Re: Dlaczego wstrzymujemy oddech gdy na cos oczekujemy

From: FEniks <x...@p...fm>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Dlaczego wstrzymujemy oddech gdy na cos oczekujemy
Date: Sat, 06 Jul 2013 23:08:26 +0200
<9...@4...net>
<51d03cb3$0$1231$65785112@news.neostrada.pl>
<3ff66w8z315q.tr7iew55jr4w$.dlg@40tude.net>
<51d0645f$0$1263$65785112@news.neostrada.pl>
<op1cwu7qji7v.1348qdjwx3qyl$.dlg@40tude.net>
<51d44f35$0$1447$65785112@news.neostrada.pl>
<iu00aeuz6it5$.1g5nztubxrbsj$.dlg@40tude.net>
<kr2i5f$f1t$1@node1.news.atman.pl>
<51d50892$0$1267$65785112@news.neostrada.pl>
<kr3494$v38$1@node1.news.atman.pl> <kr5tfv$v0c$1@news.icm.edu.pl>
<kr623a$iql$1@node2.news.atman.pl>

W dniu 2013-07-05 11:02, Chiron pisze:

> Najgorsze w naszych dyskusjach jest to, że ja właściwie zgadzam sie w
> większości z tym, co piszesz- jednak nie potrafię Ci tego przekazać.

No to może rację jednak ma Qra, żebyś popracował nad sposobem przekazu?

> końcu już bałem Ci się odpowiadać na tamten wątek o IQ i EQ- bo
> pomyślałem, że cokolwiek nie napiszę- dostanie mi się:-(.

??

> Wiem,
> zdenerwowałaś się przy okazji innego wątku- niemniej jednak...

Ale zrewidowałeś tamten wątek?

> No ale ok- znowu trafiliśmy na niezakończony temat, wypada zakończyć:-).

I co? Postanowiłeś wszystkie tematy pociągnąć teraz za jednym zamachem?

> [...]
> tych, którzy swoich odruchów, instynktów, emocji- nie za bardzo
> rozumieją. Ot, skulić się w kulkę- i przetrwać. Tyle, że nie zawsze to
> najlepsze wyjście. Podałem przykład: konni legioniści rzymscy biegali za
> koniem podczas silnych mrozów. Takich, podczas których na koniach
> zamarzano. Oni tego nie musieli rozumieć- ale ktoś wcześniej zrozumiał-
> i dał taki rozkaz. Celowo nie podaję innego przykładu- bo chcę pokazać,
> że do wyższego zorganizowania, działań uznawanych za rozwijające zarówno
> ludzkość jak i pojedyńcze jednostki- niezbędne jest zrozumienie tych

Oczywiście, że nie zawsze skulenie się w sobie jest najlepszym wyjściem,
ale rozumiesz, co znaczą i jaką siłę mają odruchy bezwarunkowe? To tak
jak zamykanie powiek. Pewnie, że nie zawsze zamknięcie powiek jest
najlepszym rozwiązaniem dla zmęczonego człowieka, np. kierowcy. Ale
czasem nie możesz nad tym zapanować, bo zanim człowiek wymyślił
samochód, natura wymyśliła, jak odpoczywać. ;)

> Pytanie, dlaczego Matka Natura nie zrezygnowała z tych instynktów? Ano-
> bo do przetrwania społeczeństw niezbędne jest istnienie równowagi
> pomiędzy jednym i drugim zachowaniem.

Do przetrwania człowieka jako gatunku.

Ewa