Doradzcie przenośny klimatyzator.

1. Data: 2005-05-30 10:22:00

Temat: Doradzcie przenośny klimatyzator.
Od: KASIA <k...@r...net> szukaj wiadomości tego autora

Chciałąbym kupić jakiś klimatyzator przenośny co by można go było
umieścic w pokoju ok.25m2.Możecie polecic mi jakiś?
Pozdrawiam Kasia

2. Data: 2005-05-30 13:05:51

Temat: Re: Doradzcie przenośny klimatyzator.
Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chciałąbym kupić jakiś klimatyzator przenośny co by można go było
> umieścic w pokoju ok.25m2.Możecie polecic mi jakiś?

Najwazniejsze - jaka kwota dysponujesz, i wtedy mozna ustalic czy kupisz
klimatyzator - czy tez tylko klimatyzer. Roznice (w skrocie) sa takie, ze
klimatyzator ma wymiennik ciepla, sprezarke, nawiew i jest drozszy, a
klimatyzer obniza temperature na zasadzie odparowania wody. Tu taka drobna
uwaga na temat wody jaka bedziesz lac do klimatyzera - jezeli masz wode
wodociagowa zlej jakosci, to potem wszedzie masz w pokoju drobniutki pyl.
No, moze nie zawsze, ale spotkalem sie juz z tym.

Pozdrrr... Reksio

3. Data: 2005-05-30 13:30:59

Od: "Katarzyna Kulpa" <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Reksio" <m...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
> wodociagowa zlej jakosci, to potem wszedzie masz w pokoju drobniutki pyl.
> No, moze nie zawsze, ale spotkalem sie juz z tym.

to ja sie dolacze do pytania mojej imienniczki, z tym, ze interesuje
mnie wlasnie to urzadzenie na wode (klimatyzer).

-- kasica ugotowana

4. Data: 2005-05-30 16:28:44

Od: "Arbiter" <arbiter.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KASIA" <k...@r...net> napisał w wiadomości
> Chciałąbym kupić jakiś klimatyzator przenośny co by można go było
> umieścic w pokoju ok.25m2.Możecie polecic mi jakiś?

sprawdz alegro.pl . W cenie 800pln sa juz klimatyzatory jednoczesciowe. Za
850 juz mozna kupic chińską klimę typu split. A za 1600 z montazem

5. Data: 2005-05-30 19:47:41

Od: michalp <m...@s...elzab.com.KONCOWKAPL> szukaj wiadomości tego autora

Reksio wrote:

> [...]
> klimatyzator ma wymiennik ciepla, sprezarke, nawiew i jest drozszy, a
> klimatyzer obniza temperature na zasadzie odparowania wody. Tu taka drobna

Ja się też dołączam do pytania. Mam tak niedogodnie umiejscowiony pokój,
że tak jak rano słońce nagrzeje (w ostatnich dniach) do 30 stopni - to
tak jest potem do późnych godzin wieczornych (możliwe też, że też głupia
konstrukcja dachu jest tego winą). Nie da się myśleć - wydajność pracy
jest zerowa.

Już się trochę zorientowałem to na ,,prawdziwą" klimatyzację to mnie
raczej nie stać. Natomiast pytanie odnośnie klimatyzerów, czy jest to
wystarczająco wydajne i czy nie powoduje jakiś problemów - typu grzybica
- w końcu emituje to duże ilości wody... W każdym razie, czy takim
klimatyzerem jestem w stanie zdusić temperaturę do normalnych 22 stopni?

Michał

6. Data: 2005-05-31 06:34:08

Temat: Re: Doradzcie przenośny klimatyzator. - odradzam
Od: "rpm" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli masz pomieszczenie 25m2 to przenośny go nie schłodzi. Żeby to obrazowo
przedstawić - ich wydajność jest zbliżona do klimatyzacji samochodowych -
mają nawet podobne rozmiary. Tyle, że wnetrze samochodu nie ma 25m2.

Robert

7. Data: 2005-05-31 07:39:29

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Kulpa" <k...@h...pl> napisał w wiadomości
pl...

> to ja sie dolacze do pytania mojej imienniczki, z tym, ze interesuje
> mnie wlasnie to urzadzenie na wode (klimatyzer).

Podstawowa różnica pomiędzy klimatyzatorem a klimatyzerem, czy też
klimatorem (cześciej widuję pod tą drugą nazwą) jest taka, że ten
drugi się kompletnie nie nadaje do naszych warunków, ponieważ po
prostu nic nie będzie dawał. Nieznacznie obniży temperaturę kosztem
znacznego wzrostu wilgotności powietrza, czyli jedyne, co spowoduje to
większą uciążliwość upału.

Na to gówno szkoda forsy!

J.

8. Data: 2005-05-31 12:15:36

Od: "Katarzyna Kulpa" <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
> prostu nic nie będzie dawał. Nieznacznie obniży temperaturę kosztem
> znacznego wzrostu wilgotności powietrza, czyli jedyne, co spowoduje to

ale miales to, albo widziales w akcji, czy tak po prostu spekulujesz?

-- kasica

9. Data: 2005-05-31 12:46:49

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Kulpa" <k...@h...pl> napisał w wiadomości
pl...

> ale miales to, albo widziales w akcji, czy tak po prostu
> spekulujesz?

Mieć nie miałem, ale widziałem w akcji nieraz: w zastępstwie
klimatyzatorów do chłodzenia sali z elektroniką próbował to stosować
jeden z klientów mojego pracodawcy. Ponieważ skutek był opłakany,
usiłowano to wykorzystywać do chłodzenia pomieszczeń biurowych. Ze
skutkiem jak wyżej, choć w tym drugim przypadku przynajmniej ten
badziew szkód nie narobił. W rezultacie przestano do nich wlewać wodę,
funkcjonuja zapewne po dziś dzień jako dość ekscentryczne, drogie i
wielkie wentylatory o raczej kiepskich osiągach.

Zresztą nie trzeba spekulować, wystarczy pomyśleć: toto "chłodzi"
powietrze przez odparowywanie wody. Ta odparowana woda przy tym
zostaje w powietrzu chłodzonego pomieszczenia, prawda? Czyli
wilgotność tegoż powietrza rośnie? Czyli prościej mówiąc rośnie
duchota? A jak jest bardziej duszno, to upał staje się bardziej
dokuczliwy, prawda?

J.

10. Data: 2005-06-01 09:00:13

Od: Michal Kwiatkowski <m...@p...odspamiacz.com> szukaj wiadomości tego autora

KASIA wrote:

> Chciałąbym kupić jakiś klimatyzator przenośny co by można go było
> umieścic w pokoju ok.25m2.Możecie polecic mi jakiś?

Po walce dość długotrwałej mogę powiedzieć tylko jedno - te z rurą za okno
to cienizna a kilmatory na wodę - oszustwo. Jedyne co działa jako-tako to
dwuczęściowiec - skrzynka na uchwytach wywalona za okno, pudło
chłodząco-wiejace w środku. Minus - 2x dziennie trzeba opróżniać zbiornik
na skropliny umieszony w najniewygodniejszy możliwy sposób - z tyłu na
dole.

--
pozdrawiam;
Michał Kwiatkowski