Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
ews.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: John Dreamer <j...@d...one.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Doskonalenie umysłu
Date: 25 Nov 2002 23:35:24 GMT
Organization: The Nightmare
Lines: 50
Sender: j...@p...onet.pl@ns1.fr.pl
Message-ID: <p...@d...one.pl>
References: <6...@n...onet.pl> <8...@2...17.136.98>
<m...@p...ninka.net> <1...@2...17.136.98>
<m...@p...ninka.net> <2...@2...17.136.98>
NNTP-Posting-Host: ns1.fr.pl
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1038267324 606 194.42.43.162 (25 Nov 2002 23:35:24 GMT)
X-Complaints-To: a...@o...pl
NNTP-Posting-Date: 25 Nov 2002 23:35:24 GMT
X-MyID: 2/150/149/jd5
User-Agent: John Dreamer`s newsreader
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:170317
Ukryj nagłówki
:: Tomasz Kwiecień:
> > a to ja przepraszam, ale rezygnuje z dyskusji.
>
> Dyskutować nad tym można, jak się ma sieczkę w głowie.
Ja sobie chętnie podyskutuje. Tylko zdefiniuj "sieczkę". Ja, o ile
dobrze mi wiadomo, mam w głowie jeno trochę mocno czegoś na kształt
zużytej gąbki połączonej z substancją o konsystencji żelu.
> > podzial na czlowieka cielesnego i duchowego, na cialo i dusze, dualizm
> > psychofizyczny - problem, ktory zajmowal filozofow i teologow przez
> > ladnych kilkaset lat na szczescie nauka wspolczesna rozwiazala
> > tzn. pokazala, ze nie ma czegos takiego.
> > ze kazdy czlowiek to odrebna cialosc, ze umysl z cialem jest
> > nierozerwalnie zwiazny i na odwrot, ze jedno na rugie wplywa.
>
> Cielesny = z martwą duszą = nie posiadający w sobie Ducha Świętego (Boga)
Prześwietlenie nie wykazuje anomalii, więc chyba jestem cielesny. A czy
Ty masz w sobie Ducha?
> = w stanie grzechy śmiertelnego.
Co to jest grzech śmiertelny (według Twojej interpretacji)?
> Duchowy = z żywą duszą = posiadający w sobie Ducha Świętego (Boga)
> = w stanie łaski uświęcającej.
Właśnie sobie przypomniałem, że dawno nie słyszałem "katolickiego głosu
w moim domu". Telewizor padł, więc z braku rozrywki w postaci kabaretu
(którego w dobrym wydaniu raczej dawno w TV nie było) przełącze się na
kanał kaberetowy Radia Maryja....
> > jesli chcesz postrzegac ludzi w ten sposob - wolna wola, ale raczej
> > miejsce na takie rozwazania to nie na pl.SCI.psychologia, bo to z
> > nauka ma niewiele wspolnego.
>
> Czy psychologia ma wystarczające kompetencje,
> by ocenić psychotechniki wspomagające uczenie się,
> jeśli duchem z założenia się nie zajmuje ?
Sprawnośc uczenia się można zmierzyć. Przedstawić w liczbach. Na
wykresach. Logicznie. Zrozumiale. Czysto. Wpływ czynników zewnętrznych
na sprawność uczenia się również można określić za pomocą matematyki.
Czysto i logicznie. Więc w czym problem?
--
John Dreamer
...riding throuh the Dark...
|