test roczny w klasie pierwszej

1. Data: 2003-04-26 22:19:12

Temat: test roczny w klasie pierwszej
Od: m-s <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam pytanie zwiazane z takim wynalazkiem:
na ostatniej wywiadowce w klasie 1 szkoly podstawowej (!)
poinformowano mnie, ze dzieci zostana poddane jakiemus testowi
sprawdzajacemu umiejetnosci po pierwszym roku nauki

dzieciak jest zszokowany, ja tez, miala byc bezstresowa szkola, zero
ocen, wysigu szczurow, itp. - takie teksty wyglaszala we wrzesniu
dyrektor tej szkoly - tymczasem teraz taki kwiatek :0

wg tego co padlo na wywiadowce test ma trwac bite 4 godz. !!!!
czy ktos wie o co tu chodzi? co to za patent z tym testem?
"pani" nie potrafila wyartykulowac nic sensownego o celowosci tego
pomyslu i zrodle, z ktorego przyszedl....

Pozdrowionka
mira-s

2. Data: 2003-04-27 09:48:34

Temat: Re: test roczny w klasie pierwszej
Od: "Wes" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
jestem nauczycielka i ucze w klasie pierwszej. Ten test to wymysl
nauczyciela i nie wolno (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) robic takich sprawdzianów
trwajacych 4 godziny!!!!!!!!!!!!!! To jakas chora baba. Sprawdzian nie
powinien (ja tak nawet nie nazywam tego tylko traktuje to jako prace
samodzielna) okolo 20 minut. No cóz czasem wstydze sie za innych. Moze ta
pani potrzebuje dodatkowej edukacji, a co na to dyrektor?

Pozdrawiam i zycze cierpliwosci

Iwona G.

3. Data: 2003-04-28 12:04:34

Temat: Odp: test roczny w klasie pierwszej
Od: "jinxia" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik m-s <m...@w...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:m...@4...com..
.
> [...]
> poinformowano mnie, ze dzieci zostana poddane jakiemus testowi
> sprawdzajacemu umiejetnosci po pierwszym roku nauki

to jest raczej badanie wynikow nauczania, niczego innego po pierwszej klasie
raczej si enie robi. Badanie wynikow nauczania bije raczej w umiejetnosci
nauczyciela a nie uczniow, jak wyjdzie slabo to nauczyciel do 4 liter.

> dzieciak jest zszokowany, ja tez, miala byc bezstresowa szkola, zero
> ocen, wysigu szczurow, itp. - takie teksty wyglaszala we wrzesniu
> dyrektor tej szkoly - tymczasem teraz taki kwiatek :0

jezeli jest to badanie wynikow nauczanie dyrektor nie musi wcale o tym
informowac na poczatku roku, poza tym bezstresowa szkola bez ocen nie
oznacza ze sie nie trzeba uczyc jak to niektorzy pojmuja ;p

> [...]
> "pani" nie potrafila wyartykulowac nic sensownego o celowosci tego
> pomyslu i zrodle, z ktorego przyszedl....

4 godziny pod rzad - a lyzka na to niemozliwe!!!
najprawdopodobnie jest tak ze test trwa 4 h lekcyjne ale sa one rozbite w
czasie np na 4 dni (jeden dzien czytanie, drugi matematyka itp.) Jezeli
jednak wersja o 4 h pod rzad jest prawdziwa to pani razem z dyrekcja tej
szkoly, powinna sie leczyc;)

pozdrowka
jinx

4. Data: 2003-04-28 13:40:20

Od: "Roman Gawron" <n...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wes <w...@i...pl> napisał(a):

Ten test to wymysl
> nauczyciela i nie wolno (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) robic takich sprawdzianów
> trwajacych 4 godziny!!!!!!!!!!!!!! To jakas chora baba.

No cóż... Kto pierwszy rzuci kamieniem w nauczyciela? Inny nauczyciel.

Wstydzić to się powinnaś za siebie, bo to samo można powiedzieć nie obrażając
nikogo i bez tylu wykrzykników.
Nie znasz sytuacji tak naprawdę, bo tylko z niepełnej relacji niefachowca,
ale zajadle naskakujesz, obniżając autorytet zawodu.
Bierzmy przykład z lekarzy i wcale nie chodzi mi o to, by ukrywać pod korcem
ewidentne błędy, ale by do ludzi spoza naszej grupy zawodowej zwracać się w
sposób trochę bardziej stonowany, tłumacząc również intencje nauczyciela, o
których postronni często nie mają pojęcia.

5. Data: 2003-04-28 21:30:08

Od: "beata" <b...@s...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sposób trochę bardziej stonowany, tłumacząc również intencje nauczyciela,
> których postronni często nie mają pojęcia.

