Dobra książka kucharska

1. Data: 2000-06-09 09:01:10

Temat: Dobra książka kucharska
Od: "Marta" <m...@e...elblag.pl> szukaj wiadomości tego autora

Postanowiłam się szarpnąć na jakąś dużą "Kuchnię Polską" - ceny oscylują w
granicach 100zł czyli dużo. Nie chcę kupić jakiegoś badziewia, dlatego może
ktoś podzieli się uwagami nt. posiadanych przez siebie książek.
W tej chwili nie mam żadnej pozycji kucharskiej i wszystko robię "na czuja"
oraz z zasłyszanych opowieści i tak jest całkiem nieźle, tylko czasem
brakuje mi natchnienia i tego właśnie spodziewam się po nowym nabytku.
Chciałam obejrzeć w księgarni, ale jak raz interesujące mnie pozycje były
zafoliowane i guzik z tego wyszło.
Koleżanka posiada "Kuchnię Polską" wyd. Reader's Digest - na pierwszy rzut
oka nieźle wygląda (poza ceną ;-)), ale wg. koleżanki jest "mało praktyczna"
i w zasadzie nieużywana (fakt, że ona akurat nie przepada za gotowaniem).

Warunki jakie stawiam dobrej książce:
1. Wszystko w jednym (a nie osobna książka z mięsem, osobna z rybami itp.) i
nie dietetycznie
2. Po otworzeniu ślinka cieknie i aż się chce gotować czyli trochę dobrych
zdjęć musi być - moja mama ma taką KP z lat 70-tych, może i przepisy niezłe,
ale jak popatrzeć na zdjęcia to KFC wydaje się rajem ;-)
3. Nie dla upośledzonych manualnie (czyli pozycje typu gruby album z samymi
zdjęciami: tak kroimy chleb, tak smarujemy masłem itd., w rezultacie jeden
prosty przepis zajmuje 4 strony)
4. cena max. 150zl

I co byście polecili?

1. Data: 2000-06-09 09:19:24

Temat: Re: Dobra książka kucharska
Od: "Jarek" <n...@u...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam ze Świata Książki - zapisz się i dostaniesz ją za pół ceny (ok. 40
zł.) - przynajmniej była tam w takiej ofercie....

Ale może jak nie chcesz się zapisywać to popytaj wśród znajomych, czy ktoś
nie jest zapisany i nie mógłby Ci tej książki zamówić...

Jarek

PS.
A tak jeśli chodzi o Twoje warunki to spełnia je ta książka w zupełności.

1. Data: 2000-06-09 10:43:08

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marta <m...@e...elblag.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:qn205.17431$q...@n...tpnet.pl...
> [...]
samymi
> zdjęciami: tak kroimy chleb, tak smarujemy masłem itd., w rezultacie jeden

Abstrahujac od fotografi to najbardziej tym kryteriom odpowiada
www.kuchnia.3miasto.pl

Jader

1. Data: 2000-06-09 10:56:24

Temat: Odp: Dobra książka kucharska
Od: "Marta" <m...@e...elblag.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jader <j...@p...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych

> Abstrahujac od fotografi to najbardziej tym kryteriom odpowiada
> www.kuchnia.3miasto.pl

To nie to. Papier jakoś bardziej działa mi na wyobraźnię niż ekran monitora
(nawet po wydrukowaniu nie ma odpowiedniego efektu). Zaglądam tam czasem,
ale raczej w poszukiwaniu konkretnej potrawy niż natchnienia.
Może dlatego, że internet mam w pracy, a gotuję w domu, na przeglądanie
przepisów też nachodzi mnie raczej wieczorkiem.

1. Data: 2000-06-09 11:55:11

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Marta <m...@e...elblag.pl> wrote in message
> [...]
może
| ktoś podzieli się uwagami nt. posiadanych przez siebie książek.

Mamy w domu zarówno wspomnianą przez Ciebie Kuchnię Polską z lat
70, jak i tę Reader's Digest. Obie są niezłe, choć nieco inne.
Pewne rzxeczy się nie powtarzaja. IMHO w tej RD są lepiej
opracowane takie podstawowe sprawy - jak zrobić jakiś typ dania,
a rzeźbienie pozostawiają w dużym stopniu Tobie, choć pełne
przepisy też są. W tej starej trochę mnie denerwują przepisy
w różnych wesjach Chrust I, Chrust II.

