawił złą diagnozę, przepisał leki na zasadzie "a nuż się uda",
> kuracja okazała się niewłaściwa i zmarnowałem tydzień, siedząc w domu i
Próbowałeś "rozwiązanie ostateczne"? ;-)
A tak realnie, to zastosuj zasadę rynku i nie idź więcej do niego. Niech
głoduje jak nie umie wypisać właściwy lek. Co do twojego stanu, to
wygląda na to, że miałeś jednak *samouleczalną* infekcję wirusową, a
wypisane leki miały zaspokoić roszczeniową postawę i nic więcej. To się
często zdarza, więc nie bierz tego zbyt osobiście. Tak już jest.

27. Data: 2008-01-13 15:16:20

Od: "jaQbek" <j...@s...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "QWERTY" <n...@m...me> napisał w wiadomości
> Co do twojego stanu, to wygląda na to, że miałeś jednak *samouleczalną*
> infekcję wirusową, a wypisane leki miały zaspokoić roszczeniową postawę i nic
> więcej.
3 lekarzy stwierdziło bakteryjną infekcję.

28. Data: 2008-01-13 15:45:45

Od: QWERTY <n...@m...me> szukaj wiadomości tego autora

jaQbek pisze:

> Użytkownik "QWERTY" <n...@m...me> napisał w wiadomości
> 3 lekarzy stwierdziło bakteryjną infekcję.
Nic nie pisałeś o wymazach, a objawy nie sugerują inf bakteryjnej.
Jeżeli już, to bakteryjne powikłanie *istniejącej* inf GDO. Antybiotyk -
to najczęściej zapisywany lek z powodu ew. roszczeń, a nie wskazań.
W GB nikt takich rzeczy w ogóle nie leczy. Tylko w Polsce antybiotyk
jest lekiem na wszystko. W Holandii od ok. roku znacznie ograniczyli
możliwość wypisywania antybiotyków ambulatoryjnie i ... absencja spadłą ;-)
Zbyt duża dostępność do lekarza też może być szkodliwa.

29. Data: 2008-01-13 17:17:07

Od: "jaQbek" <j...@s...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Antybiotyk - to najczęściej zapisywany lek z powodu ew. roszczeń, a nie
> wskazań.
No sorry. Czułęm się źle, przedstawiłem lekarzowi (konowałowi) objawy. Ten,
używając wyłącznie stetoskopu, w ciągu 10 sekund osłuchał mnie, po czym
powiedział w tonie nie pozostawiającym cienia wątpliwości "bakteryjna infekcja
górnych dróg oddechowych". Dał antybiotyk, ACC i tyle. Jak czułem, że nie
pomaga, poszedłem do innego lekarza, a ten, nie chcąc się zapewne przemęczać,
osłuchał mnie z dziebka i dał inny antybiotyk. Czy mam rozumieć, iż sugerujesz,
że antybiotyk to taki wytrych dla konowała, któremu nie chce się zdiagnozować
choroby?

30. Data: 2008-01-13 18:26:05

Od: QWERTY <n...@m...me> szukaj wiadomości tego autora

jaQbek pisze:

> Użytkownik "QWERTY" <n...@m...me> napisał w wiadomości
> Czy mam rozumieć, iż sugerujesz, że antybiotyk to taki
> wytrych dla konowała, któremu nie chce się zdiagnozować choroby?

Na początek powiem, że nie używam zwrotów typu "konował", gdyż nikt nie
jest nieomylny. Nie wiem czy dobrze zdiagnozował, czy źle. Wiem tylko,
że medycyna obecnie jest nauką właściwie statystyczną, a więc mogę (w
pewnym zakresie) poruszać się w statystykach zachorowalności. Moje
wątpliwości powstają w wyniku (zbyt?) szybkiego rozpoznania
"bakteryjnego", a nie innego. Są inne drobnoustroje. No nie? Wątpliwość
moja wynika z braku potw. w/w rozpoznania.
Co do "wytrychów", to powiem, że nie chodzi o chęć lub brak chęci
diagnozowania, lecz o odpowiedzialność. Jeżeli dałeś (np. niepotrzebnie)
i nie trafiłeś, to w sumie nic się nie stanie. Antybiotyki w swojej
większości nie są toksyczne. Pochodne indolooctowe są bardziej
toksyczne, a są prawie w każdym kiosku i na stacjach paliw. A jeżeli nie
dałeś i coś, nawet nie z winy lekarza, się stało - to pacjent i jego
otoczenie takiego doktora rozszarpią. Nazywanie lekarzy "konowałami" i
wyczuwalna wyraźna niechęć twoja do tej grupy zawodowej (popraw jeżeli
się mylę) tylko potw. to co piszę.
Zatem antybiotyk stał się uniwersalnym i *oczekiwanym* środkiem leczenia
głównie przez pacjenta. A parafrazując Nerona można twierdzić, że każdy
naród zasługuje na swojego lekarza.
Rozumiem cię. Trafiłeś w tryby i to cię wkurza. Ale przyczyna jest
bardziej złożona i zdecydowanie wychodzi poza granice wątku.

Zabiegi TERAPULS i LASER na zatoki, gdzie w Warszawie ???????
smak witaminy A w kroplach
Co sądzicie o przepisie Tomka Wilickiego
Zaświadczenie od lek.med. pracy za opłatą?
kierowcom wydłużą czas pracy