Drama Angielska

1. Data: 2000-07-05 13:49:24

Temat: Drama Angielska
Od: "Marek Cieśla" <m...@v...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Samorozwoj jest składnią wielu czynnków. Koleżanka namówiła mnie na
warsztaty wokalne gdzie nauczyłem się inaczej oddychać, mówić. Mój wizerunek
w firmie (branża komputerowa) jak i w otoczeniu znajomych stał się bardziej
wyrazisty - zacząłem odnosić drobne sukcesy. Jako że droga do sukcesu
wiedzie przez komunikację, chciałbym popracować jeszcze nad synchronizacją
swoich emocji do mowy ciała aby to co mówię było wiarygodne (może pamiętacie
sytuacje gdy ktoś wam mówił jedno a jego ciało temu przeczyło?). Dlatego
wnoszę pytanie do Grupy:
Gdzie w krakowie mozna zapisac sie na warsztaty dramy angielskiej?

1. Data: 2000-07-05 20:30:19

Temat: Re: Drama Angielska
Od: a...@k...net.pl ({leh}) szukaj wiadomości tego autora

On 5 Jul 00, at 13:49, Marek Cieśla wrote:

> przeczyło?). Dlatego wnoszę pytanie do Grupy: Gdzie w krakowie mozna
> zapisac sie na warsztaty dramy angielskiej?

A mozesz napisac blizej co to jest ?

Pozdrawiam, Leh
--
{ http://www.jones.prv.pl/ }--{ http://www.pooh.of.pl/ }
Tak, zawsze genialny, idealny, musze byc - Myslovitz D.D.S.

1. Data: 2000-07-06 08:11:47

Temat: Re: Drama Angielska - Kilka słów o dramie
Od: "Marek Cieśla" <m...@v...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Drama to psychologiczno-pedagogiczna metoda pracy z grupą lub pojedynczymi
osobami służąca osobistemu rozwojowi. Pozwala uczestnikom spotkań na
poszerzanie świadomości siebie. Pomaga w nabyciu umiejętności
konstruktywnych zachowań w kontaktach z ludźmi - zarówno w życiu osobistym
jak i zawodowym.
Drama wywodzi się z pedagogiki i psychologii krajów anglosaskich.
Wybitnym jej reprezentantem, dziś już klasykiem, jest Brian Way.
Od psychodramy, stosowanej szeroko w psychoterapii, różni się tym, że
osoby uczestniczące w niej nie odsłaniają siebie, nie przeżywają
bezpośrednio swoich trudnych doświadczeń z przeszłości.
W spotkaniach z dramą uczestnicy przyjmują rolę-maskę czyli
odzwierciedlają zachowania kogoś innego. Tym kimś może być np. osoba, której
zachowanie lub postawa jest dla uczestnika dramy inspiracją, rodzajem
pożądanego wzorca.
Rola-maska, którą przyjmuje uczestnik spotkania dramowego, prowadzonego
przez animatora (trenera, terapeutę lub nauczyciela), pozwala mu bezpiecznie
doświadczać i wypróbowywać nowe dla siebie zachowania.
Drama "ożywia" sytuacje interesujące uczestników, po to, by mogli uczyć
się nowych postaw i wywoływania pożądanych emocji. Pozwala im sprawdzić, na
ile zachowania wypróbowywane podczas "grania roli" są dla nich
konstruktywne.
W ten sposób można pozbyć się tego, co dotąd przeszkadzało i nauczyć
się nowego. Osoba podejmująca określone działanie w sytuacji dramowej
samodzielnie decyduje, co i jak chce zmienić.
W "roli" może być jedna osoba lub cała grupa. Grupa może dzielić się na
"grających" i obserwatorów - w zależności od uzgodnienia uczestników.
W ten sposób uczestnicy uzyskują bezpośrednie doświadczenia lub obserwacje
będące podstawą do omówienia ich przez grupę i animatora.
Odgrywane scenki są improwizacjami, często mają charakter zabawy, czasem - w
zależności od tematu - są poważne. W ten sposób członkowie grupy, w
bezpiecznej i życzliwej atmosferze, nabywają nowe doświadczenia prowadzące
do wyzwalania pozytywnych emocji i konstruktywnych zachowań w kontakcie z
drugą osobą lub grupą.
Uczestnicy spotkania tworzą w ten sposób swoisty bank doświadczeń i
nowych informacji o sobie samych , których przydatność mogą wypróbowywać w
życiu.

aa
Re: psychologia - wyzsza uczelnia
Re: Palenie papierosow przez kobiety