"Dopalacze" podczas sesji egzaminacyjnej

1. Data: 2002-12-20 23:16:42

Temat: "Dopalacze" podczas sesji egzaminacyjnej
Od: "Tomasz Hrynkiewicz" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Zbieram informacje na temat "dopalaczy" stosowanych przez studentów w czasie
sesji egzaminacyjnej - chodzi o napoje energetyzujące (typu Red Bull,
Isostar), kawę, leki, herbatki ziołowe, narkotyki i inne używki związane z
tym tematem. Będę wdzięczny za wszelkiego rodzaju informacje dotyczące
wzrostu sprzedaży tego typu produktów w określonym okresie (interesuje mnie
głównie miesiąc styczeń), opinie sprzedawców w sklepach, farmaceutów,
lekarzy, egzaminatorów, wykładowców i prowadzących ćwiczenia na uczelniach
wyższych - a przede wszystkim opinie studentów.

Proszę o przesyłanie informacji na podany poniżej adres lub postowanie pod
poniższym tematem na grupie dyskusyjnej. Wszystkim osobom zapewniam
anonimowość jeżeli sobie tego życzą. Serdecznie dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam

Tomasz Hrynkiewicz
"Kurier Akademicki"

t...@k...pl

2. Data: 2002-12-21 09:58:18

Temat: Re: "Dopalacze" podczas sesji egzaminacyjnej
Od: "Grzegorz Iwanek" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zbieram informacje na temat "dopalaczy" stosowanych przez studentów w
czasie
> sesji egzaminacyjnej

nie stosuje, zaliczam dobrze, mam sie dobrze

3. Data: 2002-12-22 11:12:48

Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Hrynkiewicz" <t...@g...pl> napisał w
wiadomości news:au08d8$j36$1@news.gazeta.pl...
> [...]
> poniższym tematem na grupie dyskusyjnej. Wszystkim osobom zapewniam
> anonimowość jeżeli sobie tego życzą. Serdecznie dziękuję za pomoc.

pan redachtur napisal maila i teraz lista odwali za niego cala robote...
genialny pomysl...

--

WaldiM

Serwis antykoncepcyjny
http://www.antykoncepcja.pl

4. Data: 2002-12-22 20:42:31

Od: "Jasiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> pan redachtur napisal maila i teraz lista odwali za niego cala robote...
> genialny pomysl...

Człowiek zbiera potrzebne mu informacje. Jeżeli nie chcesz/nie potrafisz mu
odpowiedzieć, to tego nie rób, ale nie rzucaj się od razu do gardła.
Trochę więcej życzliwości, a przynajmniej spokoju i opanowania.

--
Jasiek

5. Data: 2002-12-23 08:27:20

Od: suzuki nakai <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Człowiek zbiera potrzebne mu informacje. Jeżeli nie chcesz/nie potrafisz mu
> odpowiedzieć, to tego nie rób, ale nie rzucaj się od razu do gardła.

Mysle ze wiecej zyczliwosci by 'czlowiek' pozyskal, piszac po co takie
informacje zbiera. Bo tak to rownie dobrze moze robic doktorat z socjologii jak
badanie rynku dla producentow amfetaminy...

--
Krzysiek, EBP
Jezeli nie wiesz co robic rob to dobrze.

6. Data: 2002-12-23 09:36:36

Od: "Tomasz Hrynkiewicz" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "suzuki nakai" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
.
> informacje zbiera. Bo tak to rownie dobrze moze robic doktorat z
socjologii jak
> badanie rynku dla producentow amfetaminy...

Oczywiście, już wyjaśniam, choć sądziłem że wynika to dość jasno z treści
listu.

Zbieram informacje do tekstu, który 9 grudnia ukaże się w "Kurierze
Akademickim" - gazecie bezpłatnej, adresowanej do wszystkich studentów
północno-wschodniej Polski. Jest to pismo o charakterze non-profit, tak więc
autorzy tekstów nie otrzymują żadnego wynagrodzenia. Uznałem, że powyższy
temat jest zagadnieniem na tyle ciekawym i aktualnym (zbliżająca się sesja
styczniowa), że warto poświęcić mu więcej uwagi.

