Re: Doktorat bez studiow doktoranckich

From: Sławomir Żaboklicki <z...@n...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: Doktorat bez studiow doktoranckich
Date: Mon, 28 Apr 2003 17:53:38 +0200
Sender: z...@p...onet.pl@pj73.szczecin.sdi.tpnet.pl

Użytkownik "Lukasz" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
news:b8j6t0$4tm$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam!
> Czy aby uzyskać tytuł doktora konieczne są studia doktoranckie?
Jakie są
> inne drogi prowadzące do tego celu? W jakim czasie można uzyskać
> doktorat (nie na drodze studiów doktoranckich, bo te z reguły trwają
4
> lata)?

Takie rzeczy są regulowane ustawowo i statutem uczelni. Jka znajdziesz
promotora i on zgodzi się Cię poprowadzić, to nic nie stoi na
przeszkodzie.
Oczywiscie trzeba napisać jakies podanie do Rady Wydziału, jest też
problem
zdania określonych egzaminów (te wyznaczy Ci Rada). Musisz też liczyć
się z koniecznością poniesienia pewnych opłat. Nie wiem, jak to jest
na różnych uczelniach, ale może to wynosć kilka tysięcy. Niektóre
uczelnie
wymagają też kilku artykułów.
Czyli najważniejsza rzecz, to znaleźć promotora. Jeśli przychodzisz do
niego
z dobrym pomysłem na pracę, to może byc łatwiej.

SZ