Dobra pora tujom

1. Data: 2008-05-12 11:21:57

Temat: Dobra pora tujom
Od: "ewa" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chciałam zapytać, czy każda pora jest dobra na ścinanie wierzchołków tuj?
Chcę trochę obniżyć swój szpaler. Nie uschną, jeśli teraz to zrobię? Przy
okazji, znacie może jakąś metodę na to, żeby obciąć równo?

2. Data: 2008-05-12 11:32:25

Temat: Re: Dobra pora tujom
Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

ewa pisze:
> Chciałam zapytać, czy każda pora jest dobra na ścinanie wierzchołków
> tuj? Chcę trochę obniżyć swój szpaler. Nie uschną, jeśli teraz to
> zrobię? Przy okazji, znacie może jakąś metodę na to, żeby obciąć równo?
Równo, a przede wszystkim wygodnie - to czymś takim:
http://www.allegro.pl/item358798093_gardena_nozyce_t
eleskopowe_ths_400_gwarancja_3lat.html

Pozdrawiam,
Krzysztof

3. Data: 2008-05-12 19:57:27

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ewa" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> Chciałam zapytać, czy każda pora jest dobra na ścinanie wierzchołków tuj?
> Chcę trochę obniżyć swój szpaler. Nie uschną, jeśli teraz to zrobię? Przy
> okazji, znacie może jakąś metodę na to, żeby obciąć równo?

Thuja obcięta równo to dla mnie niemiły widok.
Obcinam pędy te grubsze tak, aby obniżyć jej wysokość i wierzchołek był
niższy, ale składał się z drobnych
gałązek w miarę stanowiących tą samą wysokość.

Pozdrawiam Krycha.

4. Data: 2008-05-13 11:06:39

Od: "ewa" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za obie odpowiedzi. Nożyce, biorąc pod uwagę moje male potrzeby, są
za drogie.
Mam zamiar obcinać tylko wierzchy, ale w dalszym ciągu nie wiem, czy o tej
porze roku można ścinać, czy nie powinnam była tego zrobić bardzo wczesna
wiosną. Nie uschną , jeśli teraz je zetnę? Tylu tu doświadczonych
ogrodników, może ktoś mógłby mi odpowiedzieć?

5. Data: 2008-05-13 12:27:50

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:g0bsqp$c5r$1@atlantis.news.neostrada.pl ewa
<e...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> bardzo wczesna wiosną. Nie uschną , jeśli teraz je zetnę? Tylu tu
> doświadczonych ogrodników, może ktoś mógłby mi odpowiedzieć?

Hejka. Nikt nie napisał, że nie można. Tnij! :-)
Pozdrawiam ryzykancko Ja...cki

[identyfikacja]
Torf na trawniku
Pachnące na balkon - prośba o porad