Chciałem zaznaczyć, że umieszczenie przeze mnie postów na grupach
dyskusyjnych NIE JEST jedynym źródłem informacji, ponieważ uzyskałem również
wypowiedzi wielu osób z mojego regionu. Uznałem jednak, że warto byłoby
usłyszeć zdanie innych osób.

Tak więc drogi WaldiM, jak sam widzisz, nie jestem żadnym "redachturem", a
wypowiedzi wszystkich osób cytuję za ich zgodą. Jeżeli możesz, to zapoznaj
się z ustawą "Prawo prasowe" i uświadom mnie, czy gdziekolwiek w tej
publikacji wymieniony jest zakaz korzystania z usenetu jako źródła
informacji. Życzę wesołych Świąt.

Chciałbym w tym miejscu bardzo, ale to naprawdę bardzo podziękować wszystkim
osobom, które odpowiedziały na mój list. Bardzo mi pomogliście. Mam
nadzieję, że planowana publikacja spełni Wasze oczekiwania i stanie się
początkiem dłuższej dyskusji na temat "używek", gdyż widzę Waszą reakcję na
plany związane z tym tekstem i chęć zapoznania się z efektem końcowym mojej
pracy.

Tekst o "dopalaczach" ukaże się 9 stycznia w "Kurierze Akademickim".
Zapraszam do odwiedzenia strony www.kurierakademicki.pl po 9 stycznia, gdzie
będzie można pobrać najnowszy numer gazety w formacie PDF.

Pozdrawiam serdecznie, życząc wesołych i spokojnych Świąt Bożego Narodzenia.
Oby spełniły się Wasze wszystkie marzenia. Jeszcze raz serdecznie dziękuję.

Tomasz
t...@k...pl

7. Data: 2002-12-23 11:57:41

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 23 Dec 2002, Tomasz Hrynkiewicz wrote:

> Oczywiście, już wyjaśniam, choć sądziłem że wynika to dość jasno z treści
> listu.

intencje nie wynikaja - a to jest kluczowa rzecza w tej sprawie.
Zeby dana osoba, ktora chcialaby odpowiedziec
powinna miec bardzo wyczerpujaca informacje w jakim celu
bedzie ona wykorzystana innymi slowy
posting musi znac intencje osoby zadajacej pytanie najpierw.

> Zbieram informacje do tekstu, który 9 grudnia ukaże się w "Kurierze
> Akademickim"

dzis jest 23. grudnia ...

> temat jest zagadnieniem na tyle ciekawym i aktualnym (zbliżająca się sesja
> styczniowa), że warto poświęcić mu więcej uwagi.

w tematyce tej grupy i jej zadaniach nie lezy dostarczanie informacji
dla pracy. Jest to grupa sluzaca do dyskusji na tematy medyczne a
takze pelni grupy wsparcia dla chorych i ich rodzin.

> Chciałem zaznaczyć, że umieszczenie przeze mnie postów na grupach
> dyskusyjnych NIE JEST jedynym źródłem informacji, ponieważ uzyskałem również
> wypowiedzi wielu osób z mojego regionu.

to jest bez znaczenia

> Tak więc drogi WaldiM, jak sam widzisz, nie jestem żadnym "redachturem", a
> wypowiedzi wszystkich osób cytuję za ich zgodą.

skad mamy o tym wiedziec?

> Jeżeli możesz, to zapoznaj
> się z ustawą "Prawo prasowe" i uświadom mnie, czy gdziekolwiek w tej
> publikacji wymieniony jest zakaz korzystania z usenetu jako źródła

a co ma prawo prasowe do Internetu?

