Dlugie leczenie gronkowca (post podobniez)

1. Data: 2002-12-15 21:18:05

Temat: Dlugie leczenie gronkowca (post podobniez)
Od: Krzysztof Gibas <k...@p...wp.pl.spam> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Chciałbym zasięgnać Waszej porady w sprawie niezmiernie
ciągnącego się procesu leczenia zerwanego ścięgna, które przeszło w
leczenie gronkowca i aktualnie nie ma widoków na jego zakończenie.
Zaczęło się od tego, że mój ojciec zerwał sobie ścięgno. Tyle,
że wtedy jeszcze o tym nie wiedział; po prostu bolała go noga.
Oczywiście nie poszedł do lekarza, miast tego próbując "domowych"
sposobów. Po pięciu tygodniach trafił do szpitala gdzie skierowano go
na operację. Poniżej zamieszczam istotniejsze fragmenty z wypisu:

Oddział Chirurgii Urazowo-Ortopedycznej
Przebywał na oddziale: 02-08-30 do 02-09-05
Rozpoznanie: Reptura tend. Achillei dex. inverata.: S86.0
Zastosowano leczenie: Operacyjne 30.08.02 - Op. plastica tend.
Achillei dex. cum usu fasciae latae.. Gips podudziowy. Kefzol,
Fraxiparine.

Procedury:
83.88 - Operacje plastyczne ścięgna - inne
83.82 - Przeszczep mięśnia/powięzi
93.53 - Założenie innego unieruchomienia gipsowego
93.57 - Założenie opatrunku na ranę - inne
93.1 - Kinezyterapia
99.1 - Wstrzyknięcie lub wlew substancji leczniczej lub profilaktyc
99.2 - Wstrzyknięcie lub wlew innych substancji leczniczych lub pro

Badania laboratoryjne:
C53 - Morfologia krwi 8-parametrowa - Hb-15,8 Ht-46 Er-5070000 L-7900
PL-273000
L43 - Glukoza - 97
M35 - Kreatyna - 0,93
N13 - Mocznik - 31
N45 - Potas (K) - 4,43
O35 - Sód (Na) - 141
A01 - Badanie ogólne moczu (profil) - Bez składników patologicznych

Zalecenia lekarskie: (...) Pobieranie Fraxiparine 0,3 1x1 podskórnie
do 13.09.02

Po ściągnięciu gipsu (6 tygodni od operacji) okazało się, że
rany nie zagoiły się i sączy się z nich ropa. Noga z dnia na dzień
wyglądała coraz gorzej, stawała się czerwona i opuchnięta. Tata
jeszcze w piątek (25.10) był u lekarza i umówił się na poniedziałek na
wizytę, gdy już w niedzielę, kiedy pojawił się w szpitalu ze wzgledu
na zle samopoczucie (noga sczerwieniala niemal do kolana, wysoka
gorączka) kazano mu zostac na oddziale. Oto kolejny wypis:

Przebywał na oddziale: 02-10-27 do 02-12-03
Rozpoznanie: Status post saturationem tendinis Achillei dex. -
30.08.02. Phlegmone cruris cum fistulam purulentam reg. tendinis
Achillei dex. : T79.3

Zastosowano leczenie: Kklimicin Neloren. Detralex Majamil. Majamil.
Venorutan Op codzienne.

Procedury:
93.1 - Kinezyterapia
93.53 - Założenie opatrunku na ranę - inne
99.1 - Wstrzyknięcie lub wlew substancji leczniczej lub profilaktyc

Badania laboratoryjne:
A01 - Badanie ogólne moczu (profil) - bz

Zalecenia lekarskie: (...) Solcoseryl opatrunki

W szpitalu ojciec co 8 godzin dostawał kroplówkę z
antybiotykiem. Na 2 tygodnie przed wypuszczeniem go z oddziału
stwierdzono, że w ropie nie ma już gronkowca, choc wyciek utrzymywał
się aż do wypisu i utrzymuje się nadal (bardzo niewielki).
Problem w tym, że stan nogi znowu zaczął się pogarszać. Przez
tydzien ojciec nie bral zadnych lekow i kiedy poszedl w piątek (13.12)
odebrać wystawiony z opóźnieniem wypis, a noga zdążyła znowu się
zaczerwienić, przepisano mu następujące leki:
Acard (Acidum acetylsalicylum)
Clexane (Enaxaparinum natricum)
Solcoseryl żel

Dziś (niedziela) stan jest już znacznie gorszy,
zaczerwienienie znów siega niemal do kolana, pojawiła się gorączka, a
na dodatek w innym miejscu, mniej więcej na tej samej wysokości co
wciąż niezagojone ranki pojawiło się wybrzuszenie, choć na razie
wycieka krew, a nie ropa. Można powiedzieć, że wróciliśmy do punktu
wyjścia.

Wygląda więc na to, że tata znów trafi na oddział, a ja
chciałbym zapytać co zrobić, aby leczenie było skuteczniejsze. Na co
zwrócić uwagę, czego można spróbować? Bez wielkiego trudu potrafię
bowiem wyobrazić sobie scenariusz, w którym tata po kolejnych dwóch
miesiącach wychodzi ze szpitala (teoretycznie wyleczony), a po
tygodniu tam wraca.
(Dzięki za cierpliwość i za ewentualną pomoc)

--
Pozdrowienia
Krzysiek

2. Data: 2002-12-16 08:55:48

Temat: Re: Dlugie leczenie gronkowca (post podobniez)
Od: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Krzysztof Gibas wrote:
> Czesc!
>
> Chciałbym zasięgnać Waszej porady w sprawie niezmiernie
[...]

Puść kopię pytania również na:

http://www2.gazeta.pl/forum/790620,30353,790602.html
?f=22

Poszukaj tam wątku "trudno gojąca się rana", może zawarte w nim informacje
okażą się w jakimś stopniu pomocne.

Pozdrawiam i życzę sukcesu w zmaganiach z infekcją, andrzej

3. Data: 2002-12-16 09:51:03

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chciałbym zasięgnać Waszej porady w sprawie niezmiernie
> ciągnącego się procesu leczenia zerwanego ścięgna, które przeszło w
> leczenie gronkowca.

Witaj,
Takie oporne na antybiotyki zakażenia (np. gronkowcem złocistym) leczą w
Instytucie Immunologii Polskiej Akademii Nauk we Wrocławiu, ul. Weigla.
http://surfer.iitd.pan.wroc.pl/activity.html

Ola

oczy i komputer
kłopoty z przełykaniem