Do derenowcow

1. Data: 2002-08-30 11:11:45

Temat: Do derenowcow
Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

Pierwszy kg owocow derenia, umyty i nakluty, zalany zostal mieszanina
spirytusu i wodki. Pieknie wyglada, oczy cieszy a za jakis czas gardelko.
Uwazajcie, bo u mnie powoli deren opada. Ani sie obejrzycie a owocow nie
bedzie.

Irek kochany

2. Data: 2002-08-30 22:56:05

Temat: Re: Do derenowcow
Od: "haes" <h...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Irek Zablocki napisal:
> Pierwszy kg owocow derenia, umyty i nakluty, zalany zostal mieszanina
> spirytusu i wodki. Pieknie wyglada, oczy cieszy a za jakis czas gardelko.

a moje dereniowe krzewy jeszcze za mlode by owocowac, ale z zaprzyjaznionego
ogrodu przywiozlem we wtorek 1,5 kg owoców i w srode zalalem mieszanina
spirytusu i wódki :)) Dodalem tez 25g suszonych czarnych jagód i juz nie
moge sie doczekac :))

haes

PS. Cytata z literatury:
Trzy sa warunki zrobienia dobrej nalewki:
[...] uzywanie spirytusu najczystszego [...]
[...] aby owoce nie za dlugo lezaly w spirytusie [...]
Trzecim i ostatnim warunkiem, a najtrudniejszym do wykonania, jest zrobiona
nalewke po przefiltrowaniu zapieczetowac w butelkach i zostawic w
spokojnosci na szesc miesiecy najmniej, przez co sie skoncentruje i bedzie
dopiero rzeczywiscie doskonalym.
- Lucyna Cwierczakiewiczowa: "Jedyne praktyczne przepisy konfitur, marynat,
wedlin, wódek, likierów, win owocowych, miodów oraz ciastek". Warszawa 1885.

3. Data: 2002-09-03 11:37:09

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"haes" <h...@k...chip.pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
> ogrodu przywiozlem we wtorek 1,5 kg owoców i w srode zalalem mieszanina
> spirytusu i wódki :)) Dodalem tez 25g suszonych czarnych jagód i juz nie

Zauwazylem, ze w parku rosna rozne odmiany derenia. Pierwsza ma male, ostro
zakonczone owoce, przypominajace berberys i wczesniej dojrzewa. Wlasciwie
juz po nich. Druga ma wieksze i bardziej cylindryczne, jak gdyby scisniete z
obu koncow. Ta dopiero teraz zaczyna dojrzewac.
Nie nakluwales owocow? Wiesz, co do tego jest dobre? Sa takie widelczyki do
ziemniakow w mundurkach. Takie tryzuby. Wystarczy je do siebie scisnac i
zupelnie szybko nakluwa sie derenie, obracajac je w palcach.

> PS. Cytata z literatury:
> Trzy sa warunki zrobienia dobrej nalewki:
> [...] uzywanie spirytusu najczystszego [...]

Jak najbardziej.

> [...] aby owoce nie za dlugo lezaly w spirytusie [...]

Tzn. ile? Ja swoje bede macerowal nawet i pol roku.

> [...]
> nalewke po przefiltrowaniu zapieczetowac w butelkach i zostawic w
> spokojnosci na szesc miesiecy najmniej, przez co sie skoncentruje i bedzie

Owszem trudne ale zauwaz, ze dzis tylko ludzie nadprzyrodzonych przymiotow,
jak Ty i ja, i niewatpliwie inni tradycjonalisci, sami robia trunki. Reszta
chleje austriacki spirytus drzewny albo ruska barbeluche.

> - Lucyna Cwierczakiewiczowa: "Jedyne praktyczne przepisy konfitur,
marynat,
> wedlin, wódek, likierów, win owocowych, miodów oraz ciastek". Warszawa
1885.

Powinnismy powiesic sobie portret pani Lucyny, obok Marszalka, Jana Pawla II
oraz Malysza, nieprawdaz?

Irek kochany

Paprocie
MAZARI PALM - Nannorrhops ritchiana