Do dereniowcow

11. Data: 2002-06-24 12:34:21

Temat: Re: Do dereniowcow
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> wrote in
news:3sudhu4p5asf763qog9ksl6tkaqpj71m9t@4ax.com:

> W ogrodzie botanicznym, obok dereni (m.in. chyba i szwedzkiego)
> również ślimaków nie było...

We Wro? Mamy szwedzkiego? Oo! Zaraz ide popatrzec, bo chyba mi jakos
umknal.

> A może to podłoże w donicy jest jakieś takie zwabiające ślimaki?

Podloze dla rododendronow + kwasny torf (bo byla resztka) + troszke
rodzimej gleby, tez kwasnej. Do podloza nie ida, bo zostalo troche, do
torfu tez nie (j.w.), a ziemie maja na calej dzialce dookola. Wiec chyba
nie to. No chyba, ze mieszanka wydziela jakies upojne wonie.
Ewa Sz.

12. Data: 2002-06-24 12:37:09

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Majka" <m...@z...szczecin.pl> wrote in news:af725p$ns2$1@news.tpi.pl:

> Z własnych doświadczeń z walki ze ślimakami mogę doradzić:
> kup ŚLIMAKOL w sklepie ogrodniczym ( pudełko z niebieskimi granulkami
> ma starczyć na 200 m kw), kosztuje 12-13 zł, posyp nimi okrąg wokół
> rośliny lub doniczki i masz spokój. Żaden ślimak nie zeżre Ci rośliny,
> bo zanim do niej dojdzie, to padnie martwy. Pozostanie Ci tylko
> zamiatać lub łopatką robić porządek.
>
> Majka

Sprobuje, ale z moich doswiadczen wynika, ze gdy jest cos, co je ciagnie
bardzo mocno, to w koncu padnie tyle, ze reszta po trupach przejdzie.
Mialam tak z podkolanami. A nie chce z kolei sypac duzo srodkow, bo to
zawsze chemia. Tutaj dodatkowo niebieska :-))
Pozdrowienia - Ewa Sz.

13. Data: 2002-06-24 13:13:27

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęœniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
8...

> [...]
> A nie chce z kolei sypac duzo srodkow, bo to
> zawsze chemia. Tutaj dodatkowo niebieska :-))

Te niebieskie granulki są przysmakiem ślimaków i je przywabiają (miejmy
nadzieję, że bardziej niż dereń) i dodatkowo nie rozpuszczają się na
deszczu. A po trupach nie przejdą, tylko dopadną pozostałych granulek lub w
ostateczności zjedzą trupy.
Pozdrawiam
Majka

14. Data: 2002-06-24 14:26:06

Temat: Re: Do dereniowcow [OT]
Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

OT-

A moglibyście być takj mili i wskazać mi w internecie strony na
których znalazłbym zdjęcia umożliwiające mi rozpoznanie derenia (i
może przy okazji aronii) Wsadziłem jakiś czas temu parę różności i
zapomniałem, które gdzie (dla mnie ważniejsze, że jest niż jak się
nazywa) ale teraz się zastanawiam co to za chabazie mi rosną - żadne
jeszcze nie owocuje a i kwiatków brak. W literaturze posiadanej
zdjęcia jakieś takie nieprzystające, a i typów od ch...y i trochę.
Pomóżcie

Pozdrawiam
Qwax

15. Data: 2002-06-24 17:02:26

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Ewa Szczę?niak

>Pytanie troche nietypowe. Kupilam sobie Cornus suecica, wsadzilam
>tymczasowo do pojemnikow i zaczelo sie. Bez wzgledu, gdzie postawie donice,
>jakie cuda by nie rosly kolo niej, zawsze w nocy wlezie mi do srodka
>przynajmniej jeden slimak. I zre. Jesli donice stoja na srodku klepiska bez
>zdzbla trawy jest to samo. Czy ten gatunek tak ma? Tzn. gatunek derenia, o
>slimaki nie ma co pytac... Bo jak tak, to nie bede sie szarpac - przeciez
>jak go wsadze do gruntu to mi wraze slimory zlikwiduja oba krzaczki w ciagu
>nocy.
Pozdrowienia - Ewa Sz.