Amen. Nic dodać, nic ująć. Nie miejmy zatem pretensji o to, że inni nas nie
szanują skoro sami tego nie robimy. To przecież naszą specjalnością jest
ciągłe udowadnianie innym nauczycielom, żeśmy od nich lepsi. A krowa, która
dużo ...., mało mleka daje. I na tym chciałabym zakończyć moją dzisiejszą
wypowiedź.

dobranoc
beataO

--
"Daj mi Boże pogodę ducha bym mogła zaakceptować to czego nie mogę zmienić,
odwagę bym mogła zmienić to co zmienić mogę

6. Data: 2003-04-29 12:52:08

Od: "Wes" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ponownie,

ustosunkowałam się do opisu sytuacji w powyższym poście, nietety czasem
boli mnie głupota innych, a autorytet, właśnie tacy ludzie psują nam. Nie
chcę brać przykładu z lekarzy. Moja córka była ofiarą niedouczonej
(niestety) nauczycielki i wiele dzieci z tego powodu pokutuje do dzisiaj.
Nie wolno milczeć w takich sprawach, a rodzice mają prawo bronić się. Nie
ważne z jakiej grupy pochodzą ludzie, ważne jest, aby nie szkodzili innym.
Nie mam się czego wstydzić i nie jest taktem z Twojej strony podawanie
takich przykładów (chodzi o lekarzy). Z tym należy walczyć, a nie wzorować
się.

Pozdrowienia

Iwona

7. Data: 2003-04-29 12:57:03

Od: "Wes" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
która
> dużo ...., mało mleka daje. I na tym chciałabym zakończyć moją dzisiejszą

Może Twoją, ja się pod tym nie podpisuję. Na szacunek każdy nauczyciel musi
sobie zapracować sam.

Iwona

8. Data: 2003-04-29 13:54:42

Od: "Roman Stachowiak" <a...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wes" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
> Witam ponownie,
>
> ustosunkowałam się do opisu sytuacji w powyższym poście, nietety czasem
> boli mnie głupota innych, a autorytet, właśnie tacy ludzie psują nam.

No właśnie!!! Nie ustosunkowałaś się do konkretnej sytuacji, tylko do opisu
tej sytuacji dokonanego przez osobę, która sama napisała, że "dzieci zostana
poddane jakiemus testowi sprawdzajacemu umiejetnosci". Zauważyłaś -
"jakiemuś". Osoba pytająca nie wie co to za test, nie zapytała u źródła, o
oco chodzi w tym teście, tylko od razu wali z tym na grupę. A ty od razu
walisz z grubej rury w kierunku nauczycielki - byc może zupełnie niewinnej.
Odreagowujesz na niej niepowodzenia swojej córki?
Wypadałoby chyba spytać o bliższe szczegóły sprawy, a nie odsądzać
nauczyciela od czci i wiary po jednej opinii niezorientowanego rodzica.
Ty naprawdę jesteś nauczycielem? Zaczynam sie zastanawiać...

--
RomanS
http://pse.of.pl

9. Data: 2003-04-30 15:16:13

Od: "beata" <b...@s...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może Twoją, ja się pod tym nie podpisuję.

Czyżby udało Ci się szybciutko wyrobić opinię również o mnie ? Pisząc my,
miałam niestety na mysli środowisko nauczycielskie i sposób odnoszenia się
do siebie wzajemnie, czego dowodem była Twoja reakcja na post m-s.

> Na szacunek każdy nauczyciel musi sobie zapracować sam.

Tak, to święta racja. Pamiętaj jednak, że mądrzy uczniowie nigdy nie cenią
nauczyciela źle mówiącego o innych uczących. Wypowiadanie opinii w sprawie,
o której nie masz dokładnych informacji jest niepoważne i być moze
krzywdzące dla nauczyciela uczącego tego dzieciaka. Kończąc życzę Ci, byś w
swojej pracy spotykała zawsze osoby rozumiejące Twoje intencje, nie
przekręcające Twoich słów, uczniów notujących dokładnie to co im podałaś i
rodziców starających się zrozumieć pojawiające się niekiedy drobne
niedociągnięcia.

beata-belfer i rodzic w jednym

10. Data: 2003-05-19 19:56:31

Od: Corran <c...@N...LUBIE.SPAMU.tenbit.pl> szukaj wiadomości tego autora

Roman Gawron napisał:

> [...]
> sposób trochę bardziej stonowany, tłumacząc również intencje nauczyciela, o
> których postronni często nie mają pojęcia.

Hmm... ciekawe, wdług ciebie krtyka nauczycieli to temat tabu?

___ # To jest puste...ciągnie #
/ __\__ ________________ # się w nieskończoność... #
/ /__/ \/ __/ __/ / __ \@tenbit.pl # ...i...o mój Boże! #
\___/\__/_/ /_/ \__/_/ /_/.prv.pl # ...tam jest pełno gwiazd! #

Poszukuje materialow
stara matura, informatyka i pytania...
Studia rownolegle
Szkolnictwo specjalne w krajach unii europejskiej
logistyka