Do Bożneki pytanie o litewskie zarcie

1. Data: 2001-08-09 15:53:02

Temat: Do Bożneki pytanie o litewskie zarcie
Od: "cezary gmyz" <c...@z...media.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bozeko pojutrze przez tydzien bede na Litwie co mam zamawiac w knajpacha
konkretnie na Zmudzi co mam zamawiac w knajpach, pytam nie tylko o jadlo ale
i o napoje (piwo, wino, nalewki, wodeczka) Czy na Zmudzi je sie jeszcze
niedzwiedzie? :-). Jakie sa ceny w knajpach poza Wilnem?
Czarek

1. Data: 2001-08-09 16:49:33

Temat: Re: Do Bożneki pytanie o litewskie zarcie
Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cezary gmyz" <c...@z...media.pl> napisał w wiadomo?ci
> Bozeko pojutrze przez tydzien bede na Litwie co mam zamawiac w knajpacha
> konkretnie na Zmudzi co mam zamawiac w knajpach, pytam nie tylko o jadlo ale
> i o napoje (piwo, wino, nalewki, wodeczka)

Też sobie pozwolę skrobn?ć. Wprawdzie nie byłem na Żmudzi, a w Auksztocie,
ale jednak:
Żarcie: kołduny, chłodnik (saltibarsciai) - podaj? go z ciepłymi ziemniakami,
wszelkie placki ziemniaczane (bulvinis bliniai), kartacze (cepeliniai)...

Do piwa fajny jest smażony chleb (grzanki z ciemnego - innego w zasadzie na
Litwie nie ma - chleba usmażone na twardo na oleju z czosnkiem) lub groch
ze skwarkami.

Piwo pili?my Uciańskie (Utenos), bo takie gł. było w okolicy - podobne do naszego
Lecha, IIRC.

> Jakie sa ceny w knajpach poza Wilnem?

Niskie. :-)

P.S. Je?li pokręciłem nazwy litewskie, to przepraszam.

--
Konrad J. Brywczyński No use to complain
b...@w...pdi.net If you're caught out in the rain

1. Data: 2001-08-18 17:17:30

Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety, tylko teraz przeczytalam, wiec spoznilam sie z odpowiedzia.
Ale na przyszlosc polecam dokladnie to samo co i Konrad, wszystko jest
bardzo dobre.

Do piwa czasami w kanajpach podaja usmazony panierowany zolty ser i
oczywiscie smazony chrupiacy czarny chleb z czosnkiem - nie ma nic lepszego
do piwa (inny chleb juz tak srednio smakuje). Z piw dobre jest Utenos
(szczegolnie Utenos Auksinis - lubie najbardziej), Sviturio (Szwiturio), nie
najgorszy Kalnapilis, zreszta, troche tego jest, wiec mysle ze da sie cos
wybrac. A omal nie zapomnialam, warto sprobowac Kvietinis (Pszeniczne) - ma
ciekawy smak i jest biale i lekko metne (przed otwarciem butelke trzeba
pobeltac).

Bozenka z Wilna :o)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ICQ 81838200
http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1. Data: 2001-08-19 22:20:53

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> napisał w wiadomości

> A omal nie zapomnialam, warto sprobowac Kvietinis (Pszeniczne) - ma
> ciekawy smak i jest biale i lekko metne (przed otwarciem butelke trzeba
> pobeltac).

Na Litwie robią Weissbier? Super! Będę musiał spróbować. Jest bez problemu
do kupienia w Wilnie? Bo będąc w Auksztocie nigdzie nie spotkałem (wszędzie
był Utenos i Kalnapilis - czyli uciańskie i kowneńskie, jeśli dobrze rozumiem).

--
Konrad J. Brywczyński "Okienka, które nie działają,
b...@w...pdi.net to się za duże pieniądze

1. Data: 2001-08-20 15:03:23

Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak bez problemu kupisz w sklepie, nazywa sie "Kvietinis" .
A kiedy jedziesz do Wilna?

Bozenka z Wilna :o)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1. Data: 2001-08-20 16:58:53

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

> Tak bez problemu kupisz w sklepie, nazywa sie "Kvietinis" .
> A kiedy jedziesz do Wilna?

Na początku września - mam nadzieję - 1 lub 8.

--
K o n r a d J . B r y w c z y ń s k i
private velvet animal oldsmobile mind

Żurek na serwatce