Dziennikarz szuka

1. Data: 2001-08-28 15:11:49

Temat: Dziennikarz szuka
Od: "mz" <m...@y...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Jestem dziennikarzem miesięcznika "Przegląd Readers Digest" i aktualnie
piszę tekst o niebezpieczeństwach związanych z lekami OTC (bez recepty).
Konkretnie chodzi o:
1.przedawkowania 2.interakcje z innymi lekami (nie tylko OTC) 3.znoszenie
się działania różnych leków 4.interakcja z alkoholem.
Chcę zilustrować tekst przykładami KONKRETNYCH OSOB, które np. zatruły się
biorąc lek zawierający składnik uczulający albo brały jakiś parafarmaceutyk
przez wiele lat co się źle skończyło bo nie doczytały ulotki (teza tekstu
brzmi - ludzie nie czytają ulotek i nie pytają lekarzy, ani farmaceutów co
brać). Jeśli ktoś zna takie przykłady lub zna kogoś kto zna proszę o
kontakt.
Poszukuję też SPECJALISTÓW w tego typu tematyce (najchętniej zdolnych i
chętnych do przetłumaczenia nam śmiertelnikom medycznych zawiłości.
Wiem, że mam duże wymagania, ale może komuś będzie się chciało pomóc, więc
Z GÓRY DZIĘKUJĘ!
Michał A. Zieliński
tel. 0502 248 682
m...@y...co.uk

2. Data: 2001-08-28 15:44:05

Temat: Re: Dziennikarz szuka
Od: Wojciech Gołąbowski <w...@g...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mz" <m...@y...co.uk> napisał w wiadomości
> Witam!
> Jestem dziennikarzem miesięcznika "Przegląd Readers Digest" i aktualnie
> piszę tekst o niebezpieczeństwach związanych z lekami OTC (bez recepty).
[ciach]
> (teza tekstu
> brzmi - ludzie nie czytają ulotek i nie pytają lekarzy, ani farmaceutów
co
> brać)

Super. A jeśli fakty nie zgadzają się z tezą, tym gorzej dla faktów?

Wojtek
--
, Wojciech "Voqo" Gołąbowski
. / ,'. ,'| ,'. http://www.golabowski.art.pl

3. Data: 2001-08-29 05:31:51

Od: "piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik mz <m...@y...co.uk> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9mgccn$vo3$...@n...polbox.pl...
> [...]
> chętnych do przetłumaczenia nam śmiertelnikom medycznych zawiłości.
> Wiem, że mam duże wymagania, ale może komuś będzie się chciało pomóc, więc

doniesienia o dzialaniach nieporzadanych lekow sa w IL
jezeli piszesz artykul i szukasz informacji na grupie dyskusyjnej to nie za
dobrze swiadczy o twojej gazecie :)

--
Piotr
www.techfarm.prv.pl

4. Data: 2001-08-29 06:18:02

Od: f...@p...com (Franz Maurer™) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 29 Aug 2001 07:31:51 +0200, "piotr" <p...@p...onet.pl>
wrote:

>doniesienia o dzialaniach nieporzadanych lekow sa w IL
>jezeli piszesz artykul i szukasz informacji na grupie dyskusyjnej to nie za
>dobrze swiadczy o twojej gazecie :)
Bez przesady.... tu sa zywi ludzie a w IL suche dane :)
Osobiscie radzie telefon do jakiegos osrodka informacji
toksykologicznej albo wizyte na toksykologii.

--
Franz M.

expert na pl.sci.medycyna:
"Nogi nie pachna same od siebie, ale od niewlasciwych butow"

5. Data: 2001-08-29 08:01:13

Od: "piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Franz Maurer? <f...@p...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...tpi.pl...
> Bez przesady.... tu sa zywi ludzie a w IL suche dane :)
> Osobiscie radzie telefon do jakiegos osrodka informacji
> toksykologicznej albo wizyte na toksykologii.
>
> --
facet ksztaltuje artykulem opinie publiczna to niech bierze rzetelne dane a
nie odczucia ludzi
kazdy na grupie moze pisac co mu sie podoba a jak duże to ma znaczenie przy
takich danych (ogromne !!!) ktore jeszcze beda rozpowszechniane dalej bez
sprawdzenia (w domyśle plotki)