Niestety nie masz racji. W Internecie obowiazuja zasady etykiety i etyki
a nie prawo prasowe. Czlonkowie spolecznosci Internetowej nie musza
przeciez znac i stosowac sie do prawa prasowego. To, ze informacja
z tej grupy dostepna jest dla wszystkich nie wynika, ze mozna ja
wykorzystywac w dowolny sposob. Zasady etyki i etykiety wymagaja
nie tylko uzyskanie zgody na publikowanie materialow od konkretnej
osoby ale w pierwszym rzedzie dokladne wyjasnieni intencji
calej spolecznosci tej grupy tak aby nie sprawiac wrazenia
proby intruzywnego pozyskiwania informacji.
Czyli, to co zostalo napisane dopiero w tym postingu powinno byc
napisane juz w pierwszym, kiedy to pytanie zostalo zadane.
Szeroko o tych zasadach, ktore nie ja stworzylem ale autorytety
z dziedziny informacji medycznej w Internecie, pisalem
-> prosze zapoznac sie

http://www.am.torun.pl/~pekasz/sieci-indywidualne.pd
http://www.am.torun.pl/~pekasz/telemed-gen.pdf

w pismiennictwie podalem zrodla moich informacji na ten temat.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

8. Data: 2002-12-23 13:21:25

Od: "Tomasz Hrynkiewicz" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
.am.torun.pl...
> [...]
> bedzie ona wykorzystana innymi slowy
> posting musi znac intencje osoby zadajacej pytanie najpierw.

Oczywiście. Jednakże każda osoba która nawiązała ze mną kontakt mailowy
uzyskała informację o celu mojej pracy. Ponadto każda osoba która udzieliła
jakiejkolwiek wypowiedzi ma zagwarantowaną przeze mnie możliwość zapoznania
się z tekstem przed jego publikacją, a także może wycofać swoje zdanie
jeżeli sobie tego życzy. Wszystkim osobom zapewniana jest anonimowość
wypowiedzi.

Natomiast rzeczywiście, błędem było nieumieszczenie przeze mnie celu pracy w
pierwszym poście na grupie dyskusyjnej, przyznaję.

> dzis jest 23. grudnia ...

Moja pomyłka. Poprawiłem się jednak kilka wersów niżej w tej samej
wiadomości.

> w tematyce tej grupy i jej zadaniach nie lezy dostarczanie informacji
> dla pracy. Jest to grupa sluzaca do dyskusji na tematy medyczne a
> takze pelni grupy wsparcia dla chorych i ich rodzin.

Jak sam Pan twierdzi, jest to grupa służąca do dyskusji. Czy pod pojęciem
"dyskusja" nie należy rozumieć także opinii osób zainteresowanych tematem?
Starałem się ograniczyć liczbę miejsca na tem post, gdyż zdaję sobie sprawę,
że jest o wiele więcej ważniejszych tematów poruszanych na tej grupie. Stąd
propozycja nadsyłania wypowiedzi na moje konto pocztowe. Udzielone mi
wypowiedzi nie są w żadnym wypadku opiniami wiążącymi, zgodnymi z nauką
medyczną i wolnymi od błędów. Zapewniam, że konsultowałem się z lekarzem,
który wyraził oficjalną opinię na temat tego typu środków.

Dziękuję za namiar na publikacje i przepraszam jeżeli naruszyłem zasady tej
grupy. Liczę na wyrozumiałość, ponieważ jak sam Pan widzi nie jestem
"rasowym" dziennikarzem. Pozdrawiam serdecznie i życzę spokojnych Świąt.

Tomasz
t...@k...pl

9. Data: 2002-12-23 22:58:28

Od: "Jasiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Czlonkowie spolecznosci Internetowej nie musza
>przeciez znac i stosowac sie do prawa prasowego.

Członkowie każdej społeczności muszą postępować zgodnie z każdym prawem,
niezależnie od tego, czy je znają, czy nie. Od tego jest prawo.

--
Jasiek

10. Data: 2002-12-24 00:07:58

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 23 Dec 2002, Jasiek wrote:

> Członkowie każdej społeczności muszą postępować zgodnie z każdym prawem,
> niezależnie od tego, czy je znają, czy nie. Od tego jest prawo.

jesli nie pisuja do prasy to nie musza znac prawa prasowego
- prosze przeczytaj jeszcze raz dokladnie caly watek na ten
temat

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz
PGP Key IDs: DH/DSS:0xF3EED8AF

dziwny problem z gardłem
astygmatyzm
Dziwna temperatura- Pomocy!
Czy przysługuje pomoc pielęgniarki środowiskowej?
Dzień dobry i pytanko!