Do trzymających najpiękniejsze rośliny :-)))))))

1. Data: 2002-08-06 13:14:20

Temat: Do trzymających najpiękniejsze rośliny :-)))))))
Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czas ogławiać krzewy. I prześwietlić by grona pełne nasłonecznienie miały.
Pozdrawiam :-)
Janusz

2. Data: 2002-08-06 20:56:11

Temat: Re: Do trzymających najpiękniejsze rośliny :-)))))))
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@p...pl> writes:

> Czas ogławiać krzewy.

A co tu ogławiać? Toż to wyciąć trzeba przy ziemi :-)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
W Gwatemali dyktatorów paru
Ogłupili do tego stopnia cały naród

3. Data: 2002-08-07 07:32:24

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisal:

> Czas ogławiać krzewy. I prześwietlić by grona pełne nasłonecznienie miały.

Już mu pousuwałam te nieślubne dzieci :-) Co to jest ogławianie?
Kojarzy mi sie dekapitacja ;-)

Krycha&Co(ty)

4. Data: 2002-08-07 09:05:14

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

> Już mu pousuwałam te nieślubne dzieci :-) Co to jest ogławianie?
> Kojarzy mi sie dekapitacja ;-)

Kojarzenie prawidłowe. :-)))
Dla lepszego dojrzewania gron należy usunąć zbędne pochłaniacze pokarmu w
postaci górnej części latorośli.
Przycina się owoconośne latorośle nad 4-8 liściem nad najwyżej położonym
gronem ( w zalezności od wielkości liści - pozostawia się mniej liści u
odmian o dużych liściach, więcej u odmian mających liście mniejsze).
Pozdrawiam :-)
Janusz

5. Data: 2002-08-07 10:07:41

Od: Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Osobnik Krystyna Chiger z adresu <k...@p...pl> napisał:

> Już mu pousuwałam te nieślubne dzieci :-) Co to jest ogławianie?

Wydaje się, że stosowanie określenia "ogławianie" do krzewów czy drzew nie
jest właściwe i może wprowadzać niewłaściwe skojarzenia.
Określenie "ogławianie" lepiej jest stosować do pędów - w przypadku
winorośli, lub do roślin jednopędowych.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

6. Data: 2002-08-07 10:16:49

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisal:

> [...]
> gronem ( w zalezności od wielkości liści - pozostawia się mniej liści u
> odmian o dużych liściach, więcej u odmian mających liście mniejsze).

Liście ma duże, za to owocki małe :-) Może po tej dekapitacji będą
większe, dziękuję.

Krycha&Co(ty)

7. Data: 2002-08-07 10:41:30

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> napisał w wiadomości

> [...]
> jest właściwe i może wprowadzać niewłaściwe skojarzenia.
> Określenie "ogławianie" lepiej jest stosować do pędów - w przypadku

I o to dobrodzieju chodzi, o to chodzi! :-)
Jednak.... gdy na krzewie winorosli nie ma latorośli bez gron, i trzeba
ogławiać wszystkie latorośle na krzewie to w jakiś sposób uprawnione jest
sformułowanie "ogławianie krzewów". :-)
Nie pisałem przeciez o jakichś innych badylach tylko.. jak w tytule! :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

8. Data: 2002-08-07 11:01:35

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
trzymamy
> a stoi ona o własnych siłach w gruncie.
> Proponuje stosowanie słowa "pielęgnowanie", "uprawianie", "prowadzenie" i
> nie proponuję słowa "hodowanie".
> Tak, więc, temat mógłby brzmieć "Do uprawiających najpiękniejsze rośliny
> wśród winorośli :-)".
> Oczywiście, wiem, że tak chciałeś napisać tylko ów pośpiech, owe myślenie
na
> skróty...
> Zaznaczam, że nie pozwoliłbym sobie na robienie uwag w sprawie błędów
> ortograficznych, chyba, ze te byłyby pisane celowo na zasadzie

Masz Krzysztofie racje! Trzymac to mozna kury i kaczki lub kozy jesli taka
jego orientacja seksualna. A Pan Czapski zamiast, jak przystalo na
prawdziwego Sarmate, zajac sie problemem Starki w Rzeczpospolitej, mowe
ojczysta przeinacza. Jak ja tam kiedys wpadne do tego Lublina, to zapije
Imc. Czapskiego na smierc.

Irek kochany

9. Data: 2002-08-07 11:05:58

Od: Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

10. Data: 2002-08-07 12:12:52

Temat: Re: Do trzymających najpiękniejsze rośliny :-))))))) - długawe niestety!
Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie przekonałeś mnie.
> Żeby tak mieć Mały Słownik Języka Polskiego!

Nawet nie starałem się Ciebie przekonywać! Po prostu Cię poinformowałem.
Natomiast sprawa przyswajania informacji to naprawdę jest kwestia osobnicza.

> [...]
> a stoi ona o własnych siłach w gruncie.
> Proponuje stosowanie słowa "pielęgnowanie", "uprawianie", "prowadzenie" i

Zgadzam się, że zwyczajowo "hodowanie" i "hodowla" jest zarezerwowane dla
zwierząt.
Jednakże moje gwarowe (moja gwara taka sama dobra jak każda inna)
"trzymanie" pochodzi od "utrzymywania" ( o pięknych utrzymankach
słyszał???). Zresztą np Krycha trzyma konie - to co? podtrzymuje je
biedactwa by się nie wywracały?
Puryzm językowy może doprowadzić do absurdów.
W komunikowaniu najistotniejszym problemem jest prawidłowy odbiór przekazu.
Naprawde po przeczytaniu tytułu wątku pierwszą Twoją myślą było, że piszę do
jakiejś dziwnej grupy sterczącej w ogrodach i podtrzymującej osobiście
rośliny????? :-)))))

> [...]
> wśród winorośli :-)".
> Oczywiście, wiem, że tak chciałeś napisać tylko ów pośpiech, owe myślenie

He! he! swoje dziecko w brzuch chcesz mi włożyć??? Się nie da! :-)
Napisałem "do trzymających ( w domyśle - niech Ci będzie - uprawiających ,
posiadających) najpiekniejsze rośliny". I tyle! Bo przecież powszechnie
wiadomo które są najpiękniejsze! :-))))
Gdym chciał nadac sens sugerowany przez Ciebie byłoby "najpiękniejsze z
najpiękniejszych".
Bądź łaskaw zwrócic uwagę, że dla WSZYSTKICH respondentów tego wątku tytuł
był JEDNOZNACZNY.
Zresztą dla Ciebie przecież także bo spośród tylu roślin na tym globie
wymieniasz w swoim liście TYLKO winorośla! :-)
Rozumiem, ze chciałeś się z nudów trochę poprzekomarzać! Nie ma sprawy!
zawsze do usług! :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

A może arbuzy?