Długi pobyt w Indiach - jakie są najpowazniejsze zagrozenia

1. Data: 2002-04-30 14:54:53

Temat: Długi pobyt w Indiach - jakie są najpowazniejsze zagrozenia
Od: "nygus" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakie lekarstwa powinienem ze sobą wziąść z Europy, jakie sa najpowazniejsze
ryzyka. Wiekszosc czasu, kilka miesiecy spedze byc moze w wielkim miescie
( Kalkuta ) .
Prosze tylko o powazne odpowiedzi

2. Data: 2002-04-30 14:56:05

Od: "nygus" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przy okazji, czy ktos orientuje sie czy w Poznaniu jest zaklad medycyny
tropikalnej? Na AM pewnie..

3. Data: 2002-05-01 08:44:25

Od: "tolo" <t...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przejdz się do sanepidu. Tam się wszystkiego dowiesz, szczególnie o
zalecanych szczepieniach.

4. Data: 2002-05-02 05:55:23

Od: "Jan Werbiński" <j...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nygus" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
najpowazniejsze
> ryzyka. Wiekszosc czasu, kilka miesiecy spedze byc moze w wielkim miescie

Jest tam wiele aptek i nie ma żadnego problemu z zakupem leków. Na wszelki
wypadek weź ze sobą jednorazowe strzykawki, gdyby nie mieli w wiosce,w
której będziesz. Aspirynkę (chociaż też tam to kupisz), węgiel aktywny itp.
Są prywatne szpitale, w których obsługa jest naprawdę OK.

Nie unikniesz biegunki - to normalne po żarciu jakie tam serwują. Absolutnie
nie wolno pić wody, która nie została odkażona lub gotowana 10 minut.
Weź plastry na drobne skaleczenia, bo przydadza się już pierwszego dnia.

Jeżeli zamierzasz poruszać się w rejonach górskich, to weź ze sobą pełną
apteczkę bo w górach (także Nepal) nie ma aptek, a trekking może trwać
tygodniami. Jeżeli sam ich nie wykorzystasz, to możesz komuś podarować. Np
żołnierzom w Nepalu, którym brakuje podstawowych środków opatrunkowych.
--
Jan Werbinski +48 68 3630000 606269777 j...@p...pl
http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl ....._[:]) bul, bul, bul, bul

5. Data: 2002-05-02 10:27:03

Od: "nygus" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

a co z malarią? tyle mowi sie o efektach ubocznych tabletek, a ja mialbym
spedzic 6 mcy w Kalkucie, czy jest to uzasadnione - branie tabletek tak
dlugo?

6. Data: 2002-05-02 11:39:45

Od: "Jan Werbiński" <j...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Mefloquine, chloroquine i inne są bardzo!!! szkodliwe na mózg i wpływają na
zachowanie, zmieniają osobowość.. Aby nie zniszczyć wątroby można je brać
maks 6 tygodni. 2 tyg przed i 2 po ekspozycji. To znaczy, że musiałbyś
ograniczyć pobyt do 2 tyg. Bez sensu.

Nigdy nie brałem tego typu środków, a spędzałem po 2-3 mies w rejonach
zagrożonych malarią (Tajlandia, Indie, Indonezja). Polecam Ci w pobliżu
słodkiej wody długie rękawy i nogawki, kadzidełko do palenia w pokoju,
szczelne okna, spray. Prewencja to najlepsz sposób.

7. Data: 2002-05-02 13:59:41

Temat: Re: Długi pobyt w Indiach - jakie s? najpowazniejsze zagrozenia
Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>słodkiej wody długie rękawy i nogawki, kadzidełko do palenia w pokoju,
>szczelne okna, spray. Prewencja to najlepsz sposób.
Jeszcze moskitiery i niewychodzenie na pole po zmroku.
Zwolennik przyznania Ekspertowi Antynobla.

Jeśli chcesz wysłać mi list, usuń słowa "nie.", "cierpie.", "spamu." i ".qvx" z mego
adresu w nagłówku.

8. Data: 2002-05-02 18:06:40

Od: "nygus" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

niewychodzenie na pole po zmroku

jakie pole?

9. Data: 2002-05-02 22:39:13

Od: "Marek Bieniek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

> niewychodzenie na pole po zmroku
>
> jakie pole?

Po prostu Artur Drzewiecki jest Krakusem albo 'z okolicy'.

:)

m.

10. Data: 2002-05-03 04:56:29

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

>Po prostu Artur Drzewiecki jest Krakusem albo 'z okolicy'.
Zgadza się - w "stolycy" wychodzi się na dwór.:-)))
Zwolennik przyznania Ekspertowi Antynobla.

Jeśli chcesz wysłać mi list, usuń słowa "nie.", "cierpie.", "spamu." i ".qvx" z mego
adresu w nagłówku.

L-karnityna i odchudzanie
Lek na paradontozę
BADANIA KLINICZNE