Do Okulistów lub Optyków - złe olulary???

1. Data: 2003-03-18 10:10:16

Temat: Do Okulistów lub Optyków - złe olulary???
Od: "Jackie" <j...@...o.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
Robiłam sobie ostatnio nowe okulary. Okulistka długo i dokładnie mnie
badała, ( między innymi dlatego, ze podejrzewa u mnie początki jaskry)
i doszła do wniosku, że jednak nic nie będziemy zmieniać, bo w starych
szkłach widziałam najlepiej i najwyraźniej.

Te stare szkła były takie:
OP: -2,5 oś :180 st.
PL: -2,0 oś :175 st.

Odebrałam nowe okulary i niby wszystko w porządku, ale w domu dopiero
( gapa! :) ) zauważyłam na recepcie następujące parametry:
OP: sfera: +0,5 cylinder: -1,0 oś: 5st
OL: sfera: +0,5 cylinder: -1,0 oś: 170st

Coś mi nie gra...

Porównywałam w domu jak widzę w starych i jak w nowych szkłach i
zdecydowanie wyraźniej widzę w starych.
Dzwoniłam do optyka, ale pani doktor , która mnie badała będzie dopiero
jutro i dopiero jutro mogę tam jechać wyjaśnić sprawę.

Czy ktoś z Was może porównać parametry moich okularów na podstawie
tego, co napisałam??? Będę wdzięczna!
--
*******Jackie*******

2. Data: 2003-03-18 21:47:01

Temat: Re: Do Okulistów lub Optyków - złe olulary???
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jackie" <j...@...o.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jutro i dopiero jutro mogę tam jechać wyjaśnić sprawę.
>
> Czy ktoś z Was może porównać parametry moich okularów na podstawie

To nie sa zgodne recepty

casus
spec. ch.oczu

3. Data: 2003-03-21 09:06:40

Od: "Jackie" <j...@...o.pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoba wirtualnie znana, jako "casus" napisała:

> Użytkownik "Jackie" <j...@...o.pl> napisał w wiadomości

> To nie sa zgodne recepty
>
> casus
> spec. ch.oczu

Byłam podobnie tam, gdzie robiłam okulary i faktycznie zrobiono mi
szkła -1,0 na każde oko.
Okulistka, która mnie badała i wypisała błędną receptę będzie dopiero w
środę, a podobno tylko ona może zmienić i poprawić receptę.
Mam pytanie czy do środy mogę chodzić w tych okularach, które mi
zrobili? Pani optyk powiedziała,że tak. Widzę w nich dobrze, ale jednak
tamte szkła były mocniejsze ( -2,5 i -2,0 ). Okularów używam
najczęściej do czytania i pracy przy komputerze, a obecnie pracuję przy
nim bardzo długo i MUSZE być w okularach. Jak na ironię w starych pękła
mi oprawka i nie mogę ich założyć na uszy:)
Dodam jeszcze, bo chyba wcześniej nie pisałam, że mam astygmatyzm i
kiedyś, zanim zauważono te wadę nosiłam szkła + .

-
*******Jackie*******

4. Data: 2003-03-23 17:29:47

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Okulistka, która mnie badała i wypisała błędną receptę będzie dopiero w
> środę, a podobno tylko ona może zmienić i poprawić receptę.

Tego nie rozumiem - nie ma innego okulisty? nie ma odpowiedzialnosci firmy?
dziwne...

> [...]
> nim bardzo długo i MUSZE być w okularach. Jak na ironię w starych pękła
> mi oprawka i nie mogę ich założyć na uszy:)

Mozesz

casus

po porodzie
upławy u trzynastolatki