Domowa maszynka do popcornu.

11. Data: 2006-06-26 15:51:58

Temat: Re: Domowa maszynka do popcornu.
Od: "Mandella" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar" <w...@i...de> napisał w wiadomości
news:4g8cc4F1lkam2U2@uni-berlin.de...

> w Makro są zyliony różnych modeli. Ja kupiłem mojemu synowi (miłośnikowi
> kaczek) maszynkę do popkornu w formie donalda. W czapce można topić
> masło ;-) Kupione przez internet.

Moglbym prosic o dokladny link? Na http://www.makro.pl/ zakupow robic nie
mozna :(

pzdr
M.

12. Data: 2006-06-26 19:26:56

Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

Mandella schrieb:
> Użytkownik "Waldemar" <w...@i...de> napisał w wiadomości

> [...]

kaczka (trochę inna, niż nasza) jest tu:

http://tinylink.com/?yQAKaqtwPn

a innych maszyn od popkornu jest mnóstwo w internecie

Waldek

13. Data: 2006-06-27 05:45:32

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> napisał w wiadomości
> "Misiek" <p...@o...pl> wrote in message
>
> Hmm... Tak przyrzadzony popcorn to dobrze zapic denaturatem albo i
metylkiem
> (tylko ten ostani to trzeba pic szybko, bo sie zrobi ciemno...)
> :-)))
>
> Wystarczy poczytac o szkodliwosci uzywania teflonu w wyzszych
temperaturach.
> Badan na ten temat bez liku...

Teflon, tarflen czy jakkolwiek to nazywac zaczyna sie rozkladac dopiero w
ponad 600 stopniach...
ale ok niech bedzie... w takim razie "zwykla" patelnia... (ja tam na to
gadanie o szkodliwosci teflonu nie zwracam uwagi... samo odychanie juz jest
szkodliwe... te trucizny "latajace" w powietrzu...)
a a propos smzenia bez tluszczu.. to po to jest teflon zeby wlasnie smazyc
beztluszczowo (badz innego rodzaju nowoczesne powloki ceramiczne itp)

14. Data: 2006-06-27 05:59:57

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a a propos smzenia bez tluszczu.. to po to jest teflon zeby wlasnie smazyc
> beztluszczowo (badz innego rodzaju nowoczesne powloki ceramiczne itp)

Nie. Teflon i inne powłoki antyadhezyjne są od tego, by smażone nie
przywierało.
Olej na patelni odbiera ciepło od dna i teflon ma w przybliżeniu temperaturę
oleju, w przypadku patelni bez tłuszczu może osiągnąć temperature bliską
rozkładowi (zaczyna ciemnieć)...

15. Data: 2006-06-27 08:47:57

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
temperaturę
> oleju, w przypadku patelni bez tłuszczu może osiągnąć temperature bliską

NIekoniecznie...patelnie do smazenia "beztluszczowego" czesto sa wlasnie
pokrywane teflonem/jego pochodnymi...
Czesto jako smazenie beztluszczowe podawane jest pieczenie na grillu ale jak
widac jest to PIECZENIE a nie smazenie

Poczytaj tu:
http://www.novonordisk.pl/documents/article_page/doc
ument/GoC32_04.asp

"...
Metodą polecaną jest smażenie beztłuszczowe, szczególnie do przygotowania
mięs wysokiej jakości, pokrojonych w poprzek włókien na plastry grubości
około 1 cm. Smażenie odbywa się wówczas w temperaturze 210-250°C, w bardzo
krótkim czasie. Dzięki temu otrzymujemy potrawy dietetyczne, o niskiej
zawartości tłuszczu i dużej wydajności (mniejszy procent kurczenia się mięsa
niż przy zwykłym smażeniu).

Mięsa, otrzymane w ten sposób mają:

a.. bogaty bukiet smakowo-zapachowy
b.. gorszą strawność niż potrawy gotowane, ale lepszą niż smażone na
tłuszczu
c.. niewielkie straty witamin z grupy B
d.. niewielką zawartość tłuszczu.
Do takiego rodzaju smażenia służą patelnie teflonowe, które obecnie
przeważają w większości gospodarstw domowych; niestety, najczęściej
wykorzystywane są do niepolecanego smażenia z dodatkiem tłuszczu...."

16. Data: 2006-06-27 14:58:55

Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest
> szkodliwe... te trucizny "latajace" w powietrzu...)

Jesli chcesz uniknac teflonu, a to dobrze robi wszystkim, sczegolnie
dzieciom i alergikom, to uzywaj patelni napylonej tytanem. Sa one rownie
drogie jak dobre patelnie z powloka teflonowa (podkreslam, dobre... nie jaks
tloczona blacha...) ale nie maja ubocznych skutkow zdrowotnych teflonu.

17. Data: 2006-06-27 17:44:39

Od: Maciej Jastrzebski <p...@a...man.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

eM eL <badbatz99@cut_this_outhotmail.com> wrote:
> "Mandella" <r...@p...onet.pl> wrote in message

> Naprwade szukales..?

Ależ skąd! Przecież nie od dziś wiadomo, że słowa "szukałem w Google", czy
"Google nie pomógł" oznaczaja tak naprawdę "poszukajcie za mnie w Google".
Dlatego wcale mnie nie zdziwiło, że po zapytaniu pana Googla o słowa "maszynka
do popcornu" pierwszy link wiódł do strony sklepu internetowego z maszynką do
popcornu - z pojemnikiem na masło, a jakże. Podobnie zapewne, jak fafdziesiąt
następnych trafień, do których już mi się nie chciało zajrzeć.

Pedro.

--
#!perl -- Maciej "Pedro" Jastrzębski <M...@c...lublin.pl>
open(h,${$|})?$_=<h>.<h>:fwdmvgy;split??;$=-=$=;whil

Naczynia do zapiekania
NA DZISIAJ
Brokuły - załamka :-(
help, SOS!!! pilne!!!