Siegnolem do literatury:

Dr Markus Bollinger
Dr Matthias Erben
Dr Bruno P.Kremer
Ernst Lautenschlager
Stefan Buczacki
Christopher Brickell
Eleanor Lawrence
Denise Greig
Dalys Newman
Tim Nort
Dr Peter Lavarack
Dr Julie Silk
Dr Rosa MacDonald
Prof Kristo Pienar
Stephen Ryan
Michelle Harmony

Wszyscy specjalizowali sie w dereniach, pisza ze problemow z slimakami nie
ma, dereni nie lubia.
Moze Tobie tego derenia nie slimaki zjadaja :-))

P.s.
Ma sie biblioteczke:-))
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich
Boguslaw Radzimierski.

http://www.ogrod-botaniczny.pl

16. Data: 2002-06-24 17:08:32

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> writes:

> We Wro? Mamy szwedzkiego? Oo! Zaraz ide popatrzec, bo chyba mi jakos
> umknal.

A nie, przepraszam, to był kanadyjski. Dopiero teraz w domu miałem
okazję popatrzeć na zdjęcia...

> [...]
> torfu tez nie (j.w.), a ziemie maja na calej dzialce dookola. Wiec chyba
> nie to. No chyba, ze mieszanka wydziela jakies upojne wonie.

Oj, wydziela. Szcególnie w takie upały. Czy upojne, to śmiem wątpić,
ale mój torf po prostu śmierdzi. :-)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Były trzy Lizy. Raz a'propos Liz
Powiedział ktoś na Akropolis:

17. Data: 2002-06-24 17:12:10

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Qwax" <...@...q> writes:

> A moglibyście być takj mili i wskazać mi w internecie strony na
> których znalazłbym zdjęcia umożliwiające mi rozpoznanie derenia

A poszukaj sobie: www.google.com i wpisz: dereń, cornus i przebieraj,
wybieraj, oglądaj...

Pozdrawiam,
Grzesiek, zarażony dereniami przez Inkę i Herr Zablockiego[1] :-)

[1] Irek, tak Niemcy na Cię wołają?
--
Pewien młody młynarczyk w Messynie
Chujem mąkę mełł w tamtejszym młynie.

18. Data: 2002-06-24 17:32:39

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) writes:

> Siegnolem do literatury:
[...]
> Ma sie biblioteczke:-))

O w mordę... Cóż rzec, ten, tego -- zazdroszczę.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Był taki młodzieniec w Insbrucku,
Co strzelał z kutasa jak z łuku.

19. Data: 2002-06-24 17:35:08

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> Skąd Wy wszyscy te ślimaki bierzecie????
> Tez bym sobie zahodowł i spożył.... :-)
> A napiszże co to cornus suecica. Może tez bym to zakupił i zwabił troche
> smacznego mięska... :-)))

Wiesz -zaczynam podejrzewać ,że to efekt ciągłej walki chemicznej,a to z
mszycami,a to z mrówkami albo innym szkodnikiem. Gdzieś została zachwiana
równowaga,czegoś zabrakło i teraz mają ślimaki.

J.Krzysztof Chiliński - Serwis "muszlowcowy" Milanówek
j...@p...pl j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch1
j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch2 - O rekinach
Praca : j...@i...pl - http://www.tymofarm.pl/

20. Data: 2002-06-24 18:06:05

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

A mojej żeonie to dopiero byś zazdrościł.
;-)))

> O w mordę... Cóż rzec, ten, tego -- zazdroszczę.

A ja Tobie, swobody wypowiedzi, znaczy się ogonków, jak kiedyś kilka
takich zamieściłem, to mnie wyklęli od czci i wiary.
A teraz? Nic.
Patrzcie Państwo jak to sie czasy zmieniają. Ale nie wszystko.
Bo niektórzy ludzie nie, albowiem przy swoim trwają. Widać tak w genach
mają.
;-)))
--
Pozdr. Jerzy Nowak