--
Piotr
www.techfarm.prv.pl

6. Data: 2001-08-29 12:10:12

Temat: Do Franza i Piotra
Od: "mz" <m...@y...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

Franz Maurer? <f...@p...com> wrote in message

> [...]
> Franz M.
>
> expert na pl.sci.medycyna:
> "Nogi nie pachna same od siebie, ale od niewlasciwych butow"

Odpowiadam Franzowi i Piotrowi
Na toksykologię chyba popędzę na Banacha w Warszawie i faktycznie w moim
zawodzie bez żywego człowieka w tekście ani rusz. Thanks.

Moim zadaniem jest opisywać rzeczywistośc, a ta jest taka, że jest wiele
leków bez recepty, które ludzie biorą bez opamiętania potwierdzają to:
łódzkiego konsultanta do spraw farmakologii,dr.
Wojciecha Matusewicza, farmakologa klinicznego, podobne opinie wyraża dr
Meszaros z zakł. farmakologii AM w
Warszawie. Po drugie odczucia ludzi też są ważne pod warunkiem, że zderzy
się się je z "rzetelnymi danymi" (np. od prof. Czarneckiego z UJ). Każdy na
grupie może pisać co chce, a ja chcę tego wysłuchać - bo może to być bardzo
ciekawe. Jeśli chodzi o sprawdzanie to już pisałem o researchu w moim
piśmie. Każdy tekst ktoś sprawdza - słowo po słowie, patrz PRESS 04/2001.
Dzięki za zainteresowanie.
Michał

7. Data: 2001-08-29 18:38:49

Temat: Re: Do Franza i Piotra
Od: f...@p...com (Franz Maurer™) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 29 Aug 2001 14:10:12 +0200, "mz" <m...@y...co.uk>
wrote:

>Po drugie odczucia ludzi też są ważne pod warunkiem, że zderzy
>się się je z "rzetelnymi danymi" (np. od prof. Czarneckiego z UJ).

Mozesz mi wyjasnic znaczenie cudzyslowu w powyzszym zdaniu?

8. Data: 2001-08-30 09:31:34

Od: "Pharmacist" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Franz Maurer™" <f...@p...com> napisał w wiadomości

> Mozesz mi wyjasnic znaczenie cudzyslowu w powyzszym zdaniu?

Ja takze chce sie dowiedziec co on (ten cudzyslow) znaczy, bowiem dla mnie
ow Profesor jest niezaprzeczalnym autorytetem "farmakologicznym"!!!

Pozdrowko
Pharmacist.

9. Data: 2001-08-30 12:22:55

Temat: wyjaśnienie cudzysłowu
Od: "mz" <m...@y...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

Pharmacist <p...@t...pl> wrote in message

> [...]
>
> Ja takze chce sie dowiedziec co on (ten cudzyslow) znaczy, bowiem dla mnie
> ow Profesor jest niezaprzeczalnym autorytetem "farmakologicznym"!!!

Wyjasniam wszystkim dociekliwym niezmiernie ważką kwestię cudzysłowu.
Użyłem tegoż, bo odpowiadałem Piotrowi jego własnymi słowami, cytuję -
"facet ksztaltuje artykulem opinie publiczna to niech bierze rzetelne dane a
nie odczucia ludzi" - koniec cytatu.

Michał

10. Data: 2001-08-31 19:53:37

Temat: Re: wyjaśnienie cudzysłowu
Od: f...@p...com (Franz Maurer™) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>"facet ksztaltuje artykulem opinie publiczna to niech bierze rzetelne dane a

Laskawie trzymaj sie threadu...
Co do cudzyslowu to dalej nie kapuje - jak sie poczujesz kiedy napisze
ze pewien "dziennikarz" chce napisac artukul?
--
Franz M.

expert na pl.sci.medycyna:
"Nogi nie pachna same od siebie, ale od niewlasciwych butow"

Gasprid, Quamatel, Espumisan
Dna Moczanowa
apteka
Ksiazki na I rok farmacji