Doktorat bez studiow doktoranckich

1. Data: 2003-04-28 12:29:55

Temat: Doktorat bez studiow doktoranckich
Od: "Lukasz" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Czy aby uzyskać tytuł doktora konieczne są studia doktoranckie? Jakie są
inne drogi prowadzące do tego celu? W jakim czasie można uzyskać
doktorat (nie na drodze studiów doktoranckich, bo te z reguły trwają 4
lata)?

2. Data: 2003-04-28 13:46:02

Temat: Re: Doktorat bez studiow doktoranckich
Od: Henryk Kliński <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2003-04-28 14:32:07

Od: amfora <a...@w...org> szukaj wiadomości tego autora

Lukasz <p...@i...pl> wrote:
> [...]
> inne drogi prowadzące do tego celu? W jakim czasie można uzyskać
> doktorat (nie na drodze studiów doktoranckich, bo te z reguły trwają 4

Jeżeli zostaniesz zatrudniony przez uczelnię na stanowisku asystenta
to masz ok. 8 lat na napisanie pracy doktorskiej.
Niestety podstawy prawnej chwilowo nie mogę zlokalizować. :(

amf.

--
./|\. http://akson.sgh.waw.pl/~ad20082/ ./|\.
Kiedy jestem glupia - tolerują mnie,

4. Data: 2003-04-28 15:53:38

Od: Sławomir Żaboklicki <z...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lukasz" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> inne drogi prowadzące do tego celu? W jakim czasie można uzyskać
> doktorat (nie na drodze studiów doktoranckich, bo te z reguły trwają

Takie rzeczy są regulowane ustawowo i statutem uczelni. Jka znajdziesz
promotora i on zgodzi się Cię poprowadzić, to nic nie stoi na
przeszkodzie.
Oczywiscie trzeba napisać jakies podanie do Rady Wydziału, jest też
problem
zdania określonych egzaminów (te wyznaczy Ci Rada). Musisz też liczyć
się z koniecznością poniesienia pewnych opłat. Nie wiem, jak to jest
na różnych uczelniach, ale może to wynosć kilka tysięcy. Niektóre
uczelnie
wymagają też kilku artykułów.
Czyli najważniejsza rzecz, to znaleźć promotora. Jeśli przychodzisz do
niego
z dobrym pomysłem na pracę, to może byc łatwiej.

SZ

5. Data: 2003-04-28 17:22:31

Od: "la k" <t...@l...la> szukaj wiadomości tego autora

Zgadzam się z przedmówcą. Drogi są trzy:
- studia
- asystentura
- eksternistycznie

> na różnych uczelniach, ale może to wynosć kilka tysięcy.

oj, chyba nie aż tak dużo
opłaca się chyba tylko fazę końcową

> Niektóre uczelnie
> wymagają też kilku artykułów.

publikacje chyba czy tak czy siak trzeba mieć nim przystąpi się do obrony

> Czyli najważniejsza rzecz, to znaleźć promotora. Jeśli przychodzisz do
> niego
> z dobrym pomysłem na pracę, to może byc łatwiej.

A tu się zgadzam.
Od tego wariantu sama zaczynałam. Obecnie pracuję na uczelni.

pzdr, k

6. Data: 2003-04-28 20:11:09

Od: Sławomir Żaboklicki <z...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> oj, chyba nie aż tak dużo
> opłaca się chyba tylko fazę końcową

Znam potwierdzony fakt (widziałem statut), gdzie widniało cos około
4 tys. zł. I człowiek musiał zapłacić mimo,że z zasobów uczelni nie
skorzystał wcale.

SZ

7. Data: 2003-05-03 23:00:44

Od: "RS" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> inne drogi prowadzące do tego celu? W jakim czasie można uzyskać
> doktorat (nie na drodze studiów doktoranckich, bo te z reguły trwają 4

Studia doktoranckie nie są konieczne.
Musisz znaleźć promotora (profesor lub dr hab.) - on kieruje Twoją pracą.
Trzeba mieć 2-3 publikacje.
Czas uzyskania doktoratu zależy od Ciebie - jak szybko przygotujesz
rozprawę.
Doktorat otwiera rada wydziału uprawnionego do doktoryzowania (nie musisz
mieć gotowej pracy).
Przed obroną musisz zdać egzaminy - kierunkowy, język obcy i zwykle
filozofię (choć chyba można też ekonomię).
Obrona jest publiczna, tzn. każdy "z ulicy" może Ci zadawać pytania.
Jeśli jestes pracownikiem uczelni, koszty obrony pokrywa Twój pracodawca,
jeśli nie pracujesz na uczelni - płacisz z własnej kieszeni ok. 5-6 tys.
Pracując na uczelni, możesz otrzymać stypendium i urlop naukowy, jeśli nie
pracujesz na uczelni - nic Ci nie przysługuje.

Roman Starz
http://republika.pl/twojepieniadze

trudno znależć
-= najtansze prace dyplomowe - najwiekszy wybor =-
C.Freinet...
wypracowanie!!pomocy!!
test roczny w klasie pierwszej