Mamy też oczywiście szereg innych zwykle mniejszych książek.
B. sobie cenię np. książki, jakie dołączone były do kuchenek
mikrofalowych Sharpa. Wszystkie przepisy można spokojnie zrobić
w tradycyjnej formie, a proporcje są świetnie opracowane (np.
to w tej ksiażce trafiłem na dobry przepis na ever-greena tej
grupy - ciasto na pizzę).

--
Konrad J. Brywczyński "Mijaj zdrów
b...@w...pdi.net Otwarte okna"

1. Data: 2000-06-09 16:28:22

Od: "Grzegorz Pajak" <g...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Może dlatego, że internet mam w pracy, a gotuję w domu, na przeglądanie
> przepisów też nachodzi mnie raczej wieczorkiem.

Tez tak mam.

Mialem kiedys ochote kupic KP - ta z wydawnictw ekonomicznych (chyba?) ze
wzgledu na spora ilosc sensownych przepisow. I byc moze kiedys to zrobie,
ale na razie zakupilem "Najlepsze przepisy kuchni polskiej" M.Łebkowskiego -
I BARDZO MI SIE TO SPODOBALO.
Nie mam pod reka linku do niej, ale jakies info znajdziesz na stronach
www.merlin.com.pl , www.proszynski.com.pl , lub w ich drugiej ksiegarni
www.kkkk.com.pl . Ceny wysylkowe 80 zl plus koszty wysylki (A4, twarda
oprawa, gruba!).

Sporo zdjec (dobrych!), dobre wprowadzenia (nie tylko o rodzaju potrawy, ale
o tez np. z czym i w czym ja podawac, jak robily to nasze prababcie, itp.) i
ciekawe przepisy.
Polecam goraco!.

Grzegorz Pająk

1. Data: 2000-06-09 17:46:14

Od: "Zalewscy" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta zapytala, jak ksiazke kucharska byśmy polecili?

Proponuje:
-otworzyc ikonke plik
-utworzyc nowy plik o nazwie przepisy
-a w nim kolejno: rybki, miesko, slodkowsci, warzywa, vege itd, itp
-sukcesywnie przeciagac przepisy pojawiajace sie na grupie
-a po kilku miesiacach masz oryginalna, w 100% sprawdzona, bogata w
przypowiesci znawcow i historyjki naocznych swiadkow, *jedyna* w swoim
rodzaju ksiazke kucharska
pozdrowienia
Ula

1. Data: 2000-06-09 21:32:17

Temat: jogurt naturalny do sosu
Od: "Malgorzatka" <M...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochani!
Robilam wczoraj miesko i wpadlam na pomysl zeby zagescic powstaly sosik
jogurtem naturalnym. No i albo pomysl byl kiepski albo zle go zrealizowalam
(po prostu wpakowalam jogurt do goracego sosu) - no i zwazyl sie...
Co o tym sadzicie (bo co sadzi o tym moj maz juz WIEM...)..
Ja biedny Mis (w skrocie Jamis)..
Pozdrowienia,
Malgorzatka

1. Data: 2000-06-10 02:23:32

Od: "dla wtajemniczonych Piernix" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Zalewscy <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:G3a05.19639$q...@n...tpnet.pl...

> [...]
> -a po kilku miesiacach masz oryginalna, w 100% sprawdzona, bogata w
> przypowiesci znawcow i historyjki naocznych swiadkow, *jedyna* w swoim

uzupełnić, bo taka możliwość istnieje.
i powycinaj te przepisy, które ci odpowiadają.
skarb.

1. Data: 2000-06-10 12:43:07

Od: "Anna" <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8...@K...Brywczynski...
> Marta <m...@e...elblag.pl> wrote in message
> może
>
> Mamy w domu zarówno wspomnianą przez Ciebie Kuchnię Polską z lat
> 70, jak i tę Reader's Digest. Obie są niezłe, choć nieco inne.
/ciach/

Też mam tę Reader's Digest. Wydanie - śliczne. Dużo kolorowych zdjęć,
wytłumaczone wiele rzeczy i w teorii i praktyce, ale zauważyłam jedną rzecz:
tam trzeba wiele kombinować od siebie, żeby te potrawy były DOBRE. Wiele z
nich - kiedy stosuję się ściśle do przepisu - wychodzi jakichś takich
mdłych, nijakich, np pierogi ruskie - kto widział dawać tylko szczyptę soli
czy pieprzu?!??!? Ale poza tym jest w porządku i inspirująca.

peace,
fire

Anna

m...@h...com